Icetears Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Fant meg, gitt. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Uten passordet til lekket konto har denne informasjonen null verdi for meg. Jeg bruker allerede unike passord og har gjort det noen år. Med passordet kan jeg med stor sikkerhet si hvem som er kilden. Noen raske søk har gitt meg den komplette listen over brukernavn, men ikke passord. Noen som evt kan sende meg hele greia? Eller finne mitt passord siden jeg ikke trenger resten egentlig... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det samme som over. Du kan riktignok se de to første bokstavene av passordet på https://isleaked.com/en 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det samme som over. Du kan riktignok se de to første bokstavene av passordet på https://isleaked.com/en Utifra den kan jeg i det minste konkludere med at passordet er endret for lengst på omtrent samtlige nettsider av betydning. Er litt i tvil om jeg noengang har brukt det passordet jeg tror det er hos Google. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Det samme som over. Du kan riktignok se de to første bokstavene av passordet på https://isleaked.com/en Husk at slike sider kan lagre data om deg når du skriver inn e-posten din, som kan potensielt brukes av angripere som "bevis" på at de eier en konto de har glemt passord på når de vet IP brukt o.l. Endret 11. september 2014 av Occi 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Heldigvis står det at de ikke gjør det Mest sans gjør de det, hele målet med tjenesten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Etter hver lekkasje så er det noen som oppretter slike "tjenester" for å benytte panikken til å stjele mer informasjon. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Rett før dette dukket opp i media, fikk jeg e-post fra Perfect World / arcgames om at jeg måtte skifte passord. Ikke andre som har konto der vel? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Lurer på hvor det kommer i fra, har ikke kontoer på noen av de sidene dere nevner. Ene kontoen brukes på gmail battlenet (wow) og komplett... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Bytter passord jevnlig, så for min del er det greit. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Hvis eg aktiverer sånn totrinns sak, må eg ha mobiltelefonen tilgjengelig for å kunne bruke gmail på jobb? Sliter litt med det mens eg er offshore..... Du kan huke av for "trust this computer" den første gangen. Så hvis du aldri har tilgang til mobil, sliter du litt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Gjøre det hjemme da, så er problemet løst. Takk! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Hvis eg aktiverer sånn totrinns sak, må eg ha mobiltelefonen tilgjengelig for å kunne bruke gmail på jobb? Sliter litt med det mens eg er offshore..... Du kan huke av for "trust this computer" den første gangen. Funker ikke hvis du sletter "cache & cookies on exit" Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Noen som har listen med passord? Klarer ikke finne ut hvilken side det stammer fra med bare de 2 første bokstavene. Bare at det ikke er et passord fra en viktig side. Lurer på hvilken side det er fra. Ikke registrert på noen av de sidene som et nevnt i tråden. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Det er flere av oss som vet hvor den skaffes. Det er viktig å sjekke opp for å finne ut hvilke tjenester som trenger nytt passord. Det vil være interessant å høre mer om hvilke typer tjenester som har lekket dette. De aller fleste passord i listen er korte, og bare noen ytterst få ser ut til å være uknekte MD5-summer. Det er en interessant observasjon at selv lange passord er der i klarttekst, som bevitner at de enten har vært lagret slik eller at de har vært bruteforcet med ordbok, som viser hvorfor denne XKCD-stripen er feil. Endret 12. september 2014 av efikkan Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Det er flere av oss som vet hvor den skaffes, og det er viktig å sjekke opp for å finne ut hvilke tjenester som trenger nytt passord.Jamen, så hjelp oss da! Jeg kan sende deg mail fra adressen min så du vet at jeg er meg. Til gjengjeld skal jeg la deg vite hvilken tjeneste passordet kommer fra (hvis jeg husker det). Endret 11. september 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Mitt passord har jeg ikke brukt på 3 år.. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Det vil være interessant å høre mer om hvilke typer tjenester som har lekket dette. De aller fleste passord i listen er korte, og bare noen ytterst få ser ut til å være uknekte MD5-summer. Det er en interessant observasjon at selv lange passord er der i klarttekst, som bevitner at de enten har vært lagret slik eller at de har vært bruteforcet med ordbok, som viser hvorfor denne XKCD-stripen er feil. Hm? Passordene med kjent opprinnelse stammer fra innbrudd der hackere har klart å få med seg store mengder dårlig sikrede passord. Bruteforcing er ikke involvert. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 sjekket litt mer nå, med tanke på at passordene er passord jeg aldri har brukt på gmail-kontoen så er dette lekasje fra et annet sted med gmailkonto som brukernavn og random nytt passord. Hvorfor er det bare gmail i listen da^? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hvorfor er det bare gmail i listen da^?For å gjøre seg viktig og skape oppmerksomhet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg