Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+89234341

Gratulerer! tenkte på denne tråden her om dagen; helt dau i det siste. Vet ikke om folk har sluttet å bruke sine eller det har blitt så integrert i dagliglivet at det ikke er noe diskusjonsobjekt lenger. 

Lenke til kommentar

Gratulerer! tenkte på denne tråden her om dagen; helt dau i det siste. Vet ikke om folk har sluttet å bruke sine eller det har blitt så integrert i dagliglivet at det ikke er noe diskusjonsobjekt lenger.

Nå er jo ikke klokken offisielt lansert i Norge, og da har vel ytterst få klokken også.

Når den blir lansert, så blir det kanskje litt mer aktivitet i tråden :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jo da, men nå er den nede i omtrent samme pris den sannsynligvis vil koste. 

Uansett, jeg er også fornøyd med min. Savner shake-to-wake fra Pebble, kontaktknappen er fullstendig bortkasta og burde kunne reprogrammeres, og jeg tar konstant screenshot eller aktiverer Siri når jeg bøyer hånda i kraftig vinkel - men det er egentlig det jeg har å bemerke på hele klokka. Batteritiden er helt grei for min del, lademekanismen bra, glances er raske og veldig nyttige, rask kommunikasjon mellom klokke og telefon (i motsetning til Pebble på androidtelefoner med sære Bluetooth stacks), Siri funker fint (men er til tider litt dummere enn nødvendig), etc. Bruker mest musikkapp (ironisk nok mest til andre ting enn musikk), same klokkefunksjoner - timer/alarm/påminnelser/kalender.  

Lenke til kommentar

Sykt at det har tatt så lang tid. Regner riktignok med at Apple Watch 2 vil komme litt tidligere... Håper virkelig at de tilrettelegger for at man kan bruke de samme reimene fra Apple Watch 1 på fremtidige modeller. Hvis de gjør dette, og lar deg kjøpe ny klokke uten reim, så skal jeg vurdere å gå til innkjøp av 2 gen.

Lenke til kommentar

Sykt at det har tatt så lang tid. Regner riktignok med at Apple Watch 2 vil komme litt tidligere... Håper virkelig at de tilrettelegger for at man kan bruke de samme reimene fra Apple Watch 1 på fremtidige modeller. Hvis de gjør dette, og lar deg kjøpe ny klokke uten reim, så skal jeg vurdere å gå til innkjøp av 2 gen.

Er jo ikke helt ulikt da ipad 1.gen kom. Da den til slutt ble lansert offisielt her til lands så ble 2. Gen lansert under et halvt år etterpå.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet ut klokken en god del og så langt godt fornøyd med kjøpet! Som nevt over er kontaktknappen helt ubrukelig så håper på muligheten til å reprogrammere denne i en fremtidig oppdatering. En annen ting som er små irriterende er at man ikke kan fjerne alle notifikasjoner med et enkelt klikk da det er ganske tungvint å måtte fjerne en og en hvis det har fylt seg opp. 

Veldig kjekt med DNB appen slik at man har enkel tilgang til saldo, bortsett fra den har jeg ikke testet så mange apper enda. Tips til noen som burde lastes ned? 

Hva bruker dere til trening forresten? Har alltid brukt Runkeeper til løpeturene, men litt kjedelig at den ikke viser puls slik som workout appen. 

Lenke til kommentar

Bruker selv Buy Me A Pie! til handleliste på klokka, den funker flott!

Ellers bruker jeg Workout-appen ekslusivt til løpeturer og treningssenter. Ved bruk av Other-trening, funker pulsmåleren svært dårlig dessverre. Ellers fungerer Workout-appen helt nydelig. 

Du kan forøvrig slette alle notifikasjonene ved trykke et "force touch" på notifikasjonssiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Hadde først gen Pebble og Steel, brukte fra Pebble kom ut til massene til jeg kjøpte Apple Watch i sommer. Ikke brukt Time. 

Super batteritid, helt greie varslinger. Ca 298000 ganger mer nyttig på Android enn iOS, både fordi det er flere, bedre apps tilgjengelig, og fordi du kan lage hva du vil selv rimelig enkelt. Likte shake-to-wake mye bedre enn Watch sin "tilt to maybe wake...sometimes".

Likte "always on", mest for musikkfjernkontroll, som jeg bruker MYE. Musikkontroll med Pebble på Android var veldig bra, håpløst på iOS. Fantastisk på Apple Watch. 

Pebble som selskap suger bjelleklang på software. Eneste som gjorde klokka brukbar var tredjeparts apps og custom FW. 

Vibreringsmotoren fremkaller satan sjøl, ikke diskret og fin som på Watch. 

Krasja rimelig ofte. Til tider så hardt at det ble en real jobb å få liv i den igjen. Henger sikkert sammen med hvor dårlige Pebble er på software. 

Alt i alt var jeg skeptisk før byttet, spesielt mtp batteritid, ikke always on, og mangel på fysiske knapper som navigering. Nå kan du ikke betale meg for å gå tilbake til Pebble. Watch gjør alt Pebble gjorde på iOS, nesten alt Pebble gjorde på Android, og massevis Pebble ikke gjorde på noen av de to. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...