toth Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 jeg må bare si at det virker lit merkelig at flertallet ikke vil ha behov for å utvide minnet på en telefon. Kanskje tenker jeg lit for langt frem i tid når man sier at telefonen skal overta mye av det pcen gjorde før Folk flest er ikke interessert i teknologi. De vil bare ha noe som fungerer. Så hvorfor tar ikke DORO større markedsandel? Det er nok plenty teknointeresserte applekunder som biter i det sure eplet og velger design/mote fremfor funksjon. Men dersom de kunne velge ville de hatt begge deler. Doro er rettet mot eldre og deres behov. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du begynner å snakke om det. Tror du iPhone bare handler om design/mote? Det er åpenbart at iPhone handler veldig mye om mote og trend. 1: statistikkene som viser en bratt fjelltopp av "stjålne", forsikrede iPhone når det lanseres en ny. 2: voksne mennesker som sover ute for å få den først - vitner definitivt om at det ikke er et desperat behov for telefon eller OS, men et desperat behov for å ha det nyeste og hotteste først. Egentlig helt uavhengig av om det er en telefon eller annet, slik mentalitet skyldes utelukkende trend/mote. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) jeg må bare si at det virker lit merkelig at flertallet ikke vil ha behov for å utvide minnet på en telefon. Kanskje tenker jeg lit for langt frem i tid når man sier at telefonen skal overta mye av det pcen gjorde før Folk flest er ikke interessert i teknologi. De vil bare ha noe som fungerer. Så hvorfor tar ikke DORO større markedsandel? Det er nok plenty teknointeresserte applekunder som biter i det sure eplet og velger design/mote fremfor funksjon. Men dersom de kunne velge ville de hatt begge deler. Doro er rettet mot eldre og deres behov. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du begynner å snakke om det. Tror du iPhone bare handler om design/mote? Det er åpenbart at iPhone handler veldig mye om mote og trend. 1: statistikkene som viser en bratt fjelltopp av "stjålne", forsikrede iPhone når det lanseres en ny. 2: voksne mennesker som sover ute for å få den først - vitner definitivt om at det ikke er et desperat behov for telefon eller OS, men et desperat behov for å ha det nyeste og hotteste først. Egentlig helt uavhengig av om det er en telefon eller annet, slik mentalitet skyldes utelukkende trend/mote. Var det mote når noen mennesker sto i kø for å få Galaxy S4 i fjor en gang? Og hva kaller du da Samsungs forsøk på å skape køer i forbindelse med egne lanseringer? Samt filme og intervjue folk i Apple kø for bedre kunne forstå fenomenet for å prøve å at skape det samme? Endret 20. september 2014 av Taggart 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Å avfeie et svært populær telefon med at det er en moteting må vel slå tilbake på ens egen trangsynthet vil jeg tro. Hvorfor ikke akseptere at folk er svært fornøyd med produktene, istedet for å prøve å fordumme folk og deres valg? 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Det er jo åpenbart at totaliten av salget hverken er kun mote eller ikke mote i det hele tatt.... AtW Lenke til kommentar
Slai Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Var det mote når noen mennesker sto i kø for å få Galaxy S4 i fjor en gang? Og hva kaller du da Samsungs forsøk på å skape køer i forbindelse med egne lanseringer? Samt filme og intervjue folk i Apple kø for bedre kunne forstå fenomenet for å prøve å at skape det samme? Ja, det var jo det han sa? Endret 20. september 2014 av Runar Fjernet unødvendig sitering.Fjernet unødvendig sitering. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Hvorfor er det slik at folk venter i kø i dagevis utenfor Apple sine butikker . men det ikke skjer så ofte hos konkurrentene ( jeg har bare hør om slike tilfelle for lappe sin del ) ? Her vil man jo tro at det har med popularitet å gjøre. man må huske på at popularitet og mote henger veldig nye sammen Når så mange er mer opptatt av at det er riktig logo på produktet da må det være noe mere en både popularitet og mote man høre jo stadig at de har valgt Iphone fordi den bare virker . Da er det jo pussig at de er så mange den ikke virker for Da er det lit vanskelig å forstå strategien til Apple . At de skal tjene masse penger på et begrenset antall brukere ved lansere modeller mange ser som for begrensende Lenke til kommentar
Slai Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 De fleste ser på det som enkelt og greit og som funker. Ikke begrensende. Det er tross alt ikke begrensende for de fleste bruksområde. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 iPhone har fortsatt ikke begrenset meg. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Var det mote når noen mennesker sto i kø for å få Galaxy S4 i fjor en gang? Og hva kaller du da Samsungs forsøk på å skape køer i forbindelse med egne lanseringer? Samt filme og intervjue folk i Apple kø for bedre kunne forstå fenomenet for å prøve å at skape det samme?Selvsagt prøver samsung å skape samme entusiasme om seg selv, de hadde jo vært fullstendig blåst om ikke. Å ha en menighet og saueflokk er jo gull verdt for omsetningen, drømmesituasjon for enhver bedrift. Tror jeg runder av min deltagelse i debatten med denne sannheten(siste linje) : Endret 20. september 2014 av Runar Fjernet unødvendig sitering. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 iPhone har fortsatt ikke begrenset meg. Hei min venn, Vi er nok begge noe "begrenset" om man skal følge enkelte personer her inne... 1 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Da har det kommet politelige ytelsestester av iPhone 6 (Plus), og de nye iPhonene var visst ikke ytelsesmessig 2 år bak konkurrentene: http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results Nye iPhoner har alltid ligget i toppskiktet ved lansering, så at dette fortsatt overrasker folk er jo utrolig. At enkelte kun teller GHz, pixler, og mAh avslører bare rimelig begrensede tekniske kunnskaper og dårlig refleksjonsevne. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg