atwater Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Etter flere år med rykter om (iWatch, Apple Watch) så ble den endelig annonsert av Apple i går (09.09.14) Den vil komme i disse tre forskjellige versjonene: Mer om de forskjellige klokkene kan leses her: http://www.apple.com/watch/ Den kommer i salg i starten av 2015 og vil ha en pris på 349$ Endret 10. september 2014 av -lemoncake 2 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 For de som ikke vil bruke 349$ på denne klokken, kan alltids gjøre som Ricky Gervais: 1 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Frister litt, men ikke nok tror jeg. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Hadde de lansert en versjon av klokka og gjort slik at man kunne bytte reim, så hadde nok fristet litt mer. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Hvorfor da? Programvaren er jo identiske på tvers av klokkene? Er jo bare snakk om materiale som er på selve huset. Reimene passer jo visstnok omhverandre uten problemer. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Hvis jeg har fortsått det riktig, så kan denne klokken brukes som pulsmåler osv. Hvis dette stemmer, så vet jeg ikke hvor digg det er å trene med en klokke som har metall eller lær reim. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Derfor kan du bytte reim. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Ikke lett å konkludere så mye rundt klokka når man ikke vet batteri, ikke vet noe særlig om innmat (tenker ikke på "OMG! OMG!! GHZ!!! HEXA CORES!!" men mer i retning av hvorvidt den støtter WiFi, GSM osv.. Utseende er bra nok den, virker noe tykk men ellers relativt raffinert og fin. Syntes personlig Moto360 ser bedre ut men er visstnok grisetreg i bruk, ca 12 timer batteri og en skjerm som faktisk ikke dekker hele flaten så da hjelper det fint lite med greit utseende... Apple Watch er jo temmelig pen, men hadde ønsket et mer rundt design og at den var tynnere.. Mange flotte reimer! Og fint at man kan velge mellom litt tyngre stålmodell, lettere aluminiumsmodell og gull etter eget ønske. Programvaren virker gjennomtenkt, og ser bra ut. Spennende med App Store med mange APIer for utviklere å leke seg med osv.. Ser bedre ut enn Android Wear, og definitivt bedre ut enn Tizen så langt spør du meg. Mange flotte watchfaces også. Men så var det jo dette med nytteverdien da.. Håper den kan ha støtte for Spotify offlinelister og APx, for da kan jeg jo plutselig kjøre en blåtann fra ørepropper til klokka og la den etterhvert svære 5,5" iPhonen ligge igjen hjemme. Det er noe jeg kan se stor nytte av. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Den har WiFi og GPS via iPhone. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Det fungerer jo ytterst dårlig om jeg skal ta en joggetur uten telefonen. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Jepp :-/ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Ville det ikke vært mer logisk om den kommuniserte via Bluetooth Low Energy? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Vi veit ikkje korleis den kommuniserer med iPhone enda, godt tenkelig at det er Bluetooth. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Bluetooth LE bruker mindre strøm enn Wi-Fi, så det ville vært det mest logiske for å tyne ut mer batteritid. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Er nok snakk om Bluetooth LE mellom iPhone og klokka, også får den nettkobling via WiFi på iPhone som går via Bluetooth LE til klokka igjen.. Osv. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Så forskjellen mellom den vanlige Watch og Watch Sport er at førstnevnte er i rustfrittstål og sistnevnte i aluminum? Altså bare vekt og til dels farge? Er det kommet ut noen info om antall gram isåfall? Synes den i rustfritt stål så penest ut på bildene iallefall... Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Hva er det man kan med en slik klokke? Drive på facebook? Skjønner ikke hva som er poenget Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Hvis man får en SMS på mobilen, kan man da svare ved talemelding via Apple Watch? Eller må Siri prøve å gjette hva du sier og gjøre det om til tekst? Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Håper siri gjør det om til tekst hadde litt awkward å drive å sende små taleopptak til hverandre Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. september 2014 Rapporter Del Skrevet 10. september 2014 Jeg fikk sett resten av presentasjonen i kveld og jeg må si klokka fenger mer og mer uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Men for at jeg skal bytte ut Junghansen min i titan må den være rimelig suveren Den ser forresten kjempetjukk og klumpete ut på bilder, men oppleves slett ikke slik på armen ifølge Daniel Eran Dilger: When photographed, the watch looks rotund and chunky, almost impossibly too fat to even call a watch. However, when worn the experience is completely different. Worn on the wrist, the device feels slim. The sport version, made out of lighter aluminum and glass, feels noticeably lighter, as if its barely there. http://appleinsider.com/articles/14/09/09/the-watch-first-impressions-of-apples-new-wearable Håper de løser batteriproblematikken så man slipper maset med å lade klokka hver kveld. Samme standbytid som iPad hadde gjort seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå