Ole3 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg ønsker å hente noen filer fra en sikkerhetskopi opprettet med Windows 7 på en maskin som kjører Windows 8. Jeg har funnet noen engelske beskrivelser, men finner ikke frem på norsk Windows 8. Kan jeg få be pent om litt bistand Ole Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har du brukt sikkerhetskopi funksjonen i Windows 7? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Ja! (Og den virker jo som du sikkert vet på sin måte, men filene er greit restorbare på samme maskin). Ole Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Vel, tingen er at du sikkert har laget en sikkerhetskopi, den inkluderer dine filer + Windows, så om du skulle gjenopprette vil den overskrive alt.Må komme tilbake her... Trykk på tastene: Windows-tasten + R Samtidig, nytt lite vindu vil dukke opp. Her skal du skrive: diskmgmt.msc Trykk så på tasten enter eller trykk på knappen "kjør".Nå får du opp et nytt vindu kalt Diskbehandling. Her kan du gå på "Handling" -> Legg til / Monter VHD. Ser slik ut på engelsk: Du vil få opp et nytt vindu, bla frem til der backupen, eksempel: Trykk så på OK, du skal da ha montert sikkerhetskopien i Windows. PS: Det er mulig jeg helt på bærtur med hvordan type backup fra Windows 7 du har, men dette er det mest logiske jeg ser for meg. Om det er behagelig kan jeg sikkert hjelpe deg litt over TeamViewer hvis du sender ID / PW på privat melding da dette er litt knotete. Endret 9. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Etter hva jeg mener å ha forstått av googlingen så ligger programmet tilgjengelig i W8, men er erstattet av "fillogg". Jeg finner bare ikke hva de har kalt W7 utgaven på norsk i W8 ... (møkka-os!) Ole Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ole3, trykk på Windows-tasten + R Skriv inn: winver og trykk på tasten enter / ok. Der vil du se: Microsoft Windows Versjon... Rapporter tilbake om det er 6.3 eller 6.2 som står der Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Såpass ja: Versjon 6.3 (build9600) Tilsvarer vel sånn ca Windows 8.1 Ole Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Korrekt, da er den funksjonen borte og du må følge veiledningen i post #4 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Du milde Joda, jeg hang greit med i svingene, men jeg tror vel de gutta over i "Lilleblaut" burde begynt med noe annet enn OS design. Takk for bistand ColdIce! Ikke rart jeg ikke fant det som jeg trodde var i W8, som ikke lenger var i W8 og i alle fall ikke på Norsk - eller noe . Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå