Vox_populi Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Det er definitivt mulig å svi grøt i en aluminiumskjele. Ja, det var ein uheldig uttrykksmåte. Det har eg då sjølv gjort mange nok gonger. Det han meiner er at det er lettare å unngå å svi grauten i aluminiumskjele på vanlege kokeplater enn i stålkjele på induksjonsplate. Eg veit ikkje - har ikkje induksjonsplater. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg vil påstå at induksjonstopper er så mye enklere å kontrollere enn noe annet, at det kun er din egen feil om du svir noe. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Ein hobbykokk eg kjenner var tidleg ute med induksjonskomfyr. På joleftaen, midt på dagen, brukar han be inn 15± venner til risgraut. Fyrste året med induksjon var han plaga med at grauten svei seg. Så i alle år deretter har han koka den store porsjonen risgraut på den gamle komfyren som står i kjellaren og brukt ein diger aluminiumskjele. Etter det han seier, svir ein ikkje grauten i aluminiumskjele. Fordi aluminium ikke blir varmt på en induksjonskomfyr Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Fordi aluminium ikke blir varmt på en induksjonskomfyr Ja selvfølgelig, det var jo derfor han måtte ta i bruk den gamle komfyren. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Det må da være mulig å kjøpe et induksjonselement som man legger på komfyren mellom toppen og en alu-kasserolle ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå