PL610 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Og for å få musikken over på minnekortet må du. . . . ta det ut og sette det inn i en datamaskin? Eller laste ned musikken til telefonen via wifi? Og gevinsten er hva? At du kan ha flere kort i sekken på tur? Hvis du har musikken i skyen trenger du ikke være i nærheten av maskinen heller. Hvilket som helst wifi-nett vil duge til å få musikken inn på telefonen. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Og for å få musikken over på minnekortet må du. . . . ta det ut og sette det inn i en datamaskin? Eller laste ned musikken til telefonen via wifi? Og gevinsten er hva? At du kan ha flere kort i sekken på tur? Hvis du har musikken i skyen trenger du ikke være i nærheten av maskinen heller. Hvilket som helst wifi-nett vil duge til å få musikken inn på telefonen. Laster du alltid ned musikken din før du drar på tur med telefonen ? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Og for å få musikken over på minnekortet må du. . . . ta det ut og sette det inn i en datamaskin? Hvis du har musikken i skyen trenger du ikke være i nærheten av maskinen heller. Hvilket som helst wifi-nett vil duge til å få musikken inn på telefonen. Ja jøss, for ingen er vandt med å putte minnekortene i fra digital kameraene i en datamaskin, liksom. Dette er null stress med at de fleste er vandt med det og er en enkel sak. Jeg tror heller jeg vil være nært min datamaskin i 10-15 minutter enn å måtte risikere å være uten musikk. Dessuten så kan dette fikses mens man allerede bruker datamaskinen. Det tar 2 sek å plugge telefonen i datamaskinen via USB-kabelen. Når jeg plugger min Samsung Galaxy S4 til datamaskinen, så kommer det opp denne 'Autokjør' greia på hva jeg vil gjøre. Her velger jeg bare 'Åpne enhet for å vise filer' hvor jeg får velge mellom internminnet eller MicroSD kortet som er i telefonen. Dette er så enkelt at det nesten er skummelt. Dem som ikke får til dette har aldri brukt en datamaskin før. EDIT: Når man først har overført musikken sin til minnekortet, så har du jo alt og trenger ikke å styre noe mere med det. Det blir jo det eneste at man må føre over de få sangene man laster ned i ettertid at man må overføre til minnekortet. Men da er det jo uansett ikke noe lettere å måtte laste opp sangen til skyen heller. Endret 13. september 2014 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg har ingen kabel koplet til maskinen min for øyeblikket, og heller ingen minnekortleser i eller tilkoplet maskinen, så wifi er den enkleste løsningen for å overføre musikk. Det kan jeg gjøre fra stresslessen i stua mens jeg ser på tv. Den maskinen jeg har som har minnekortleser har ingen musikk på seg heller. Spotify og iTunes Match funger helt utmerket på reisefot, spesielt når man ikke har med seg datamaskin. @den andre elgen: Jeg har noen lister på telefonen som ligger i bilen siden den ikke har SIM-kort. På telefonen jeg bruker har jeg et par korte lister fra Spotify, men de brukes sjelden. 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 En USBkabel har du med laderen din, så det er ikke noe stress akkurat, men som regel laster jeg ned musikken fra en skylagringstjeneste i forberedelse til reise osv. Og jeg liker ikke styre så fælt at jeg må gjøre dette gang på gang, så da er det godt å ha mye lagringsplass. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jepp, men jeg har ingen lader her. Det er veldig sjeldent at jeg lader telefonen mens jeg sitter foran datamaskinen Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg har ingen kabel koplet til maskinen min for øyeblikket, og heller ingen minnekortleser i eller tilkoplet maskinen, så wifi er den enkleste løsningen for å overføre musikk.Det kan jeg gjøre fra stresslessen i stua mens jeg ser på tv.Den maskinen jeg har som har minnekortleser har ingen musikk på seg heller.Spotify og iTunes Match funger helt utmerket på reisefot, spesielt når man ikke har med seg datamaskin. Joda, man kan jo bruke Wi-Fi til å overføre musikk til minnet på telefonen. Det bruker jeg også av og til. Men man trenger fortsatt musikken tilgjengelig på minnet på telefonen eller på et minnekort om man skal være 100% sikker i å ha musikk osv heletiden. Om du bruker offline Spotify lister, så trenger du fortsatt masse plass på telefonen. Så når alt kommer til alt, så må du ha mye plass ledig til musikken om du vil ha musikken inn på telefonen, du må ha god dekning (3G eller 4G) før du kan utnytte skylagring, du må ha mye mere menge data i mobilabbonemanget enn det vi har nå for at vi skal kunne bruke skytjenestene uten å frykte for at man har brukt opp datamengen i løpet av 4-5 dager. Så det er mange ting her som ikke er i boks enda når det kommer til telefoner uten minnekort slot og når det kommer til mobilabbonemangene. Endret 13. september 2014 av Vindicator Lenke til kommentar
blutut Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det er ingen ulemper med å ha mulighet for minnekort. Selv har jeg et 64 GB med nesten 40 GB bilder, musikk og videoer. Jeg har opplevd som mange andre at det hender at en tlf har svakheter og må på service og den klare fordelen med å ha minnekort er at jeg slapp å overføre ting på nytt da jeg fikk tlf tilbake. Den var oppe å gikk på et par minutter. Det samme gjelder når en bytter tlf. Minnekort er og billigere enn internminne. Skulle tlf bli stjelt har jeg selvfølgelig skylagring av bilder som jeg laster opp via hjemmenettet. Endret 13. september 2014 av blutut Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Selv med kun 16GB hadde jeg mer enn nok plass på iPaden til filmer apps og musikk. Jeg streamet nettradio på jobben før vi fikk wifi, og da var jeg oppe i over 6GB i måneden, så streaming bruker data, det er det ingen som er uenig i. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Jepp, men jeg har ingen lader her. Det er veldig sjeldent at jeg lader telefonen mens jeg sitter foran datamaskinen Det er jo bare en vanemønster-sak da . Jeg har laderen min, feks, under bordet i stuen, siden jeg oftere enn deg bruker kablet overføring fra en PC, muligens. Ser mye film og serier og slikt. Når dama og har en telefon med microUSB ligger det alltid en kabel en eller annen plass ved enten laptopen eller stasjonærpcn. Kan jo si at jeg har rundt 10gb musikk, så hvis vi slenger på bilder og videoer nærmer jeg meg vel rundt 45gb brukt akkurat nå. Da snakker vi kun SDkortet, ikke apps osv som ligger internt. Men det skiftes litt rundt i ny og ne. Ser dog absolutt at mange klarer begrense seg og gjør ting annerledes enn meg. Jeg bare vil ikke sitte og kjefte på mobilen min fordi jeg er på Edge mens faksen fra sykehuset er på vei til politihuset og Verbal Kint tenner seg en røyk. Endret 13. september 2014 av Slai Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Og for å få musikken over på minnekortet må du. . . . ta det ut og sette det inn i en datamaskin? Eller laste ned musikken til telefonen via wifi? Og gevinsten er hva? At du kan ha flere kort i sekken på tur? Hvis du har musikken i skyen trenger du ikke være i nærheten av maskinen heller. Hvilket som helst wifi-nett vil duge til å få musikken inn på telefonen. Laster du alltid ned musikken din før du drar på tur med telefonen ? Alt det skjer automatisk via WiFi, overføring og oppdatering, så fort jeg setter min fot i huset, og alle enheter, både til meg og resten av husholdningen, er således kontinuerlig oppdatert. Det gjelder musikk, bilder, filmer, programmer, bøker osv. Og alt er skreddersydd og tilpasset til den enkelte; Avhengig av hva jeg sier den enkelte skal få tilgang til.Og alt er fysisk, ingen streaming. Minnekort? Det må være til de som ikke har mer enn 16 GB på sine enheter. Skulle til å si "hvem pokker kjøper så lite?", men de fleste Android telefoner har jo ikke mer, så... Her har vi ikke mindre enn 64 GB. Og forholdsvis mye av det er brukt. Derfor 128 GB versjonen nå. Endret 13. september 2014 av Taggart 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg har noen kameraer med diverse typer minnekort, men da ligger utstyret for å overføre i kamerabagen. Hadde de hatt wifi ville kabel vært helt overflødig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Og for å få musikken over på minnekortet må du. . . . ta det ut og sette det inn i en datamaskin? Eller laste ned musikken til telefonen via wifi? Og gevinsten er hva? At du kan ha flere kort i sekken på tur? Hvis du har musikken i skyen trenger du ikke være i nærheten av maskinen heller. Hvilket som helst wifi-nett vil duge til å få musikken inn på telefonen. Laster du alltid ned musikken din før du drar på tur med telefonen ? Alt det skjer automatisk via WiFi, overføring og oppdatering, så fort jeg setter min fot i huset, og alle enheter, både til meg og resten av husholdningen, er således kontinuerlig oppdatert. Det gjelder musikk, bilder, filmer, programmer, bøker osv. Og alt er skreddersydd og tilpasset til den enkelte; Avhengig av hva jeg sier den enkelte skal få tilgang til.Og alt er fysisk, ingen streaming. Minnekort? Det må være til de som ikke har mer enn 16 GB på sine enheter. Skulle til å si "hvem pokker kjøper så lite?", men de fleste Android telefoner har jo ikke mer, så... Her har vi ikke mindre enn 64 GB. Og forholdsvis mye av det er brukt. Derfor 128 GB versjonen nå. vel, du må jo betale 2000kr ekstra for de fattige 96gb.. Enhver bruker med minnekortslott kan få det for en fjerde- eller femtedel av den prisen. Fans kan rope så høyt de vil, det endrer ikke det faktum at brukerutvidbart minne er et rent pluss. Folk har forskjellige behov, og det finnes garantert en god del applebrukere der ute som ønsker seg større minne(men ikke alle tør jo si det). Den dagen ubegrenset datatrafikk(både mengde og hastighet) koster 199/mnd og 4g er utbygd i 99% av landet derimot - DA nærmer fysisk portabelt minne seg slutten. Men det er ikke idag. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 1: Ja, selvsagt - de fleste anlegg nyere enn 6 år støtter enten SD direkte eller via USB-adapter. 2: Å snakke om en løsning som krever ENDA en dings til et par tusenlapper fra eplegjengen blir bare vås - hvor mange har AppleTV? 0,5% av husholdninger? Jeg snakker selvsagt om skjermspeiling til en standard smart-tv så du kan vise bildene hjemme hos ola og kari, og din kjære mor. Dette støtter ikke iPhone så langt, så vil du vise bildene må du få dem over på en USB e.l. Kunne jo selvsagt brukt USB OTG, om den ennå hadde støttet det. 3: ...og når nettet ditt er nede og du er på hytte uten 3G-dekning? JEG bruker selvsagt spotify til daglig, men jeg er ikke naiv nok til å tro at det ALLTID vil være tilgjengelig. I bilen må jeg putte minnekortet i anlegget, på hytta er ikke 3G-dekningen god nok til å streame, og laster jeg spotify offline for hele helga på telefonen er jeg prisgitt den. Har jeg det på et SD-kort eller en USB-pinne kan jeg alltid finne et medium å spille det av på. Du kan gjerne TRO at offline, hardware lagringsmedier er utdatert, men de er ikke det ennå. 1/3: SD-kort med 150 GB musikk (som du brukte som eks. tidligere) er en rimelig håpløs løsning om du stikker SD-kortet direkte inn i et anlegg eller gjennom en USB adapter.Uansett, om det er denne muligheten du ønsker er det vel ikke verre enn å ha et lite SD-kort liggende i lommeboka til slike situasjoner, i stedet for å pille SD-kortet ut av telefonen? 2: Til informasjon koster en AppleTV nå 679,- og finnes etter anslag fra NRK i så mange som 15% av norkse hjem (da er det allerede tatt høyde for at flere hjem har mer enn én ATV). Jeg kjøper altså ikke argumentene dine, men er likevel enig i at det hadde vert gøy med muligheten til å utvide minnet i iPhone. Jeg ser det ikke som noe større problem at iPhone mangler SD-kort støtte. Om man er litt reflektert over eget behov, finner man riktig størrelse på minne når man kjøper telefonen. Annenhåndsverdien på Apple produkter er så god at om man tar vare på produktet får man mye igjen den dagen man kjøper nytt (og selger det gamle). Personlig har jeg hatt alle modeller av iPhone som har vert i salg i Norge. Pga. en gunstig avtale(/smutthull i en avtale) vi har med Telenor på nye telefoner der jeg jobber har jeg faktisk _tjent_ 500-1000 kr hver gang jeg har oppgradert til nyeste modell. Selv om iPhone ofte kan være noe dyrere enn konkurrentene pleier det likevel ikke være dyrere å oppgradere til neste modell pga. den gode annenhåndsverdien. For øyeblikket har jeg en Samsung Galaxy S4 om det gjør nattesønven bedre for noen. Uansett hvorvidt du er enig eller uenig i mitt synspunkt, er det fortsatt et faktum at Apple tar seg grovt betalt pr GB ifht hva det koster i alle andre formater enn Appleprodukter. Og vi vet alle at det ikke er dyrere for dem å produsere 1gb enn for andre. Det er også et faktum at muligheten for utvidbar lagringsplass er et rent pluss, det kan vanskelig argumenteres mot. Jeg har selv tlf uten minneslot, men skulle gjerne hatt det i gitte situasjoner(ikke hver dag). Det er ikke så vanskelig å argumentere mot utvidbar lagringsplass. Det vil nødvendigvis føre til ekstra kompleksitet og sikkerhetsrisiko både for utviklere og brukere enn hvis du ikke har det. Det vises ved at både Google i OS'et og applikasjonsutviklere legger inn begrensninger på hva som kan lagres på minnekortet. det er jo da åpenbart veldig enkelt å løse, siden både Google og utviklerne klarer det. Altså er det ikke et problem. Om brukeren finner det vanskelig med minnekort er de såpass teknologisk ignorante at de uansett ikke vil ha behov eller ønske om ekstra minne, og kan la sloten stå tom. Valgfriheten er nøkkelen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Denne debatten , om minneslott miner meg om diskusjon der vi andre må godta at universelle dingser tilpasser seg særegenheten til Apple jeg tenker på denne media kontakten Apple bruke i mange år Selv om jeg ikke har eid , eller bruke et musikk anlegg så har det være flere som hadde denne kontakten ingen av disse anleggene er produsert under Apple logoen , likevel må de som ikke bruker den irritere seg over at den står der utbrukt og kan heller ikke ( alltid ) gjemmes bort Dette må alle andre en Apple fann godta Noen stiller da spørsmål hvorfor man da ikke kjøper et innlegg uten. Men da er det noen egenskaper med anlegget som gjør at man velger det De fleste telefonerer har et slikt for minnekort . Men når man snakker om at Apple også burde ha det på sine telefoner så lar flere av dere irritere dere over at den burde være der: Da er man er sær. Mange ting ert fint å ha for fremtiden Mange ting trenger man heller ikke i fremtiden Men den fremtiden er ikke her enda og det må man ta hensyn til jeg så nettop scrødingers katt på netttv om hvor energi krevende alle små dingsen man hadde er til tross for at de hver for seg bruker mindre strøm så ledes er det bra at man lagrer på minne kort i stedet for streame musikk hele tiden Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Fans kan rope så høyt de vil, det endrer ikke det faktum at brukerutvidbart minne er et rent pluss. Ikke nødvendigvis for "folk flest", som kanskje ikke har noen interesse som helst av å forholde seg til det. For disse er det kanskje ikke direkte negativt, men uinteressant/irrelevant. Og hvis Apple da ønsker å nå nettopp dette store markedet så gir det liten mening å tilby utvidbart minne. Uten at jeg vet grunnen til at Apple faktisk gjør det slik. Endret 14. september 2014 av hekomo 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Fans kan rope så høyt de vil, det endrer ikke det faktum at brukerutvidbart minne er et rent pluss. Ikke nødvendigvis for "folk flest", som kanskje ikke har noen interesse som helst av å forholde seg til det. For disse er det kanskje ikke direkte negativt, men uinteressant/irrelevant. Og hvis Apple da ønsker å nå nettopp dette store markedet så gir det liten mening å tilby utvidbart minne. Uten at jeg vet grunnen til at Apple faktisk gjør det slik. nå høres det ut som du nettop vet det , men vil ikke si det og så virker dert lite logisk og ikke kunne bruke minnekort hvis de skal nå det store markedet Det er jo det flertallet ønsker , -å kunne utvide minnet ubegrenset Hva ellers er da poenget med et kamera på en moderne telefon hvis man ikke på en enkel må skal kunne ta vare på bildene man har tatt man kan også ha flere minnekort med musikk å veksle mellom Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Fans kan rope så høyt de vil, det endrer ikke det faktum at brukerutvidbart minne er et rent pluss. Ikke nødvendigvis for "folk flest", som kanskje ikke har noen interesse som helst av å forholde seg til det. For disse er det kanskje ikke direkte negativt, men uinteressant/irrelevant. Og hvis Apple da ønsker å nå nettopp dette store markedet så gir det liten mening å tilby utvidbart minne. Uten at jeg vet grunnen til at Apple faktisk gjør det slik. nå høres det ut som du nettop vet det , men vil ikke si det Nei, jeg vet ikke. Jeg fortalte nettopp at jeg ikke vet. Jeg bare spekulerer i hva det kan handle om. Jeg tenker meg at siden folk flest som regel ønsker ting så enkle og ukompliserte som mulig (se Wii vs. de andre konsollene, osv.) så vil de ha liten interesse av minnekort. og så virker dert lite logisk og ikke kunne bruke minnekort hvis de skal nå det store markedet. Det er jo det flertallet ønsker , -å kunne utvide minnet ubegrenset Er det virkelig det flertallet ønsker? Eller ønsker flertallet å bruke så lite tid som mulig på å sjonglere med minnekort o.l.? Det virker som du antar at alle er som deg. At du representerer den vanlige mannen i gata. Hva ellers er da poenget med et kamera på en moderne telefon hvis man ikke på en enkel må skal kunne ta vare på bildene man har tatt Hva hindrer folk fra å ta vare på bildene hvis de ikke har minnekort? Endret 14. september 2014 av hekomo 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Inntrykket mitt er at folk flest bruker det minnekortet som fulgte med telefonen, enten i esken, eller kjøpt samtidig, de veksler ikke mellom flere kort. Så for dem er faktumet at det er et utskiftbart minnekort uviktig. Merkelig nok virker det som kunnskapen om minnekort mer utbredt blant vanlige folk når det kommer til kameraer, antagelig fordi de der erstattet filmruller. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) og så virker dert lite logisk og ikke kunne bruke minnekort hvis de skal nå det store markedet. Det er jo det flertallet ønsker , -å kunne utvide minnet ubegrenset Er det virkelig det flertallet ønsker? Eller ønsker flertallet å bruke så lite tid som mulig på å sjonglere med minnekort o.l.? Det virker som du antar at alle er som deg. At du representerer den vanlige mannen i gata. Det er jo ingen mindre sjongleringer for allle som kjøper seg digital kameraer. Hvorfor skulle bruken av minnekort være noe annerledes på en smarttelefon over hvordan det er på et digital kamera? Ser du alle som har et digital kamera klage og suttre over at dem bruker minnekort og at det er tungvindt og kjipt? Nei, folk gjør ikke det i dag fordi minnekort har blitt brukt på digital kameraer i all evighet og folk er vandt til det og vet hvordan det fungerer. Derfor er det bare tull at minnekort på en smarttelefon skulle være fustrerende eller kjipt for brukerne. Endret 15. september 2014 av Vindicator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg