Complexity Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hei! Muttern har en gammel bil, som jeg bruker mer å mer.. Den er forsikret på henne, så jeg får jo ingen bonus av å bruke bilen. Er det vanlig at man kan bli medeier uten om å overføre hele bilen på meg å måtte betale omregistreringsavgift? Vil man få bonus som medeier? Er vel litt sent å ringe banken nå, så tenkte bare å høre om dette er vanlig eller om jeg ikke skal gidde å bry meg Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Så vidt jeg har forstått opptjener du ikke bonus når det ikke er du som står på forsikringen. edit: Kan godt hende dette varierer fra forsikringsselskap, skader ikke å forhøre seg med ditt Endret 9. september 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det går ann å få ordnet det slik at du får en forsikring som går på deg, der du opparbeider bonus som bruker selv om du formelt sett ikke står som eier/medeier på vognkortet. Jeg har ordnet det slik fordi det var greit å spare ti tusen i omregistreringsavgift når jeg kjøpte bilen fra min mor. Både hos Gjensidige og Eika gikk det greit at jeg tok ut forsikring og brukte (+ opparbeidet) min bonus på en bil der jeg ikke står som eier i vognkortet. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg og har gjort dette uten å omregistrere, men det var da mens jeg fortsatt bodde hos foreldrene mine, og vi hadde da felles adresse. Med forskjellige adresser tror jeg det kan bli verre ( men sikkert ikke umulig) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 Takker for svar! Skal få hørt med forsikringselskapet da. Omregistreringsavgiften koster vel nesten like mye som bilen er verdt, så greit å slippe den men samtidig få litt bonus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå