Gå til innhold

Henry Audio USB DAC - Argon H1 - HD598?


Anbefalte innlegg

Tror dere dette blir en god kombo? Jeg er på utkikk etter en DAC og en forsterker til mine HD598. Henry og H1 vil til sammen koste meg rundt 1800 kr. Er det et godt alternativ, eller bør jeg velge noe annet? De passer veldig bra sammen med tanke på kabler og kontakter..

 

Har også sett på Fiio-produkter og NuForce uDAC..

Endret av alexwb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Trenger du forsterker til Henryen da?

 

Det virker som det er delte meninger om det, men tror ikke jeg vil droppe HA-1 for å spare penger hvis jeg kjøper Henry usb dac. Fant et bra tilbud på HA-1, og det er Henryen som koster mest med god margin.

 

 

Ok, lyden blir ikke bedre enn det DAC'en kan levere uansett.

HD598 er vel ikke blant de mest tungdrevne headphones på markedet såvidt jeg vet, mener man faktisk kan bruke dem med mobil tilogmed.

 

Uansett hvis du får ampen for en slikk og ingenting kan du kjøpe den til senere bruk elns, i tilfelle du vil plukke opp headphones med 250+ Omh senere.

Lenke til kommentar

 

 

Trenger du forsterker til Henryen da?

 

Det virker som det er delte meninger om det, men tror ikke jeg vil droppe HA-1 for å spare penger hvis jeg kjøper Henry usb dac. Fant et bra tilbud på HA-1, og det er Henryen som koster mest med god margin.

 

 

Ok, lyden blir ikke bedre enn det DAC'en kan levere uansett.

HD598 er vel ikke blant de mest tungdrevne headphones på markedet såvidt jeg vet, mener man faktisk kan bruke dem med mobil tilogmed.

 

Uansett hvis du får ampen for en slikk og ingenting kan du kjøpe den til senere bruk elns, i tilfelle du vil plukke opp headphones med 250+ Omh senere.

 

 

Det var det jeg tenkte ja, og i tillegg har jo Henry bare RCA ut, som kan være litt tullete hvis jeg ikke har noe mellomledd.

Lenke til kommentar

Ahh, hvis den bare har RCA ut må du jo ha en amp i tillegg. 1800kr er ikke ille for dac+amp.

 

Jeg bruker selv et Roland Quad UH-55 lydkort, som egentlig er et lite studiolydkort,

men det funker veldig bra som headphone amp og dac i tillegg.

Det blir uansett dyrere, men du kan koble til en mic og gitar i tillegg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...