foxy Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ser du fordelen ved å fly i stedet for å gå? Det er vel bare det at det er en kjappere metode, potensielt sikrere (?) og beholder det viktigste elementet: nøkkelknippeprinsippet: hvis du mister 1 nøkkel mister du alle. I samme båt; mister du telefonen din, mister du kortet i tillegg . haha enklere? ja for beløp opp mot 200 kr... men så trenger man pinkode er jo som et kort da... men kort går ikek tom for strøm hehehehe Lenke til kommentar
Lars-Are Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 blir den vanntett? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Foxy: trenger ikke pinkode på lave beløp, tenker jeg. Kun over X kroner. Forhåpentligvis lar de deg styre den delen selv. Men vi får se... Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 NFC betaling - ser ikke fordelen vs. kort... Du slipper å huske noen kode; betalingen er knyttet til fingeravtrykket ditt så folk må fysisk ha fingeren din for å få misbrukt løsningen. Ikke noe plastikkort å miste. Det går raskere. Du slipper at noe annet levende menneske noensinne ser kortnummeret ditt. Ganske mange fordeler, synes nå jeg da. 1 Lenke til kommentar
foxy Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Skjerm: 4,7", 750 x 1334 punkter dette er svak!!!! hvorfor, z3 compact (en helt ny tlf) har 1280x720 z3 compact har dog mindre skjerm dvs høyre pixeltetthet.. men enig alle burde ha full hd! Lenke til kommentar
foxy Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 NFC betaling - ser ikke fordelen vs. kort... Du slipper å huske noen kode; betalingen er knyttet til fingeravtrykket ditt så folk må fysisk ha fingeren din for å få misbrukt løsningen. Ikke noe plastikkort å miste. Det går raskere. Du slipper at noe annet levende menneske noensinne ser kortnummeret ditt. Ganske mange fordeler, synes nå jeg da. nei du trenger pinkode for beløp over 200 kr! PS: kort går ikke tom for strøm... og er raskere å få ut bukselommen enn å "logge" seg inn i telefonen.. 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Men kjenner jeg Apple rett, så har vel Apple funnet ut en måte for å begrense NFC i iPhonene til kun betalning. Forundrer meg ikke om dem gjør det. Apple Watch kan brukes til betaling på samme måte som iPhone 6, men den kan også brukes til å blant annet låse opp hotelldører. Jeg ser ingen grunn til at ikke iPhone 6 skal kunne gjøre det samme. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 NFC betaling - ser ikke fordelen vs. kort... Du slipper å huske noen kode; betalingen er knyttet til fingeravtrykket ditt så folk må fysisk ha fingeren din for å få misbrukt løsningen. Ikke noe plastikkort å miste. Det går raskere. Du slipper at noe annet levende menneske noensinne ser kortnummeret ditt. Ganske mange fordeler, synes nå jeg da. nei du trenger pinkode for beløp over 200 kr! PS: kort går ikke tom for strøm... og er raskere å få ut bukselommen enn å "logge" seg inn i telefonen.. Er det et fastsatt beløp? Also, trenger du aktivere noe på mobilen? Det virker absurd... Skal bare være å tappe telefonen på en sensor med skjermen av, ikke noe innlogging eller noe. Lenke til kommentar
foxy Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Men kjenner jeg Apple rett, så har vel Apple funnet ut en måte for å begrense NFC i iPhonene til kun betalning. Forundrer meg ikke om dem gjør det. Apple Watch kan brukes til betaling på samme måte som iPhone 6, men den kan også brukes til å blant annet låse opp hotelldører. Jeg ser ingen grunn til at ikke iPhone 6 skal kunne gjøre det samme. og er like sikker som icloud data? 1 Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Prøver en gang til, uten å få slettet kommentaren min: Waste of money! Som noen såkalte "eksperter" vurderte den norske prisen til 7-8k, så finnes det en haug med andre telefoner som gir bedre HW for pengene. 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 og er like sikker som icloud data? Jepp. Hvis du mister klokken din kan noen åpne hotelldøren din, akkurat som at noen kan laste ned alle dataene dine hvis du mister passordet ditt. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Skjerm: 4,7", 750 x 1334 punkter dette er svak!!!! hvorfor, z3 compact (en helt ny tlf) har 1280x720 z3 compact har dog mindre skjerm dvs høyre pixeltetthet.. men enig alle burde ha full hd! Du tar feil. Z3 compact: 1280x720, 4.6": PPI: 319 iPhone 6: 1334x750, 4.7": PPI: 325 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 blir den vanntett? Nei. Den er ikke vanntett og ikke IPxx sertifisert. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Selvbyggern: det handler ikke bare om HW. Da hadde alle hatt en Note 4. Det handler om SW i enormt stor grad. Se bare hvor viktig kameraSW er på samme HW, feks. Det blir bare vås å snakke kun HW og ignorere SW. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 NFC betaling - ser ikke fordelen vs. kort... Du slipper å huske noen kode; betalingen er knyttet til fingeravtrykket ditt så folk må fysisk ha fingeren din for å få misbrukt løsningen. Ikke noe plastikkort å miste. Det går raskere. Du slipper at noe annet levende menneske noensinne ser kortnummeret ditt. Ganske mange fordeler, synes nå jeg da. nei du trenger pinkode for beløp over 200 kr! PS: kort går ikke tom for strøm... og er raskere å få ut bukselommen enn å "logge" seg inn i telefonen.. Hvor har du det fra at du trenger pinkode for beløp over 200 kroner? Sa de noe om det i presentasjonen? Den trøblet litt for meg her, så da har jeg i så fall ikke fått det med seg. Og nei, det er ikke raskere å fikle frem lommeboka, åpne den, lete frem kortet, trekke det ut, stappe det i kortterminalen, vente på beløp, slå inn kode og vente på godkjenning enn det er å bare nappe telefonen ut av lomma og holde tommelen på fingeravtrykksleseren. Lenke til kommentar
foxy Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Du tar feil. Z3 compact: 1280x720, 4.6": PPI: 319 iPhone 6: 1334x750, 4.7": PPI: 325 enda dårligere oppløsning da - nei eneste fornuftige og pene mobil på markedet nå er sony z3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 6.690 kr for versjonen med 4,7" skjerm + 64GB og 7.590 kr for 5,5" + 64GB, ev. 8.490 kr for versjonen med 5,5" + 128GB (!). Litt av noen priser. 1 Lenke til kommentar
Smule Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan de ikke bare skifte operativsystem nå som de er i gang? 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Du tar feil. Z3 compact: 1280x720, 4.6": PPI: 319 iPhone 6: 1334x750, 4.7": PPI: 325 enda dårligere oppløsning da - nei eneste fornuftige og pene mobil på markedet nå er sony z3 er du full? vi snakket om IP6 mot z3 compact nå. iphone 6 plus har 1920x1080 1 Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Selvbyggern: det handler ikke bare om HW. Da hadde alle hatt en Note 4. Det handler om SW i enormt stor grad. Se bare hvor viktig kameraSW er på samme HW, feks. Det blir bare vås å snakke kun HW og ignorere SW. Forstår at de som kjøper den gjør det på grunn av "iphone faktoren, og-den-er-så-enkel-og-bare-funker" iOS til apple er pent, men alt for simpelt og begrenset, når man i tillegg blir tvunget inn på apple sine tjenester, og betaler 50% mer enn konkurrentene synes jeg det er ganske bortkastet penger. Men for all del, sikkert mange som ikke vet bedre, og kjøper fordi der er Apple! Vel nok om apple diskusjonen. Der er nå to positive sider med den nye iphone 6 synes jeg, mer robust skjerm, og betalingsløsning, det skal de ha for, men ikke 7-8k... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg