Hawn1602 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Hei! Vet ikke om jeg henvende meg til denne tråden eller om jeg skal skrive på Playstation 3 tråden. Prøver meg begge steder jeg. Jeg ser etter en HDCP pass through bypass til Elgato Game Capture HD for PS3. Skal brukes slik at jeg ikke bare kan recorde i full HD men game også i full HD. Jeg trodde når jeg kjøpte Elgato Game Capture HD at jeg kom til å kunne game i HD og recorde i HD. Men tydeligvis så har Sony lagt en HDCP sperre i HDMI utgangen på PS3-en etter hva jeg kan forstå andre sier. Derfor få man ikke gamet i HD samtidig som å recorde i HD. Kan kun bruke A/V in - Component S-cable. Noe som tilsier at jeg ikke kan få skjermbildet i full HD Så jeg sjekket litt på nettet hvordan jeg kunne game i full HD samtidig å recorde i full HD. Fant denne videoen: Jeg kjøpte deretter denne HDMI splitteren: https://www.mpx.no/knig-2-ports-hdmi-splitter/635923Som står at det den støtter HDCP.Fulgte videoen step-by-step, fikk bildet via HDMI splitteren men med engang jeg skrur på Elgato Game Capture HD programmet på PC-en blir skjermen svart til PS3 og på Elgato softwaren. Noen som vet hva som er problemet? Hvorfor den går i svart skjerm? Hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Anbefalinger på en annen HDCP splitter bypass? Pfh. takk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Du må nesten på ebay eller noe for å finne noen. Det er egentlig ikke lovlig med utstyr som fjerner HDCP. Hele poenget med HDCP er at det ikke skal være mulig å ta opp videoen. Lenke til kommentar
Hawn1602 Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 Ah, ok. Takk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det var tidligere noen HDMI-switcher fra Ebay som fjerna HDCP men det er ren gambling hvis du prøver å bestille nå. Kanskje du finner noen spesifikke merker hvis du søker på noen utenlandske forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå