Karakter Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Hei! Kjøpte norsk ps4 i går og registrerte umiddelbart en konto på US PSN for å få amerikanske priser. Har koblet denne opp som eneste konto på maskinen. Fyller på med cards jeg kjøpte på amazon.com og synes dette virker tilfredsstillende. Er det noen ulemper med å bruke amerikansk PSN? Nå skal jeg vel også ha PSN pluss for å spille online, vet at dette i utgangspunktet krever CC, men at jeg også her kan kjøpe prepaid cards på amazon. Siden jeg har alt annet på US kontoen tenkte jeg også å ha amerikansk PSN pluss. Men er det noen ulemper med dette? Kan jeg foreks spille mot norske i DESTINY med amerikansk PSN+ eller må jeg ha bruke europeisk PSN? etter hva jeg har skjønt kan man ha flere kontoer og foreks kjøpe spill på us psn for å spille på en "norsk PSN". Men jeg tenkte at hvis det ikke er noe ulemper, så gidder jeg heller ikke å ha mange forskjellige konti og samler derfor alt på denne ene US kontoen. innspill med ulemper/fordeler? takk! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Du risikerer å "miste" kontoen din i fremtiden... Om du legger alle PS+ kjøp til amerikansk konto, og Sony plutselig lukker hullet med europeere på den amerikanske grunnet f.eks moms-problematikk. Iht. norsk lov er det egentlig ikke tillatt å ha slike tjenester uten å betale norsk moms, så det _kan_ bli et problem dersom skattemyndigheter blir klar over det. Da vil du miste alle spillene du har fått via PS+ (når abn går ut). Men frem til det eventuelt skjer er du trygg. Jeg ville nok satset på en norsk PSN-bruker med norsk PS+, og hatt en amerikansk i tillegg for normal-spillkjøp. Spill du kjøper vil alltid være dine, uansett. Tenk så kjiiipt hvis hele trophies-samlinga di er på amerikansk konto, så mister du tilgangen til den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå