Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden

Anbefalte innlegg

Det går på BT, ja. Er vel drøyt 10m rekkevidde på det. Faren min kan ha telefonen på motsatt side av huset og spise middag med klokka på, og det er fortsatt forbindelse.

Ok. Leste på en eller annen test som jeg ikke fant nå at testeren hadde brukt klokken i en helt annen etasje enn mobilen da begge enhetene var koblet på samme wifi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det at klokken kobles til med bluetooth?

- Har lest at man kan være et lite stykke vekk telefonen da klokken kobler seg på nettet telefonen er koblet på. Hvordan fungerer dette med mobildata der hvor man ikke er koblet til wifi? 

- Kan telefonen kobles til andre bluetooth enheter og spille musikk på høytalere/i bil etc?

Generelt sett går det på Bluetooth, men den har også wifi-tilgang. Dette har jeg merket ved blant annet overføring av musikk til klokken - da går det fortere om man slår av Bluetooth på telefonen og lar spillelisten overføres via wifi. 

Ja, jeg brukte klokken på trening som musikk-spiller når min iPhone var på rep. Da hadde jeg tidligere syncet over en spilleliste til klokken, og brukte Bluetooth-plugger for å høre på musikk. Mulig det også fungerer i bil. Forøvrig, når jeg har telefonen med meg, er det lettere å bare koble musikk-pliuggene til telefonen og kanskje heller bare styre musikken fra klokken, på grunn av begrensningen på en spilleliste på selve klokka. 

Lenke til kommentar

Litt forvirret er jeg blitt de siste dagene når følgende skjer ( Har ikke hatt det slik på de andre smartklokkene mine)

- noen ringer deg. Det skjer noe på klokke og mobil

- noen sender deg en SMS når klokken er satt til stille. Ingen varsler på klokke, men på telefon

- noen sender deg SMS når klokken ikke er på stille. Ingen varsler på telefon , men på klokke

Mail: her kommer det noe innimellom

Men poenget er vel at det skal varsles på klokke og telefon uansett innstilling ???????

Lenke til kommentar
Jeg har hatt min på lydløs helt siden jeg fikk klokken, men for hver varsel jeg har så vibrer det i klokka. 

Sjekk Watch appen på telefonen og gå under "Sound & Haptics" og eventuelt "Notifications" og sjekke inntillingene der.[/quote

Nb, når klokka er på lydløs så vibrerer det i klokken, men det kommer ikke en lyd fra telefonen. Det er enten eller ( ikke begge deler ) ]

Lenke til kommentar

Under Varsler og meldinger på klokken står den på "Gjør som iPhone."

Når du er tilkoblet klokken får du ikke varsel/skjermen lyser på telefonen, men kun klokken. Det er litt kjedelig synes jeg. Dette skal skje uansett lydløs eller ei.

Hvis du ikke får varsel på klokken så kan det være pga den er blitt koblet fra eller noe.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

elsker selv min apple watch som jeg har eid siden den ble lagt til salgs i usa.

Men som Andynator skriver, er UTROLIG irriterende at man ikkje kan få notifikasjoner på begge enheter.

Kjører selv taxi og bruker tlfen som gps hele tiden, og så lenge mobil skjermen er på så kommer notifikasjonene kun på tlfen. 

Lenke til kommentar

Noen som har vurdert å kjøpe Apple Watch med 20% rabatt med DNB Mastercard hos Expert? Problemet er at ikke tilbudet gjelder på nett. Er det slik at disse klokkene kun finnes i XL-butikkene?

Apple Watch er ikke en del av den rabattavtalen, dessverre. Jeg sjekket med Expert i dag...

Lenke til kommentar

Står ikke noe i vilkårene til DNB, så skal gjelde klokkene også.

Rabatten gjelder ikke:

• I Experts nettbutikk

• Forhåndsbestilte varer (dvs. varer som allerede er i bestilling)

• Gjelder maks 1 Apple-produkt per kunde

• iPhone finnes kun i operatørvarianter fra Telenor og NetCom. Disse kan kun

kjøpes med videreføring/nytegning av abonnement fra nevnte operatører

• Gavekort

Lenke til kommentar

Står ikke noe i vilkårene til DNB, så skal gjelde klokkene også.

Rabatten gjelder ikke:

• I Experts nettbutikk

• Forhåndsbestilte varer (dvs. varer som allerede er i bestilling)

• Gjelder maks 1 Apple-produkt per kunde

• iPhone finnes kun i operatørvarianter fra Telenor og NetCom. Disse kan kun

kjøpes med videreføring/nytegning av abonnement fra nevnte operatører

• Gavekort

For så vidt enig, men det gjelder ikke Apple Watch. Bare å sjekke med Expert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...