StigHetl Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) God kveld! Jeg er på jakt etter en jobb. Drømmejobben er å bli lokomotivfører, men trenger en jobb i mellomtiden. Har veldig lyst til å jobbe på lager, og lurte derfor litt på om jeg MÅ ha noen spesiell utdannelse for jobben? Jeg vil ikke gå på skole for å jobbe på lager; som sagt så er dette en sidejobb mens jeg holder på å ta opp fysikk som privatist. Jeg har sett at de fleste krever truckførerbevis, så jeg har nå meldt meg opp til T1, T3-T5, og skal ta det om et par uker. Det er nettopp derfor jeg stiller dette spørsmålet. Hvis det viser seg at jeg faktisk ikke har sjanse til å få jobb på lager uten utdannelse, så må jeg avlyse truckkurset før det er for seint. Kan også nevne at jeg har lyst til å jobbe på mellomstore-store lagre, der jeg faktisk må bevege meg litt rundt om kring, både til fots og på truck, noe ala ASKO (Første jeg kom på i skrivende stund. Hadde også satt utrolig stor pris hvis dere vet om noen steder jeg kan jobbe i Stavanger-området. Leste nemlig på dinside.no at rundt 60% av alle jobber aldri utlyses offentlig, men at de legger ut annonser på deres hjemmeside. Jeg aner ikke hva som finnes her i området av lagre.) Takker og bukker for svar på forhånd! Endret 9. september 2014 av StigHetl Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Trenger ingenting, har selv erfaring fra ASKO, hvis de trenger trucksjåfører, fiks truckbevis mens du jobber så kan du gjøre begge deler 1 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ta kontakt med terminaler (Posten/ Bring/ Tollpost/ DHL/ etc), varehus (Ikea, XXL, Elkjøp m.fl.), bemanningsbyråer (Adecco, Manpower++), Industribedrifter. Bruk f.eks. gule sider eller lignende for å gjøre bransjesøk, Når du snakker med bedriftene presenterer deg og spør etter personalansvarlig. Her forteller du at du ønsker lagerjobb og at du lurer på hva de krever for at du skal jobbe hos dem. Spør selvsagt om de har tilgjenglig jobb og om du kan få komme innom for å presentere deg. Vær positiv til å være timevikar. Arbeidsmarkedet i Stavanger er blant de aller beste i landet. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
StigHetl Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Tusen takk for raskt svar! Tenkte kanskje det var lurt å ta truckbeviset først, da de fleste lagerjobbene jeg har sett på Finn krever at man har T1, T3-T5. Antar at det er større sjanse for å få jobb med beviset? Lenke til kommentar
StigHetl Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Ta kontakt med terminaler (Posten/ Bring/ Tollpost/ DHL/ etc), varehus (Ikea, XXL, Elkjøp m.fl.), bemanningsbyråer (Adecco, Manpower++), Industribedrifter. Bruk f.eks. gule sider eller lignende for å gjøre bransjesøk, Når du snakker med bedriftene presenterer deg og spør etter personalansvarlig. Her forteller du at du ønsker lagerjobb og at du lurer på hva de krever for at du skal jobbe hos dem. Spør selvsagt om de har tilgjenglig jobb og om du kan få komme innom for å presentere deg. Vær positiv til å være timevikar. Arbeidsmarkedet i Stavanger er blant de aller beste i landet. Lykke til. Tusen takk skal du ha! Mange gode forslag her! Ikke at jeg har så veldig mye erfaring fra jobblivet fra før av, men regner vell med at det er mye større sjanse for å få jobb hvis man møter opp i person, i stede for å sende en søknad over nettet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Tusen takk for raskt svar! Tenkte kanskje det var lurt å ta truckbeviset først, da de fleste lagerjobbene jeg har sett på Finn krever at man har T1, T3-T5. Antar at det er større sjanse for å få jobb med beviset? Ja det er det garantert. Lenke til kommentar
StigHetl Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Takk for svar Da venter jeg til jeg har bestått truckførerkurset. Er det forresten noen her som har truckførerbeviset og kan fortelle meg litt om hva kurset innebærer? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 ASKO er flink til å sponse truckførerbevis Lenke til kommentar
kimare Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Mulig dette har endret seg siden jeg tok truckførerbevis. Men tidligere var det slik at T4 motvektstruck var basisen. T1 (dette er enkle fottrucker) fulgte med på lasset. Så lenge du hadde teorien og bestått T4, trengte man bare timene og en enkel test for å vise at man behersket trucktypen for å få andre beviser. Disse timene får man enklest og billigst på arbeidsplassen. Det var også slik at T2 var viktigerer enn T3 og T5 på de fleste lagerjobber. Men som sagt kan dette ha endret seg. Ang kravene i forhold til jobb samsvarer ikke alltid dette med hvem som tilslutt ansettes, les stillingsannonsen nøye. Da pleier det å framkomme hva som er krav og ønskede kvalifikasjoner. Husk at jobbanonsser ikke bare leses av arbeidssøkere, men av konkurrenter, kunder etc. Høye krav gjør med hvilke forestillinger man som kunde får av bedriften, realiteten er ikke alltid slik de ønsker å framstå Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Trenger ikke kurs for T1 nei, jeg trengte ikke for T2 heller. Lenke til kommentar
StigHetl Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 Takker og bukker for gode svar! Det var også slik at T2 var viktigerer enn T3 og T5 på de fleste lagerjobber. Men som sagt kan dette ha endret seg. Får satse på det. Jeg la merke til at jeg skrev feil i førsteposten. Det er bare T1, T2 og T4 jeg har meldt meg på, ikke T3 og T5. Jeg kan lese og lese så mye jeg vil om truckene, men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan de forskjellige truckene ser ut, og hva deres bruksområde er. Jeg prøvde å søke på Google etter bilder, men fikk opp de samme bildene på alle søk. Hadde satt utrolig pris på hvis noen kunne funnet frem noen illustrasjonsbilder av de forskjellige typene, slik at jeg har en viss anelse hva jeg skal trenes opp i. T1 (dette er enkle fottrucker) fulgte med på lasset. Så lenge du hadde teorien og bestått T4, trengte man bare timene og en enkel test for å vise at man behersket trucktypen for å få andre beviser. Er ganske sikker på at det er slik i mitt tilfelle og. ASKO er flink til å sponse truckførerbevis Det hadde jo vært det mest ideelle, men uheldigvis er ASKO litt for langt unna mitt bosted. Har sett litt på jobbannonser, og det er et par som krever at du har sertifikat klasse B. Er det noen spesiell grunn for at du trenger det for å jobbe på lager? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Kan vel være at jobben innebærer kjøring mellom forskjellige lagre og at de vil ha selvstendige folk ikke en som alltid må sitte på med andre for å komme seg rundt. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Kan vel være at jobben innebærer kjøring mellom forskjellige lagre og at de vil ha selvstendige folk ikke en som alltid må sitte på med andre for å komme seg rundt.Kan også innebære levering og henting av varer. Eller at man begynner så tidlig at man ikke kan basere ser på buss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå