Gå til innhold

[Løst] Har returnert feil vare, men får ikke penger tilbake, hva nå?

Anbefalte innlegg

Kjøpte et batteri til en Nokia N8 telefon fra Batteri-buttikk.no her i januar. (var ingenting galt annet enn veldig dårlig batteritid, og ville holde den i live enda en stund)

Da jeg skulle sette inn batteriet oppdaget jeg til min fortvilelse at batteriet ikke kunne settes inn i telefonen fordi produsenten hadde "glemt" to små styrehull på motsatt ende av der kontaktene er.

Endte med at jeg sendte batteriet tilbake. Da hadde jeg kontaktet nettbutikken pr mail og forklart problemet. Til svar fikk jeg:

Det var beklagelig. Send batteriet til oss og vi returnerer pengene med en gang.

Jeg har ikke sett noe til pengene, og når jeg kontakter på mail for å purre så får jeg aldri noen respons (men reklame, ja det sender dem).

Nå er det jo ikke akkurat de helt store summene vi snakker om her, batteriet kostet 178 kroner og så kommer frakt og returkost i tillegg. Sånn sett mest en prinsippsak.

Spørsmålet mitt til dere som kanskje har handlet mer og på flere nettbutikker - har dere noen idéer om hva jeg kunne gjøre for å få tilbake pengene?

Eller er det sånn at så lenge nettbuttikken velger å ikke svare og beløpet er såpass lavt, så har jeg automatisk tapt saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sende du dette som brev eller norgespakken?

Siden uten sporingsnummer som ofte er med brev, har du nok mindre bevis for du sende dette.

Tror ikke du har tapt saken, men ja tror nok forbrukerrådet prioriter saker som er større en dette, det er jo selvfølgelig en risiko å handle på mindre nettbutikker. en store.

Så neste gang bør du vurdere https://altitec.no/ siden de er blandt de store på batterier.

Edit: les: www.batteri-butikks.no erfaring så ville styrt unna.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...