chri-ot Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 *snip* Tusen takk for utfyllende og gjennomført svar. Jeg blir værende med Apple en stund til etter å ha lest dette. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Ei veke til lansering i Norge. Blir det noko meir liv i tråden her da kanskje? Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Har ikke selv fått oppdatert til watchOS 2 ettersom iPhone er på service, men dere som har, er det noe merkbart bedre? Er det nytte i native apps? Er den generelt mer "snappy"? Osv osv.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Har ikke merka en dritt forskjell fra watchOS 1 på det jeg bruker den til, med unntak av fargen på timer- og alarm-komplikasjonsikoner Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Jeg skal selge min Apple Watch. Er det nok å trykke "unpair from Apple Watch" inne på Apple Watch-appen? Alt blir slettet på klokken da? Endret 6. oktober 2015 av Agurk43 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Hvis du går inn på innstillinger på klokken, så skal det være en reset knapp der. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Jeg solgte nylig min Apple Watch, og kan bekrefte at activation lock forsvant så fort jeg unpaira via Apple Watch appen. Edit: Klokka ble forøverig solgt iløpet av noen timer, etter utrolig mange henvendelser. Jeg fikk 4500kr for 42mm Space Gray Sport, som ble kjøpt på lanseringsdagen til omtrent 3200kr. Så ikke dårlig med fortjeneste på en 3 måneder gammel smartklokke.. Endret 7. oktober 2015 av chri-ot Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Mange som ikke er fornøyde? Ser flere og flere selger. Etter å ha brukt noen timer på å lese meg opp, så lurer jeg på om jeg skal droppe den bestillingen jeg hadde tenkt å legge inn på fredag. Kan jo bli bedre hvis vi får en del "norske" apps, men hvem vet. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Føler selv fortsatt klokka er verd penga, utrooooooolig greit om man bruker den til fysisk aktivitet og musikkstyring. Også digger jeg selve notifikasjonsystemet, slik at ikke iPhonen hyler og plinger hele tiden. I og med jeg betalte ca 3300 for den, er den fortsatt verd det, synes jeg. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Enig med Enojo. Bruker min til trening og notifikasjoner og til det så fungerer den knall, pluss at den fungerer som klokke og lydløs vekkerklokke. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Min vurdering, jeg hadde klokken i omtrent 3 måneder før jeg solgte den: Subjektivt sett likte jeg aldri designet, den minner meg veldig om en Casio kalkulatorklokke, og jeg synes ikke den så noe bra ut, spesielt ikke for meg som alltid går rundt med skjorte. Dette er dog subjektivt. Softwaremessig var den ok, utvalget av Apper var ekstremt bra med tanke på at dette er ett førstegangsprodukt. Selve GUIet var inutivt, og enkelt å bruke i forhold til konkurenter.Derimot var ofte kvaliteten på tredjepartsapper litt laber, jeg satt ofte igjen med følelsen av at de var kastet sammen kun for å ha en app til Apple Watch. Dette vil nok forbedre seg etterhvert. Når det gjelder trening var dette et av argumentene til at jeg kjøpte denne klokka. Polarklokka mi var moden for utskiftning. Treningsappen til Apple var ok, og innehold relevant informasjon. Dessverre utnyttet klokka skjermplassen veldig dårlig, og jeg synes flere tall kun vært presset sammen pr skjerm for å slippe å sveipe mellom f.eks. hastighet og puls. F.eks. Appen til Endomondo viser mer relevant info, men her går det ikke ann å velge hva slags info som skal vises på klokka, og i tillegg bruke den ikke klokkehardwaren slik som pulsmåleren. Så her var jeg avhengig av å bruke eksternt pulsbelte. Jeg endte med å ikke bruke Endomondo appen noe hovedsakelig fordi appen ikke fungerte, den klarte ikke å få kontakt med klokken. Det hadde ingenting å si om Endomdo var åpen, og allerede startet via telefonen, eller jeg startet økten via klokken. Det var 50/50 sjanse for at appen ville fungere. Under treningsøkt: Jeg driver med variert trening, og til løping og treningssenter fungerte den veldig bra. Der fikk jeg hele tiden oversikt over tid og puls. Derimot savner jeg en stoppeklokke funksjonalitet i treningsappen. Jeg brukte den også til sykling og rulleski. Sykling var det umulig, siden klokken sovet hele tiden måtte den sitte på armen og ikke være montert på styret, for å aktivere den måtte jeg ente tappe med en finger, eller fjerne hånden fra styret og vri på armen. Ikke en god løsning. Som kunne vært unngått dersom Apple hadde lagt med en funksjon for at skjermen ikke skulle settes i dvale (selv om dette ville brukt enormt mye batteri). Til rulleski var det ok, men her savnet jeg mer info på hver skjerm. Kort oppsummert: Jeg satt igjen med følelsen av et uferdig produkt, som har potensiale. For min del må Apple gjør noe med selve utsende og apputviklere må komme med bedre apper. Så kanskje det blir en Apple Watch 2 på meg. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Enig med irritasjonen rundt Endomondo og at den ikke kan benytte pulsmåler i klokka, dette har heldigvis blitt mulig med watchOS 2.0 og det skal komme en oppdatering av appen Men ja, det er mye "BETA" følelse over Apple Watch Gen1. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hvis jeg blir å bestille en i morgen, så sitter jeg å dveler på farge. Det blir bare sport utgaven siden jeg er så usikker på om jeg trenger den. Hadde først tenkt å gå for space grey, men så fikk jeg se denne saken her i dag. Pleier ikke å like "gull" farga. ala iphone fargen, men syntes den var litt classy, dette er med et ebay bånd på. Men syntes den var fin med sort reim. med link kopi bånd med leather loop kopi Standard båndet den kommer med Syntes den var litt lekker. Ka syntes folket? Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Har selv Space Gray med sportsbandet og personlig er jeg ikke så veldig fan av den sølvfargede sport-modellen. Sportsbandet er kanskje litt kjedelig, men utrolig komfortabelt og har en veldig smart lukkemekanisme som gjemmer vekk resten av båndet på en måte. Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg kanskje valgt den i gull med blått sportsband, ellers ville jeg generelt alltid gått for Space Gray. My 2 cents. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Har selv Space Gray med sportsbandet og personlig er jeg ikke så veldig fan av den sølvfargede sport-modellen. Sportsbandet er kanskje litt kjedelig, men utrolig komfortabelt og har en veldig smart lukkemekanisme som gjemmer vekk resten av båndet på en måte. Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg kanskje valgt den i gull med blått sportsband, ellers ville jeg generelt alltid gått for Space Gray. My 2 cents. Var jo gull med blått sportsbånd jeg posta ikke sølv Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Selv liker jeg sølv fremfor Space Grey, men der er vi jo forskjellige. Hater gult gull, så den i gull ville jeg aldri valg, da hadde jeg heller tatt den i rose gold. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Har selv Space Gray med sportsbandet og personlig er jeg ikke så veldig fan av den sølvfargede sport-modellen. Sportsbandet er kanskje litt kjedelig, men utrolig komfortabelt og har en veldig smart lukkemekanisme som gjemmer vekk resten av båndet på en måte. Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg kanskje valgt den i gull med blått sportsband, ellers ville jeg generelt alltid gått for Space Gray. My 2 cents. Var jo gull med blått sportsbånd jeg posta ikke sølv Da må jeg bare beklage, tydeligvis fargeblind i dag. Ja, da skjønner jeg at du er litt i tvil. Lykke til med avgjørelsen. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Har selv Space Gray med sportsbandet og personlig er jeg ikke så veldig fan av den sølvfargede sport-modellen. Sportsbandet er kanskje litt kjedelig, men utrolig komfortabelt og har en veldig smart lukkemekanisme som gjemmer vekk resten av båndet på en måte. Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg kanskje valgt den i gull med blått sportsband, ellers ville jeg generelt alltid gått for Space Gray. My 2 cents. Var jo gull med blått sportsbånd jeg posta ikke sølv Da må jeg bare beklage, tydeligvis fargeblind i dag. Ja, da skjønner jeg at du er litt i tvil. Lykke til med avgjørelsen. Takk Syntes også at den i sølv ser på en måte "billigere" ut enn den i sort og "gull". Endret 8. oktober 2015 av henrikrox Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 "Ikke bekreftet fra leverandør", hva er da sjangsen for at de har den Watch modellen jeg skal ha, inne i morgen :/ Ser ut som de fleste(/alle?) modellene hos Eplehuset har fått oppdatert lagerstatus i de forskjellige butikkene til nå, så spørsmålet er om det kommer noe mer i morgen. Har lyst på muligens 38mm stellargrå Sport. Men ingen har den. 42 har de en del av nå i slutten av dagen. Midnattblå med den gull finishen ser utrolig tøff ut! Men heller ikke bekreftet. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Dette er kanskje bare mitt syn, men ikke tro at 42mm modellen er særlig svær. Har sett flere eksempler på hvor 38mm er blitt veldig lite på diverse håndledd rundt forbi. Synes faktisk den største modellen kunne vært hakket større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå