*F* Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ok, en gang for alle. Jeg trenger en løsning på problemet med at windows plutselig restarter seg uten å spør meg først. Har prøvd et par triks her og der før, men det kan virke som dem fungerer en periode før dem plutselig ikke virker igjen. Noen tips? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Slå av automatisk oppdatering og oppdater når det passer deg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 vil helt oppdatere det jeg kan asap, men uten restart Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det bkir jo selvmotsigende da en del oppdateringer krever omstart for å fullføre oppdateringen... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Litt lat, men Windows krever at du starter om for å fullførere Windows-oppdateringer... Du kan også skru av den som dukker opp at du MÅ starte maskinen på nytt om 15 minutter osv..Les mer her: Windows Update - Enable or Disable Automatic RestartEDIT: Korrigerte feil lenke.... Endret 13. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 Det ser ut som den veiledningen kun er i forhold til at windows tilbyr dl av w8.1, de er ikke det jeg er ute etter. Jeg vil at windows skal oppdateres automatisk Dersom oppdateringen ikke trenger restart, ok, fint Dersom den trenger restart: Ikke fullfør oppdateringen før jeg selv bestemmer at restart er greit. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Det er sånn jeg har det på 8.1. Konfigureres på vanlig vis i classic control panel - windows update. Pluss en policy. Endret 11. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Det er sånn jeg har det på 8.1. Konfigureres på vanlig vis i classic control panel - windows update. Pluss en policy. Ser interessant ut, kunne du gitt noen instruksjoner på hvordan? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Bare enable den lokale policy som heter : no auto-restart for logged on users for sceduled automatic update installations Settes til "Enabled" for ikke å få automatisk restarter Start - run - gpedit.msc Start - run kan erstattes med " windows key + R " Du finner den under Local Computer Policy - Computer Configuration - Administrative Templates - Windows Components - Windows Updates Jeg må ihvertfall godkjenne restarts selv. Endret 13. september 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Utmerket, jeg fant en "Ingen automatisk omstart med påloggede brukere for installasjoner planlagt av Automatiske oppdateringer" som jeg anntar er det samme. Da gjennstår det bare å vente å se om dette fungerer Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det ser ut som den veiledningen kun er i forhold til at windows tilbyr dl av w8.1, de er ikke det jeg er ute etter. Jeg linket feil jeg Evelen.. mente selvfølgelig å lenke: Windows Update - Enable or Disable Automatic Restart EDIT: Husk å markere tråden som løst da! Endret 13. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Litt sent, men takk uansett Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 OK Men kanskje valget "download updates + let "ME" choose whether to install them" er bedre for deg Fordi som noen sa : Once the updates have been done, sometimes your machine is in a weird state (eg one DLL has been replaced but a companion one has not, and will be during the restart) and you really should reboot sooner rather than later. If you change your update settings to "download and notify me" not only can you control when you install them (picking a time when a reboot would be ok) but after doing them it will not reboot until you let it. No need to go into group policy or registry. Do try to reboot as soon after the updates as you can, but control it yourself so you can save everything first. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 OK Men kanskje valget "download updates + let "ME" choose whether to install them" er bedre for deg Fordi som noen sa : Once the updates have been done, sometimes your machine is in a weird state (eg one DLL has been replaced but a companion one has not, and will be during the restart) and you really should reboot sooner rather than later. If you change your update settings to "download and notify me" not only can you control when you install them (picking a time when a reboot would be ok) but after doing them it will not reboot until you let it. No need to go into group policy or registry. Do try to reboot as soon after the updates as you can, but control it yourself so you can save everything first. Akkurat slik har jeg alltid hatt det på mine maskiner. Synes denne løsningen fungerer utmerket for meg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ja , bortsett fra security bullentin oppdateringen til Aug 14 - hehe. Kanskje kun notify er enda bedre slik at man får de oppdaterte kb downloadsa når man bestemmer seg for å oppdatere pcen. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Ja , bortsett fra security bullentin oppdateringen til Aug 14 - hehe. Kanskje kun notify er enda bedre slik at man får de oppdaterte kb downloadsa når man bestemmer seg for å oppdatere pcen. Det var et meget stygt pek av Lillebløt det der, det er helt sikkert. Men fant jo ut av det uten å bruke urimelig lang tid, og meget god hjelp er det å få på forumet her, så da er alt bare fryd og gammen Endret 13. september 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå