bureaucrator Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg oppfordrer dere til å revurdere bruken av kategorien "Annet om hardware". Moderatoren "yummi" har stengt 8 tråder på rad, inkludert min egen fordi de angivelig hører hjemme i andre mer spesifikke kategorier. Dette at emner i "Annet om hardware" blir stengt fordi de "hører hjemme i andre kategorier" vil jeg si er en misforståelse av rasjonaliteten med en slik kategori. Poenget er følgende: i beste fall er de andre kategoriene (skjerm, skjermkort, hoverkort, minne, cpu, webshoperfaringer, eletronikk, vifter, etc.) uttømmende for det som gjelder hardware, og følgerlig finnes det ingen emner om hardware som ikke på en eller annen måte har å gjøre med minst en av de andre kategoriene. Med andre ord er det umulig å skrive noe om hardware som ikke rammes av yummis strategi. Poenget med en slik kategori er at den er åpen: den gjelder andre ting og hva som helst, så lenge den har med hardware å gjøre. At det skulle være et misbruk av en slik kategori å skrive om ting som på den ene eller andre måten overlapper med en mer presist definert kategori, er mildest talt å snu tingene på hodet. For mitt eget tilfelle: grunnen til at jeg plasserte innlegget under "Annet om hardware" var at jeg allerede hadde plassert det der hvor jeg ble anmodet om å flytte det, men at ingen svarte på det. Altså: før jeg plasserte det i "Annet om hardware" så hadde jeg plassert det under "overklokking, kjøling, luft". Ingen har svart på denne, mens jeg altså fikk tre svar under "Annet om hardware" før det ble stengt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Les: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=130765 Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Forstår du poenget? La oss ta en titt på de emnene i "Annet om hardware" som ikke er stengt, og som følgelig antas å høre hjemme der: "socket programmering...: - dette hører hjemme under kategorien programmering? "evig hakking i spill": dette hører hjemme under "spill" "cpu temperatur" hører hjemme under "hovedkort, prosessor og minne" "lcd-skjerm på rema..." hører hjemme under "skjerm" "temperaturmåler" hører hjemme under "hovedkort", "programvare" eller "kjøling" "nettverkstips" hører hjemme under "internett og nettverk" ...osv, osv. - Poenget er ikke at disse emnene ikke hører hjemme under "Annet om hardware", men at kriteriet om at de ikke kan høre hjemme andre steder ikke fungerer i praksis. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 - Poenget er ikke at disse emnene ikke hører hjemme under "Annet om hardware", men at kriteriet om at de ikke kan høre hjemme andre steder ikke fungerer i praksis. OG, det som er poenget med den lille knappen som man har ved siden av "quote" er at man skal rapportere om slike poster som er feilplassert. Og moderatorene kan ikke få med seg alle slike poster som er feilpostet. Derfor bruker du "Report". Ta det med ro..de blir nokk stengt etter hvert skal du se =) Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Er det så noen av postene under "Annet om hardware" som ikke hører hjemme andre steder? Lenke til kommentar
EC Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Tråder SKAL postes i korrekt kategori. "annet om hardware" er, som det står, ment for de trådene som det ikke finnes passende kategori for. Feilposter stenges, enten det nå er jeg eller en annen moderator som gjør det. Slik har det vært, og slik vil det fortsatt være. For øvrig gjør jeg deg pinlig oppmerksom på hva retningslinjene sier om klager på moderatorer. Du skulle tatt dette opp med meg via PM eller ved å sende en mail til forum at hardware.no. Videre skulle du ikke "henge meg ut" ved å nevne mitt nick i posten din. Det er bare å følge kjørereglene, så går det så mye bedre... Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Absolutt ikke meningen å henge deg ut, yummi, og jeg beklager hvis du tar det slik. Jeg nevnte navnet ditt bare for å spesifisere og understreke hva jeg snakket om. Det gjaldt et spesielt emne, ikke en person. Emnet var nettopp at jeg ikke forsto kjørereglene, men jeg skal forsøke å følge dem etter beste evne. Endret 27. oktober 2003 av bureaucrator Lenke til kommentar
EC Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 And once again, moderator yummy beats some knowledge into a n00b's head. Tar det over, under og ved siden av hodet ikke ille opp - bare nevner hvordan det skal funke. Være venner? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Uthenging og kategorisk villmannskjøring overstått. Resten er bare fryd og gammen: vennskapelige meningsutvekslinger, viftesus og dunsten av overklokkede prosessorer. Venner :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå