_sindre_ Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det har Asus fått til.TEST: Asus X99-Deluxe Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Alt og alt, mangler en slot til Vrient med 4-way når det ikke er plass... 1 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Liker utseendet på dette. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ingenting nevnt om Asus OC Socket ? http://rog.asus.com/347222014/rampage-motherboards/asus-rog-x99-exclusive-oc-socket-extra-pins-extra-performance/ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 knopflerbruce skrev (På 9.9.2014 den 14.36): Alt og alt, mangler en slot til Vrient med 4-way når det ikke er plass... La først ikke merke til det. Sant så sant. Men bare vrient, ikke umulig. Bare å ta dremelen fatt og la den øverste DVI-Porten gå. Xd 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Flott hovedkort men 3000 for et hovedkort er hel hinsides. 5 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Er det ikke vanlig da? Lenge siden jeg hadde et kort til mindre. Må vel være 3 hovedkort/generasjoner siden. Og da kostet det 2400kr. Greit nok. På stue-PCen så måtte jeg bare ut med 1500kr. Men det var jo et bittelite hovedkort i m-ITX klassen, så kan vel ikke sammenlignes. Men om man er vant med et HK som knapt har innganger, funksjoner, kanskje bare 16 PCI-e kanaler å route (kontra 40), en liten sokkel på 1150 pinner (kontra 2011), halvparten så mange Satakontakter, bare en ethernet-kontroller, 3-4 ganger mindre VRM-krets, mindre kjøleribbe, bare to minnekanaler (kontra fire), og bare fire minneslots (kontra to) og ofte en del mer. DA er det ikke rart at man synes 3k er hinsides. Men når hovedkortet er mer enn dobbelt så komplisert, så skal det vel bare mangle? Endret 9. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Var vel dette hovedkortet en drøss med youtubere fikk av Intel, sammen med en i7-5960X, 16GB DDR4 RAM, og en 240GB Intel 730 SSD. Alt bare for å lage en unboxing video. Kjenner jeg blir litt sjalu Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Hadde lett gitt 3000kr for et skikkelig hovedkort som X99-Deluxe. Sitat Greit nok. På stue-PCen så måtte jeg bare ut med 1500kr. Men det var jo et bittelite hovedkort i m-ITX klassen, så kan vel ikke sammenlignes. Jeg måtte ut med 449kr for mitt FM2 kort i stuepc'n Brukes dog kun til media. Endret 9. september 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 ahpadt skrev (På 9.9.2014 den 15.08): Flott hovedkort men 3000 for et hovedkort er hel hinsides. syns egentlig ikke 3000 er så mye. folk betaler 4-5000 for et skjermkort og 5-10 000 for en cpu, og hvoedkortet er vel så viktig for at alt det der skal fungere sammen. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Dette er egentlig ikke gaming hovedkort. Det er mer beregnet for en allsidig arbeidsstasjon (i tillegg til gaming selvsagt). Verdt å nevne at Sata Express og M.2 slottene bruker av de tilgjengelige 40 (eller 28) PCIe sporene, så om man for eksempel har en M.2 SSD på full guffe er det "bare" 36 spor igjen. Usikker på om man kan bruke M.2 og Sata Express samtidig. På noen kort må man velge enten eller. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg ser for meg at dette må være ett svært godt alternativ til 1900 kr: http://www.hitechlegion.com/reviews/motherboards/41318-msi-x99s-sli-plus-motherboard-review Rimelig fresht det også. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan noen vennligst forklare for meg hvorfor i alle dager dette hovedkortet sammenlignes i ytelse mot hovedkort med andre sokler og brikkesett? Minnelatency, minne-, USB3-. og SATA6GBPS-båndbredde er vel tester som burde holde seg til CPU-testene med et kontrollutvalg på tre til fem hovedkort fra forskjellige leverandører for å minimere feilmålinger? Det er jo også helt meningsløst å bare teste et hovedkort med X99-chipset og LGA2011-3, da burde dere heller spart opp til dere fikk på plass minst tre forskjellige (helst flere) så man faktisk kunne bruke artikkelen som et hjelpemiddel for å finne hvilket hovedkort man burde kjøpe... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Sitat Jeg ser for meg at dette må være ett svært godt alternativ til 1900 kr: http://www.hitechleg...herboard-review Rimelig fresht det også. Mye for penga. Synd det er MSI. Uaktuelt her i gården i alle fall, og ser ikke for meg at det erstatter Workstation-klassen til Asus i stabilitet i alle fall. Men det er nå min personlige mening. Sitat Kan noen vennligst forklare for meg hvorfor i alle dager dette hovedkortet sammenlignes i ytelse mot hovedkort med andre sokler og brikkesett? Minnelatency, minne-, USB3-. og SATA6GBPS-båndbredde er vel tester som burde holde seg til CPU-testene med et kontrollutvalg på tre til fem hovedkort fra forskjellige leverandører for å minimere feilmålinger? Det er jo også helt meningsløst å bare teste et hovedkort med X99-chipset og LGA2011-3, da burde dere heller spart opp til dere fikk på plass minst tre forskjellige (helst flere) så man faktisk kunne bruke artikkelen som et hjelpemiddel for å finne hvilket hovedkort man burde kjøpe... Litt meningsløst kanskje, men hva kan man si. Du hadde vel strengt talt ikke forventet at HW.no skulle stille med en bråte av tester fra x99 hovedkort rett etter lansering? Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Sorry, SLI/Crossfire går ikke an på dette hovedkortet, siden skjermkortene blir for nærme på hver andre. Blir for varmt for de skjermkortene i ligger over. Jeg har prøv det. Måtte kjøpe nytt hovedkort. Lenke til kommentar
icc Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 "Videre støtter LGA1155-plattformens Z97-brikkesett kun..." Er ikke Z97 egentlig LGA1150? Fint kort men vil nok tro det er alt for mye for de aller fleste Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Andrull skrev (På 9.9.2014 den 17.33): Litt meningsløst kanskje, men hva kan man si. Du hadde vel strengt talt ikke forventet at HW.no skulle stille med en bråte av tester fra x99 hovedkort rett etter lansering? Er det virkelig så komplisert å lage en samletest? Får liksom ikke inntrykk av at denne testen tok så voldsomt lang tid. Lenke til kommentar
Sebbetheking Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 foruten firekanals DDR4-minne hos LGA2011-3, at LGA1155-plattformen kun tilbyr prosessorer med opp til fire kjerner. Riktig men skal det ikke stå 1150? Lenke til kommentar
Sebbetheking Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Står 1155 flere steder.. 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 N o r e n g skrev (På 9.9.2014 den 17.29): Kan noen vennligst forklare for meg hvorfor i alle dager dette hovedkortet sammenlignes i ytelse mot hovedkort med andre sokler og brikkesett? Minnelatency, minne-, USB3-. og SATA6GBPS-båndbredde er vel tester som burde holde seg til CPU-testene med et kontrollutvalg på tre til fem hovedkort fra forskjellige leverandører for å minimere feilmålinger? Det er jo også helt meningsløst å bare teste et hovedkort med X99-chipset og LGA2011-3, da burde dere heller spart opp til dere fikk på plass minst tre forskjellige (helst flere) så man faktisk kunne bruke artikkelen som et hjelpemiddel for å finne hvilket hovedkort man burde kjøpe... Dette har vært en gjenganger i HWs hovedkorttester, de fleste testene gir ingen mening og det kan virke som de er der bare for å fylle opp artikkelen. Testing av overklokkingsegenskaper gir mening, og eventuell testing av nettverksbrikker og SATA-kontrollere hadde også vært nyttig. Temperaturer på hovedkortet er også viktig. Men som du sier, ingen av slike tester gir mening på tvers av chipsett/CPUer, faktisk må det 4-5 hovedkort til før det tegnes et bilde. -- Forøvrig har WS-hovedkortene til ASUS vært de beste på X79, så det kan bil interessant med nye X99-E WS. WS-modellene har vært de mest solide, velutstyrte modellene, og likevel ikke vært de dyreste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå