Playmofetish Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Satt og tusla på internett med min kjølige og gode maskin da den plutselig restarta. Det samme skjedde igjen helt uten forvarsel, og jeg la merke til at noe skrift på web ble ujevn og hakkete (mini-artifacts eller no). Da åpnet jeg kabinettet og kjente tilfeldigvis på Kjøleribba på mitt PowerColor 9800 Pro-kort. Den var SATANS varm! brant meg litt også.. Starta maskina igjen og la til min forskrekkelse merke til at vifta på skjermkortet ikke startet! fett!!! Har lenge vært litt skeptisk på PowerColor, som til tross for sin lave pris på komplett har gitt god ytelse. Nå ønsker jeg å returnere kortet til Komplett, og eventuelt anskaffe meg et Radeon-kort fra Hercules/Sapphire eller lignende, og heller betale noen hundre ekstra. Har noen der ute hatt erfaringer med returnering av kort til Komplett, og vet hva som gjelder av frister og regler, og mulighet for å få en tilsvarende vare?? Vifta skal jo ikke stoppe sånn uten videre, og jeg har aldri løfta på vifta eller kjøleribba og tuklet med den. Hvordan skal jeg nå gå frem for å få den klagerett og service jeg mener jeg har rett på hos Komplett??? Håper noen kommer med gode tips På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det er bare til å kjøre RMA på den det. http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=returns Kanskje du kan sende en liten mail til dem først bare for å høre. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Greit, takk. Har sendt dem en mail med spørsmål angående retur. Så da får jeg bare håpe på det beste og klare meg uten skjermkort en stund Off-topic: Når jeg har postet et nytt emne eller skrevet svar på noe, står det advarsel: 0 % under nicket og avataren min. Hva er detta forno? Advarsel for hva? Takk for svar, tar gjerne imot fler! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Komplett er stort sett greie på retursiden. Skal du ha penger igjen for det (du får vel bare nytt svjv), må du dog vente til slutten av måneden. I mellomtiden får du lånt deg ett eller noe, da. Se den store, stygge tilbakemeldingstråden hvis du lurer på noe angående det nye forumet. Det er en ny sånn moderatorting, hvor de kan dele ut advarsler, og når du 100% er det ferie på gang. Vi andre kan ikke se om du har fått noen advarsler. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er ITButikken like "snille" når det gjelder Retur av slikt? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 LarsC: Hva mente du med "du får vel bare nytt svjv"??? Skal prøve å sende kortet tilbake, herlig om det går ann å få tilbake penger for det da! Da kan jeg smelle til med et Hercules 9800XT 256MB for eksempel! Det blir saker det! Hvordan er det med å få låne et skjermkort i mellomtiden da? Sender de det automatisk? Eller må du be om det?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Så vidt jeg vet (svjv) får du bare et nytt kort, ikke penger eller noe. Men det er typisk noe du må sjekke med Komplett om. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det samme skjedde med mitt powercolor kort,men bytta til nytt for snart en måned siden og vifta går fortsatt. Får se hvor lenge den holder : Men har hatt problemer med kort fra sapphire også, så man kan vel altids være uheldig. Uansett produsent. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Sendte inn mitt kort med samme problemet forrige uke. Samme kortet var det og. Håper komplett ser *systemet* her og gir meg noe anna i retur... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det er nok ikke noe problem med power cooler som produsent, du har nok bare vært uheldig med vifta (power cooler sine kort er 100% identiske med Sappire sine). Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 samme her... Sendte en forklarende mail til support i komplett og fikk ny vifte 3 dager etterpå. De sa ikke noe om at garantien røyk... men kanskje den gjorde det? tips; skal du kjøpe powercolor, kjøp med ei gpu vifte fra microplex? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hmm, jeg fikk beskjed fra komplett at hvis jeg byttet viften selv (fremfor å sende kortet til dem som de ba om) så ville jeg minste garanti på kortet. Resultatet er jo at jeg sitter med en GF3 i en uke eller to og det var mye verre enn jeg husket Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Hadde aller lyst nå til å få tilbake penger for kortet og kjøpe et Hercules-kort, siden de har egne kjøleløsninger. Men det er jo ikke sikkert det går, så da bør jeg kanskje kjøpe en GPU-vifte ja. Anbefalinger fra Microplex?? Så nå at stort sett alle produsentene unntatt Hercules har samme vifte som PowerColor. Er det bare meg, eller ser denne vifta skikkelig pysete ut!?! Ikke rart den går i stykker... Håper bare jeg kan få kjøpt et annet type kort, spurte om det på Komplett. Jaja, takker for svar så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå