geir__hk Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Kjøpte et batteri til en Nokia N8 telefon fra Batteri-buttikk.no her i januar. (var ingenting galt annet enn veldig dårlig batteritid, og ville holde den i live enda en stund) Da jeg skulle sette inn batteriet oppdaget jeg til min fortvilelse at batteriet ikke kunne settes inn i telefonen fordi produsenten hadde "glemt" to små styrehull på motsatt ende av der kontaktene er. Endte med at jeg sendte batteriet tilbake. Da hadde jeg kontaktet nettbutikken pr mail og forklart problemet. Til svar fikk jeg: Det var beklagelig. Send batteriet til oss og vi returnerer pengene med en gang. Jeg har ikke sett noe til pengene, og når jeg kontakter på mail for å purre så får jeg aldri noen respons (men reklame, ja det sender dem). Nå er det jo ikke akkurat de helt store summene vi snakker om her, batteriet kostet 178 kroner og så kommer frakt og returkost i tillegg. Sånn sett mest en prinsippsak. Spørsmålet mitt til dere som kanskje har handlet mer og på flere nettbutikker - har dere noen idéer om hva jeg kunne gjøre for å få tilbake pengene? Eller er det sånn at så lenge nettbuttikken velger å ikke svare og beløpet er såpass lavt, så har jeg automatisk tapt saken? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Sende du dette som brev eller norgespakken? Siden uten sporingsnummer som ofte er med brev, har du nok mindre bevis for du sende dette. Tror ikke du har tapt saken, men ja tror nok forbrukerrådet prioriter saker som er større en dette, det er jo selvfølgelig en risiko å handle på mindre nettbutikker. en store. Så neste gang bør du vurdere https://altitec.no/ siden de er blandt de store på batterier. Edit: les: www.batteri-butikks.no erfaring så ville styrt unna. Endret 11. september 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 Mener å huske at jeg ikke hadde noe sporingsnummer på retur-pakken. Da får jeg erklære saken død og definere Batteri-buttikk.no som useriøs for min egen del. Bruker en annen butikk neste gang jeg trenger batterier Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Sendte for et par dager siden et noe krast formulert brev, og tro det eller ei, men det endte med at jeg de 178 kronene for batteriet i retur. Fikk også en beklagelse med forklaring om at det var noe feil med kommunikasjonen eller noe i den duren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå