Gå til innhold

Retningslinjer ved kjøp og plombering av TV


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om dette er rett sted for en tråd som denne, men jeg tenker at det kanskje ikke skader å spørre dere om råd.

 

Jeg har lenge vært projektor-person og ikke eid en TV. Nå i senere tid kunne jeg tenkt meg å kjøpe en ny TV da projektoren begynner å bli noe dårlig. Jeg fant fort ut hvilken TV jeg skulle ha (LG), bestilte denne fra dustinhome.no og var kjempefornøyd når jeg så fikk den levert av posten noen dager senere.

 

Ettersom jeg ikke benytter tuneren i TVen (bruker den som ren PC-skjerm. Ringte jeg til min lokale TV reparatør (som er en del av elesco) og fikk beskjed om at jeg kan få plombert den på dagen dersom jeg kommer med en gang. Selvfølgelig trodde jeg at dette var en flott ide, da jeg da slapp å først montere TVen sammen for så å levere den tilbake til plombering et senere tidspunkt. Uten å sjekke TVen kjørte jeg den derfor direkte fra posten til verkstedet og leverte den i original, uåpnet emballasje.

 

Senere den dagen fikk jeg den tilbake igjen, enda lykkeligere fordi alt endelig var gjennomført, men når jeg skrudde den på kom den store skrekken! Det innerste panelet viser seg å være knust (se vedlegg). Det var ingen skade på verken esken den kom i eller synlige skader på skjermen så lenge den var slått av.

 

Det første jeg gjorde var å gå tilbake til verkstedet, men her fikk jeg bare beskjed om at dette ikke var deres problem. Dem hadde ikke testet TVen, men forklarte meg at knust panel ikke kan kobles med plombering av TVen og dem ikke kan gjøres ansvarlig for denne feilen. Etter en lengre samtale fikk jeg beskjed om å snakke med min forhandler, dustinhome om problemet.

 

Så tok jeg kontakt med dustinhome og etter noen dager fikk jeg endelig svar fra dem. Heller ikke dette ble veldig positivt da mailen jeg fikk lyd følgende:

 

 

Hei,

 

Nå har jeg sjekket opp denne saken.

Dessverre så ser den ikke så positiv ut.

For når tv ’n har blitt plombert så forsvinner garanti/reklamasjon på produktet.

Det er ikke godt og si om dette har skjedd under plomberingsprosedyren eller under frakt.

Jeg anbefaler deg og ta kontakt med LG direkte og høre hva de tenker om saken her.

Legger ved telefonnummeret under:

 

800 18 740

 

Gjerne gi meg en tilbakemelding om det er noe mer jeg kan bistå med! J

 

 

Ha en flott dag!

 

Med vennlig hilsen

Roy Arne Pettersen

 

Kundeservice

Dustin.no / Dustinhome.no

 

Tlf Salg B2B: 21 04 40 40

Tlf Kundeservice B2B: 21 04 40 30

Tlf Salg Privat: 21 04 40 20

Tlf Kundeservice Privat: 21 04 40 10

Faks: 21044011

 

Jeg forsøkte å henvise til artikkelen fra hardware.no som omhandlet plombering (www.hardware.no/artikler/116315), men det mente dem ikke endret faktumet at jeg mister garantien og reklamasjonsretten. I dag tok jeg kontakt med forbrukerrådet og fikk beskjed om å sende klageskjema til dustinhome og henvise til paragraf 18 av kjøpsloven.

Er det noen andre her som har vært utsatt for noe lignende? Jeg har tidligere vært veldig fornøyd med dustinhome, men nå er jeg redd for at denne saken blir en evig pekelek mellom to parter (verksted og dustin).

 

TVen har en prislapp på over 15.000kr så nå er jeg bekymret på at pekeleken ender med at jeg selv må ta regningen.... :(

post-94109-0-06769000-1410273921_thumb.jpg

post-94109-0-51184700-1410273930_thumb.jpg

Endret av NeoID
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken respons ga LG da du ringte dem?

 

At dem ikke har noe med saken å gjøre og jeg må ta dette med min forhandler, altså dustinhome. Det eneste dem kunne være behjelpelige med var å ordre en eventuell service på enheten, men da på min egen regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...