Gå til innhold

Finner jeg billigere hardware til prisen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På det prispunktet er det er et godt tilbud, de har klart å lage en liten nisje på det prispunktet som man ikke finner i pakkeløsningene til konkurrentene for øyeblikket. Når det er sagt er det en cpu der som blir fryktelig varm, og yter forferdelig dårlig i forhold til effekten den trekker. Og personlig ville jeg ikke handlet fra netonnet, de er svensk-eid og forholder seg ikke til norsk forbrukerkjøpslov. Jeg tror også det skal la seg gjøre å bygge noe tilsvarende i ytelse og pris uten å måtte gå for pakkeløsningene.

Lenke til kommentar

På det prispunktet er det er et godt tilbud, de har klart å lage en liten nisje på det prispunktet som man ikke finner i pakkeløsningene til konkurrentene for øyeblikket. Når det er sagt er det en cpu der som blir fryktelig varm, og yter forferdelig dårlig i forhold til effekten den trekker. Og personlig ville jeg ikke handlet fra netonnet, de er svensk-eid og forholder seg ikke til norsk forbrukerkjøpslov. Jeg tror også det skal la seg gjøre å bygge noe tilsvarende i ytelse og pris uten å måtte gå for pakkeløsningene.

Vel, man kan slå av de 8 kjernene (til 4) var det en som sa og da kjører den mye mer stabilt. Har allerede bestilt pcen, prisen er sinnsykt bra for den hardwaren.

Endret av Kusetjuv
Lenke til kommentar

Når sluttet NetonNet å følge norsk forbrukerlov? Det er en norsk butikk med norsk domene som henvender seg til norske forbrukere, og således nødt til å følge norsk lov.

Dersom man møter på problemer er det bare å ringe Forbrukerrådet, så er de meget behjelpelig med saken. Dustin er også svensk, sammen med CDON og mange andre, og alle følger norsk lov.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye peiling at det gjøre noe, men jeg har saumfart poster på dette forumet de siste ukene for jeg har planer om å kjøpe meg en ny gaming pc i høst/vinter.

Jeg har tålmodighet nok til å vente på det "perfekte tilbudet" så jeg håper at gtx 770-780 kommer med en kvalitetesprosessor snart til 8-9k noe sånt da slår jeg til.

Den pc`n du linka er såpass bra og rimelig at jeg hadde slått til selv om prisen var ferdig produkt.

Jeg har aldri satt sammen en pc selv og garantien gjelder nok ikke for kirurgiske feil ved kløning og selvbygging så jeg må kjøpe ferdig sammensatt. Jeg har prøvd å sett på youtube etter gode instruksjonsvideoer men kvier meg litt for å kjøpe bare deler, vet ikke hvor jeg skal begynne liksom.

Hvor lang tid tar det å skru sammen en slik pakke du har bestilt? Hvis jeg kan tjene på det så hadde jeg lett betalt noen erfarne mekkere til å sette sammen pc`n min for 500-1000kr? må jo tjene på det selv også da kontra å kjøpe ferdig sammensatt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye peiling at det gjøre noe, men jeg har saumfart poster på dette forumet de siste ukene for jeg har planer om å kjøpe meg en ny gaming pc i høst/vinter.

Jeg har tålmodighet nok til å vente på det "perfekte tilbudet" så jeg håper at gtx 770-780 kommer med en kvalitetesprosessor snart til 8-9k noe sånt da slår jeg til.

Den pc`n du linka er såpass bra og rimelig at jeg hadde slått til selv om prisen var ferdig produkt.

Jeg har aldri satt sammen en pc selv og garantien gjelder nok ikke for kirurgiske feil ved kløning og selvbygging så jeg må kjøpe ferdig sammensatt. Jeg har prøvd å sett på youtube etter gode instruksjonsvideoer men kvier meg litt for å kjøpe bare deler, vet ikke hvor jeg skal begynne liksom.

Hvor lang tid tar det å skru sammen en slik pakke du har bestilt? Hvis jeg kan tjene på det så hadde jeg lett betalt noen erfarne mekkere til å sette sammen pc`n min for 500-1000kr? må jo tjene på det selv også da kontra å kjøpe ferdig sammensatt.

Finn deg ein ven, som hjelper deg, så går det veldig fint.(ei god film på youtube kan på nokon område erstatte venen.) og ta deg god tid.

Lenke til kommentar

Når sluttet NetonNet å følge norsk forbrukerlov? Det er en norsk butikk med norsk domene som henvender seg til norske forbrukere, og således nødt til å følge norsk lov.

Dersom man møter på problemer er det bare å ringe Forbrukerrådet, så er de meget behjelpelig med saken. Dustin er også svensk, sammen med CDON og mange andre, og alle følger norsk lov.

Jeg har sett andre på forumet si det samme som jeg gjør nå. Før jeg gjorde meg egen erfaring tenkte jeg at netonnet har alt for god karakter på prisjakt.no til at det kan stemme, de ligger jo i tet-sjiktet karaktermessig sammen med Elkjøp, Lefdal, Siba og MPX av de store kjente norske. Men nå har jeg altså egen erfaring med dem, og som du sier så kan jeg sende forbrukerrådet en klage. Men det blir litt vel lite penger det er snakk om, jeg vet ikke om jeg orker. Delene må jeg jo ha, så da må jeg eventuelt handle et annet sted og kreve erstatning for differansen, og saken vil sannsynligvis ende i FTU. Så da er saken kanskje ferdigbehandlet om 4-6 måneder. Jeg tenker det beste jeg egentlig kan gjøre er å advare andre om å handle der når det passer seg.

Jeg bestilte altså en vare, fikk ordrebekreftelse på feil vare, så jeg ringte dem og de sa at ordrebekreftelsen min var feil, og at det var riktig vare de kom til å sende. Så sendte de meg mail og sa det ikke var riktig vare de sendte likevel, men nå var pakken allerede på vei. Jeg spurte om de hadde til hensikt å sende korrekt vare, da svarte de med å heve kjøpet grunnet en "feil i systemet", og når jeg påpekte at vi i henhold til norsk forbrukerkjøpslov hadde en bindende avtale, henviste de bare til sine egne kjøpsvilkår: "I våra kjøpsbetingelser finner du denne informasjon: Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid." Altså ikke helt i tråd med norsk lov. Jeg gjorde oppmerksom på at jeg i henhold til forbrukerkjøpslovens §21 har rett til å "kreve oppfyllelse". De svarte på nytt med å henvise til egne betingelser.

Så jo, jeg tenker jeg har godt nok belegg for min påstand om at de ikke følger norsk forbrukerkjøpslovgivning. Det tviler jeg på de kommer til å gjøre før de får seg en real smekk på labben. Men rett skal være rett, de tilbød seg å ikke debitere meg for returportoen på varen som jeg ikke hadde bestilt. :p

Lenke til kommentar

Jeg digger netonnet.no.

Super service

Problemer med rambrikker når jeg kjøpe der i fra, bare BSOD, sendte dem mail om problemet, dem sendte meg NYE brikker med en gang, der fulgte det med returlapp om jeg kunne sende de defekte tilbake.

Rask levering

Gratis leveringen tar dog litt tid, men ikke mer en 4-5 dager for min del.

Betalt levering

Alltid fått det varen etter 2 dager.

Ang kjøpsvilkår så skal dem uansett følge Norsk Lov. Dette har jeg kranglet litt med andre nettsider om, men aldri netonnet.no

Men om det er pga jeg så og si kun har handlet fra dem siste par årene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...