mandela Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Hvis eg aktiverer sånn totrinns sak, må eg ha mobiltelefonen tilgjengelig for å kunne bruke gmail på jobb? Sliter litt med det mens eg er offshore..... Du kan få kodene på sms, generert via app (android/ios/xx) og ved å skrive ut en kodeliste slik som de skrapekortene noen banker bruker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det blir for mye styr... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Nei, jeg har også valgt ett passord som ligger på maks grensa for hva Google tillater. Ett 100 tegn langt passord vil ta litt tid å bruteforce. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Nei, jeg har også valgt ett passord som ligger på maks grensa for hva Google tillater. Ett 100 tegn langt passord vil ta litt tid å bruteforce. Når du avslører antall tegn gjør du det betyrlig lettere. 3 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) To av mine velbrukte gmail kontoer ligger der, samt ett som tilhører en slektning av meg.Er jeg bekymret? ~Nei. Det er veldig sjeldent at jeg gjenbruker samme passord til flere tjenester. Det er ~4000 kontoer i listen som ikke kan være fra Google da de har "+" i brukernavnet. Se under. Jeg vet at slektningen min ikke er like paranoid som meg når det kommer til passord, og denne personen er ikke forsøkt hacket så vidt jeg vet. $ grep -e "\+.*@" google_5000000.txt | wc -l 3968 Endret 10. september 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Kjipt for de som har et avslørende passord^^ Passord : Jeg_liker_blåfarge Vips så vet alle det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Nei, jeg har også valgt ett passord som ligger på maks grensa for hva Google tillater. Ett 100 tegn langt passord vil ta litt tid å bruteforce. Når du avslører antall tegn gjør du det betyrlig lettere. Tja, men du må fortsatt prøve en skikkelig kombinasjon som vil ta tid da mulighetene er ganske store Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Min Google-konto var der, men passordet er antakelig lekket fra Bioware. Tror jeg registrerte meg hos dem i forbindelse med spillet Dragon Age. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Takk for tipset, hadde ikke fått med meg dette før nå. Fant en gammel e-post i listen, men har siden den gang aktivert to-faktor, og passordet er ikke brukt noen andre steder siden jeg bruker genererte unike passord + en password manager for alle andre sider. Lenke til kommentar
Andreas7 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Japp, to av mine spam-mail lå på lista. Utdaterte passord, heldigvis. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Mitt var ikke på lista. Good. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Nei, jeg har også valgt ett passord som ligger på maks grensa for hva Google tillater. Ett 100 tegn langt passord vil ta litt tid å bruteforce. Når du avslører antall tegn gjør du det betyrlig lettere. Tja, å brutforce alle mulige passord 1-99 tegn tar fremdeles mindre tid enn å bruteforce alle passord på 100 tegn. Så det eneste vedkommende har avslørt er at entropien for bruteforcing er ~2^660 hvilket tilsvarer cirka 4.78 * 10^198. Til sammenligning er universet estimert til ~10^80 atomer, som er et lite tall i forhold. Endret 10. september 2014 av efikkan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Flott, fant min konto. Heldigvis har jeg brukt samme passord overalt.. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Stilig at det liksom skal være russ, uk osv , men et utvalg av norge her på forumet virker mer som 70% Lenke til kommentar
nine09 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Er f*** meg glad Gmail har 2-step-verification nå ass! Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Hmm, e-posten min ble forsøkt åpnet fra Kina i dag. Trodde jeg hadde fått keylogger, men nå har jeg endelig en synder Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 After it was reported that a list containing as many as 5 million usernames and passwords from Google's Gmail users was leaked online, Google is responding by saying that its servers would have blocked suspicious log-in attempts. Noting that only 2 percent of the password and username combos would work, Google says it has protected affected accounts. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Passorder som er lekt, har eg aldri brukt som e-post passord...men på hw.no derimot.. Endret 11. september 2014 av Fuel Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Min Google-konto var der, men passordet er antakelig lekket fra Bioware. Tror jeg registrerte meg hos dem i forbindelse med spillet Dragon Age. Kan kanskje stemme...har dog brukt passordet flere steder Endret 11. september 2014 av Fuel Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Passorder som er lekt, har eg aldri brukt som e-post passord...men på hw.no derimot.. Samme her, brukt på hw.no for noen år siden, aldri brukt på gmail og 99% sikker på at jeg ikke brukte det flere steder heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg