hysing Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 topic sier vel en del, og dere blir vel ikke overraska når jeg sier at jeg skal lage vannblokk av det. Forresten åssen lager man fester på en hjemmelaga vannblokk? og hvilke matrealer/borr einer seg til å bearbeide blokken med. Dessuten er jeg interessert i tanker om Hydor Seltz L20 II pumpe. Det er forrresten samme pumpa som i waterchill. åsssen får denne pumpa strøm? er det 4pins kontakter slik som til harddisker? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Hei. Hvor man får tak i kobber har vært spurt om mange ganger før. Som regel nevner man http://www.norrag.no/ eller det lokal E-verk. Mekaniske verksteder, søppelfyllinger osv kan være en gullgruve. Det vanligste for å lage en slik blokk med begrenset verktøy, er å bruke en søyleboremaskin, og vanlige bor. Jo høyere kvalitet på verktøyet jo bedre.. Har du tilgang til et mer stabilt verktøy som en fres eller dreiebenk kan du bruke pinnefreser. Fester kan du lage av plexi, messing, aluminium, kobber osv... Siden de fleste HK har fire hull or feste av kjølere, tar du utgangspunkt i disse. Lager så en "plate" på toppen av vannblokk, og bruker ganske enkelt fire skruer til å feste med. Pumpen går på 230 volt. Endret 27. oktober 2003 av Arctic Lenke til kommentar
hysing Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 har ikke noe slikt borr, men jeg har en drill om må vle klare meg med det. Er det ikke et problem at kobber er hardt og ødelegger borrene? Trenger jeg forrresten noe ekstra for å få stømm til pumpa eller følger dette med? takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Pumpen går på vanlig 230V och har europakontakt (en sån där platt plugg). /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå