Borger___ Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 En selger av digitale tjenester har flyttet til utlandet, mens har fortsatt norsk bank konto og ENK. Han sier han betaler skatt men han betaler ikke mva fordi de fleste kunder er fra utlandet. Er det slik at mva bortfaller i så måte? Jeg har gjort digitale innkjøp til min bedrift fra utlandet flere ganger, da bruker jeg paypal kvitteringene som bidrag og får skattefradrag på disse utleggene selv om det ikke spesifiseres at noe av dette er mva. Kan jeg da betale en paypal faktura fra selger nevnt ovenfor, og få skattefradrag på denne (da mva ikke spesifiseres) eller hvordan blir dette? Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 Omformulering av spm: Er man fritatt for MVA om man kun fakturerer kunder i utlandet? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Omformulering av spm: Er man fritatt for MVA om man kun fakturerer kunder i utlandet? Kanskje denne er til hjelp? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Det internasjonale merverdiavgiftsprinsippet er at avgift skal betales i det landet varen eller tjenesten konsumeres. Det vil si at hvis en vare skal leveres utenfor Norge skal det ikke beregnes merverdiavgift. Se merverdiavgiftsloven § 6-22 (varer) og 6-23 (tjenester). 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå