Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 316TI 2002 Compact - 90 000 km - 59 000 kr - Ok valg?

henrikrox

Anbefalte innlegg

Etter poloen gikk opp i røyk bokstavelig her i går, så øker sjansen for at den må byttes ut, poloen står på mekonomen nå, så får vi se hvor ille det blir.

Har drevet å sett på biler i dag, og lurte på om jeg fant en ok?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51336439&searchclickthrough=true

eller denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51452815

(med skinn, høyere km, lavere pris)

Hvis ikke den er brukanes, hva bør jeg se etter med disse kriteriene:

- Fint hvis bilen holder til i Rogaland

- Opptil 60 000 kr å bruke

- Viktig at den skal være en stund (noen år)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Skal være relativt greie biler det, ganske så sikker på at de til og med har registerkjede, og ikke reim.
Eneste for min del er at "Compact" ser helt horrible ut, men det er jo min mening. :tease:

For å komme med et alternativ, kan du se etter Ford Focus rundt samme årgangen, ganske så driftsikre biler som i tillegg er gode å kjøre.
Vil tro forsikringen også slår bedre ut.

Lenke til kommentar

Skal være relativt greie biler det, ganske så sikker på at de til og med har registerkjede, og ikke reim.

Eneste for min del er at "Compact" ser helt horrible ut, men det er jo min mening. :tease:

For å komme med et alternativ, kan du se etter Ford Focus rundt samme årgangen, ganske så driftsikre biler som i tillegg er gode å kjøre.

Vil tro forsikringen også slår bedre ut.

Penere enn en 98 model polo ihvertfall. :p Skal sjekke ut focus. Og ut å se bmwen i neste uke

Takk for hjelpa begge to

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Er kjede på N42-motoren ja, så trenger ikke å tenke på det.

Er sikkert noen foringer som må skiftes om det ikke har blitt gjort før, ellers bør det nok være en kurant bil.

Bør foringer også sjekkes selvom den har gått 90 000 km?

Vurderer å bestille naf test på den. Orker ikke kjøpe katta i sekken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er sikkert noen foringer som må skiftes om det ikke har blitt gjort før, ellers bør det nok være en kurant bil.

Foringer kan bli dårlige over tid.

NAF test er aldri dumt om man gidder å bruke litt ekstra tid og penger (på en bil som kan vise seg å ikke være aktuell) :)

Lenke til kommentar

Foringer kan bli dårlige over tid.

NAF test er aldri dumt om man gidder å bruke litt ekstra tid og penger (på en bil som kan vise seg å ikke være aktuell) :)

Sendt mail til de og hørt. Kan få ringt naf haugesund og avtalt en dag så kan jeg hente den hos de og kjøre den ut.

Føler sånn bilforhandlere ikke er så glad i naf tester.

Takker for hjelpa

Lenke til kommentar

Jepp, foringene kan bli dårlige selv om det ikke er kjørt så mye, 12 år gammel bil kvalifiserer seg nok til det. BMW har slitt litt med de i understellet foran, så kan være greit å sjekke.

Flyr fort ut noen tusenlapper der om man må bytte både bærebroer og foringer, spesielt om man ikke gjør det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...