Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple

Anbefalte innlegg

Skulle tro at i 2014 så kunne folk forstå dette: Folk som kjøper iPhone er ikke ute etter de samme funksjonene som de som kjøper Androidtelefon.

Og det plager dere så veldig at dere bare må fortelle dem at de tar feil. De tar ikke feil. De vil bare ha noe annet enn dere.

Noen liker gutter, noen liker jenter. Noen liker begge to. Noen vil ha BMW. Noen vil ha Ford.

At et kan plage dere så utrolig at noen ønsker seg noe annet enn dere? Dere sier at Applefanboys har skylapper, men jeg får inntrykk av at dere har på dere disse selv.

Om dere like iPhone eller ikke, det interesserer meg ikke. Alle skal få like det de vil. Jeg liker iPhone. Jeg liker Windows Phone. Og til en grad liker jeg Android.

Det jeg ikke liker er all den drittkastinga som iPhonebrukere må tåle. Det er jo ikke grenser for hvor dumme de er. iSheep og iCrap, menigheten og alt det der. Det er jo ren mobbing. Av noen som kun har gjort den feilen at de liker en mobiltelefon. En annen enn deg. Gud forby at de også skulle velge å like et annet fotballag eller ha et annet favorittband.

Skjønner det ikke jeg.

Hvem er d som vill ha Ford ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postet denne i humortråden, får se om den faller i like god jord her :)

10593209_10152687441653166_1082549954450

Lo litt av den jeg, har da humor ;-) Ler enda mer av at uansett hva de andre gjør, så får Apple alt til å virke bedre når de først gjør det. De andre "stjal" ideer etter iPhone (hva hadde Samsung vært uten Apple?), så "stjeler" Apple tilbake, og slik har nå engang dansen blitt. Uansett hvilken leir vi befinner oss i, så er vi såpass noobs alle sammen, at dette digger vi. Samsungdiggere, Windowsfans, iFans: Lets ROCK ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beste artikkel noen gang på Amobil!

Snakket akkurat om dette med en kollega i dag på jobben, hvor snodig det er at en tlf som dette blir løftet fram på ett slik vis, om ikke de som skryter av den i media ikke ser selv hvor langt etter iphone er?

Lenke til kommentar

Newsflash!

iPhone 6 kommer til å selge i bøtter og spann.

Og ikke fordi menigheten kommer til å kjøpe den, men fordi menigheten, fansen, mor og far, bror og datter, naboen, kollegaene, læreren, legen, butikksjefen, arbeideren, androidmobileieren, windowsphone eieren etc etc. iPhone har solgt flere telefoner for vært år. Hvorfor? Fordi det er en bra telefon, og folk er fornøyd med den. Så de av dere som ikke forstå hvorfor folk kjøper iphone, glem hele greia. Ta android mobilen deres og vær fornøyd med den, og la andre bruke mobiler de liker.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Beste artikkel noen gang på Amobil!

Snakket akkurat om dette med en kollega i dag på jobben, hvor snodig det er at en tlf som dette blir løftet fram på ett slik vis, om ikke de som skryter av den i media ikke ser selv hvor langt etter iphone er?

Muligens dette kommer som en bombe, men seriøse anmeldere (som Anandtech og lignende) skriver og mener at Apple sin iPhone har et teknologisk forsprang på sine konkurrenter, og ikke bare et lite forsprang heller.

Er det mulig at du og kollegaen din ikke er helt oppegående på teknologi og kun driver med synsing og trolling? Seriøst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Å ta en ny iPhone ut av esken er heaven can wait. Jorden skjelver og englene synger. Å ta en Samsung ut av esken er som å åpne brødboksen. Å dra plasten av en Samsung er som å ta av et brukt kondom.

Ber om tillatelse til å bruke denne som signatur... :-)

Sett i gang!

Lenke til kommentar

" iPhone 6S+G Mega-Pluss Guru-love, eller hva den nå heter, så vel som den der klokka som ble lansert samtidig."

Bruker å finne sånt i kommenterfeltene rundt omkring. Journalisten mistet mesteparten av troverdighet allerede der.

Det virker også så langt at Apple er dem som er nærmest med et smartklokkekonsept som kan være interessant i mer enn 3 uker før den havner i skuffen. Dette er både pga økosystemet som ligger i bunn, og pga design og specs.

Med forbehold om at ikke batteritid skuffer noe jævlig da.

Artikkelen er skrevet som et kritisk-humoristisk blikk på journalisters blinde hengivelse til Apple. Jeg mener heller at en vanlig journalist som rått sluker alt Apple presenterer, og hyller både rykter og korte presentasjoner opp i skyene, mister langt mer troverdighet.

Noen som våger å tippe hvor lang tid det tar før iphone 7-ryktene begynner å poppe opp i media? Itavisen var blant annet godt i gang med iphone 6-ryktene 4. november i fjor:

http://www.itavisen.no/nyheter/derfor-tror-vi-iphone-6-kan-bli-slik-126148

Selv ble jeg alt annet enn imponert over hva Apple presenterte. Klokkas design var så som så. Den fungerer bare mot Appleprodukter /iphone. Ingen GPS innebygd. Ikke et kvekk om batteritid, annet enn et hint om at den er enkel å lade hver natt. Mobilene 6 og 6plus er ikke annet enn en oppblåst 5s med litt nyere innmat og litt bedre kamera, pluss da NFC. De er jo ikke noe mer enn en oppgradering til hva konkurrentene allerede leverer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Leser at iPhone ligger så langt etter Android telefonene, men det er vel bare Apple som har 64 bits prossessorer er det ikke?

Og ettersom alle iphone brukere absolutt MÅ ønske seg masse meningsløse funksjoner som Androidbrukere påstår er uunværlig, så må jo Androidbrukerne være saftig misunnelige på iPhone brukerne som har dette da.

Eller hva?

Sendt fra min Lumia1020

Lenke til kommentar

Muligens dette kommer som en bombe, men seriøse anmeldere (som Anandtech og lignende) skriver og mener at Apple sin iPhone har et teknologisk forsprang på sine konkurrenter, og ikke bare et lite forsprang heller.

Er det mulig at du og kollegaen din ikke er helt oppegående på teknologi og kun driver med synsing og trolling? Seriøst.

Av ren nysgjerrighet: på hvilke områder har Iphone (5 eller 6) et stort teknologisk forsprang på alle sine konkurrenter?

Personlig synes jeg ikke noen av produsentene har et forsprang lenger.

Lenke til kommentar

Tror mange her missforstår hele poenget med artikkelen. Jeg tror ikke dette handler om skjermstørrelser, pixeltetthet og andre tekniske finesser, eller om de forskjellige OS'ene som sådan. Dette er ikke en artikkel som er skrevet for at forbrukeren skal synes mindre om Apples produkter, eller for å fremme Android for den saks skyld.

Jeg tror dette faktisk ikke handler om de tekniske aspektene ved, eller nesten ikke produktene i det hele tatt.

Dette handler om folks, og da i denne sammenheng journalisters, nærmest fanatiske oppmerksomhet mot en av mange HW og SW tilbydere. I denne sammenheng er ikke poenget at Apple er så mye dårligere, og da naturlig nok at andre er så mye bedre, men at Apple med det som i praksis fremstår som helt vanlige og, kanskje, til og med relativt sett middelmådige produkter får en omtale og oppfølging av en stort sett samlet presse som andre bare kan drømme om.

Spørsmålet er altså, hvorfor er det slik? Hvorfor skal Apple bæres frem på gullstol og presenteres som verdens ukronede innovative konge, når sannheten er at det er flere år siden at dette faktisk var tilfellet. For, selv om Apple helt klart leverer bra produkter, så er det faktisk mange andre som også gjør dette minst like bra.

Er det fordi journalistene vet at mye omtale av Apple skaper mange klikk, eller er det fordi de selv er "fanget" i Apples klør og vitende eller uvitende løper deres ærender? Er det fordi folk flest er så opptatt av Apple? Eller kan man da stille seg spørsmålet, er det akkurat DERFOR folk er så opptatt av Apple?

Hvorfor har det i lang tid vært slik at folk som egentlig ikke har så mye peiling skulle ha iPod, iPhone, iPad og nå iWa... Nei, Apple Watch? Min mor kom til meg og spurte om jeg kunne hjelpe henne kjøpe en iPad. Jeg spurte hvorfor hun skulle ha en iPad, hvorfor ikke et annet nettbrett. Et kontrespørsmål hun ikke var i stand til å besvare med noe annet enn, "er det ikke det de heter, disse platene alle har?"

Hvorfor er det slik at hun tror dette? For en del år tilbake hørte jeg på radio en diskusjon om MP3 spillere og hva som var best. Diskusjonen endte opp med at en av radiovertene oppfordret alle til å sende inn SMS med hvilken iPod de hadde. Jaha, hva med meg som hadde en Meizu? (Som forøvrig leverte lyd iPod-eiere bare kunne drømme om). Når det er en reklame for ett eller annet som er tilknyttet bruk av mobiltelefoner, er det i ekstrem stor grad iPhone som er avbildet, selv om iOS ikke er noen nødvendighet.

Hadde for noe tid tilbake en diskusjon med en kollega vedrørende Galaxy Gear vs Pebble. Jeg forsvarte ingen av produktene da de ikke interesserer meg, men han gjorde stort nummer av at Samsungs klokke måtte lades hver dag, og at dette var kjempe-problematisk. Han hadde iPhone, så diskusjonen var egentlig generell om wearable devices og slike klokker. Han kjøpte Pebble, og har skrytt uhemmet av hvor mye smartere skjermen er på denne, og hvor lenge den lever på en lading etc. Like vel, dagen etter lanseringen av Apple Watch forsvant all problematikk på området. Da er lading hver dag, hvilket kan vises seg å være tilfellet med Apples klokke, bare et spørsmål om vane.

NFC var heller ingen ting å satse på, iBeacon var veien å gå. NFC kunne bare dø ut. Men nå skal NFC plutselig revolusjonere verden.

Å hive seg ut i kommentarfeltet for å forsvare de tekniske valgene Apple har gjort, og motbevise artikkelforfatteren på dette viser at mange her burde lese artikkelen i et annet lys. Apples nye spesifikasjoner er i seg selv ikke interessante i diskusjonen i det hele tatt.

Problemet er at begrensingene på Apples devicer nærmest anses som features. Det er kanskje ikke så ille, men det er et faktum at Apple til stadighet får mye mer omtale for å levere samme features andre har levert lenge, og da får mye omtale for dette selv om man knapt nok har hørt om det før.

Det er denne problematikken som bør diskuteres her, ikke hvor vidt den og den piksel-tettheten er optimal eller ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Nordlys: Når det lanseres ny iPhone, er det merkelig mange som stjeler gammel Iphone

Forsikringsbransjen observerer svindelforsøk gang på gang.

- Utseendet på telefonen har endret seg kraftig. Det betyr at de som ser telefonen som et statutssymbol gjerne vil flashe og vise frem sitt nye produkt. Da Apple endret fra 4 til 4S var det ikke like stor pågang.

Når det er stor utseendemessig forandring så er det et større hopp i svindelforsøk enn når forandringene er mer av teknisk art. Det viser at iPhone-eiere er mer opptatt av statussymbolisme enn av tekniske endringer.

- Våre analyser viser at mange som melder skadesak på mobil har tegnet forsikring tett før saken blir meldt.

Lurer på hvordan det står til med det moralske kompasset til eiere av telefoner for andre merker. Er de like umoralske?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nordlys: Når det lanseres ny iPhone, er det merkelig mange som stjeler gammel Iphone

Forsikringsbransjen observerer svindelforsøk gang på gang.

- Utseendet på telefonen har endret seg kraftig. Det betyr at de som ser telefonen som et statutssymbol gjerne vil flashe og vise frem sitt nye produkt. Da Apple endret fra 4 til 4S var det ikke like stor pågang.

Når det er stor utseendemessig forandring så er det et større hopp i svindelforsøk enn når forandringene er mer av teknisk art. Det viser at iPhone-eiere er mer opptatt av statussymbolisme enn av tekniske endringer.

- Våre analyser viser at mange som melder skadesak på mobil har tegnet forsikring tett før saken blir meldt.

Lurer på hvordan det står til med det moralske kompasset til eiere av telefoner for andre merker. Er de like umoralske?

Hvordan skal man eller finansiere telefoner som koster dobbelt så mye som tilsvarende fra andre produsenter?

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...