Gå til innhold

Live fra kl 19: Vi følger Apples iPhone 6-lansering


Anbefalte innlegg

1. Ikke noe info om batteri tid, alle ryktene stemte, det var også et rykte om at batteriet bare varte en dag, de valgte ikke å snakke om det. Apple har heller ikke magiske batterier, og når alle andre smartklokker har dålig batteritid så har nok Apple watch det og.

 

2. Jeg likte ikke grensesnittet/UIet etc. Det så kronglete ut å velge apps fra hjermskjermen og jeg har store fingre.

 

3. Jeg syntes moto360 er mye penere designmessig. Faktisk så syntes jeg pebble watches er mye penere og.

 

4. Historiemessig har det ikke lønnet seg å være tidlig ute å kjøpe Apple produkter av første generasjon.

 

5. Masse funksjonalitet fungerer ikke i Norge. Et stort poeng med denne er Siri osv, funker ikke i Norge.

 

6. Kanskje viktigst, jeg har en dyr klokke jeg brukte mye penger på :p

1. De sa veldig vagt "all day" bruk. Får vente å se. Jeg frykter det verste, men håper på batteritid som holder en dag med vanlig bruk. Ingen har magiske batterier, derfor handler det stort sett om å lage den energieffektiv.

2. Enig. Får vente å se.

3. Enig, men et slikt design går enda mer på bekostning av brukervennlighet (mindre skjermareal), batteritid osv. Ellers syntes jeg designet var bra.

4. Neivel? Jeg hadde første iPhone som kom i 2007 og den slo jo alt annet ned i støvlene uten problem. Multitouch med fingrene var jo fancy, scrolling var fancy, folk kom bort for å trykke på den og var jo helt i ekstase. Første iPad var jo også meget bra og absolutt ikke noe mandagsprodukt. Eneste jeg kommer på som ikke var bra å kjøpe på lansering var MacBook Pro Retina.

5. Kjipt, men sant. Gjelder alle andre også da, dessverre.

6. Not me..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det betyr mye mer enn megapiksler dessverre.

 

 

Bare å google Sony a7s fks

 

 

Enig der, men etterhvert så må MP opp for å få bedre bilder uansett.

 

Igjen. Nei. MP gir ikke automatisk bedre bilder.

 

 

 

Og hvor har jeg sagt at det er automatisk, ikke legg ord i munnen på meg.

 

Igjen ta HTC One som et eksempel. 4MP. Du kan prakke inn så jævla mye optikk og store piksler du vil, bildene vil til sist bli begrenset av lav oppløsning.

 

Jeg leste forresten tester av kameraet du linker til, der det generelt får skryt, men også får trekk for lav oppløsning....

Lenke til kommentar

 

Nå starter diskusjonen igjen om hvem som kommer til å kjøpe klokka. Har ingen lært noe av iPad-lanseringen? Hvor mange av kritikerne som brukte dette bildet i fleng sier nå igjen hvor teit Apple Watch er?

Er det sammenlignbart? Poenget her er at folk allerede har klokker - det er ikke plass til mer på armen. For å nå det mote og designbevisste segmentet må de konkurrere med allerede etablerte og (enda) mer luksuriøse merker.

 

Med iPad var det annerledes, det var en helt ny produktkategori. Ingen direkte konkurrenter.

 

Det var jo akkurat poenget med iPad. Ingen skjønte hva man skulle med den når man allerede hadde PC-er og smarttelefoner, den var midt i mellom og ingen skjønte at den gjorde enkle oppgaver bedre, enklere og raskere enn PC-er og smarttelefoner. Det er jo nettopp det Apple Watch også gjør, men nå sier man at man allere har klokker? Tør du vedde penger på at det ikke slår an?
Lenke til kommentar

 

Nå starter diskusjonen igjen om hvem som kommer til å kjøpe klokka. Har ingen lært noe av iPad-lanseringen? Hvor mange av kritikerne som brukte dette bildet i fleng sier nå igjen hvor teit Apple Watch er?

Er det sammenlignbart? Poenget her er at folk allerede har klokker - det er ikke plass til mer på armen. For å nå det mote og designbevisste segmentet må de konkurrere med allerede etablerte og (enda) mer luksuriøse merker.

 

Med iPad var det annerledes, det var en helt ny produktkategori. Ingen direkte konkurrenter.

 

Enig i mye av det du sier. Du har gode poeng. Ihvertfall når jeg har langt penger i en klokke allerede. Har ikke lyst å bytte den ut med å få funksjoner jeg allerede har på telefonen min, samtidig som den må lades hver dag. Men ser jo at er kul teknologi her. Dog vet jeg ikke om folk er interessert i å gå rundt å se på klokka si heller hvis de har en tlf i lomma.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Etter det jeg kan se koster Breitling-klokker fra 18000 og oppover. Tror neppe at dem som jåler seg til med slikt plutselig vil snobbe nedover med en billig-klokke til 3500. Særlig ikke en som er så uelegant og tjukk.

Om du ikke fikk det med deg, så lanserer de en klokke med 18 karat gull. Tviler på at den kommmer til å koste 3500 kr. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Nå starter diskusjonen igjen om hvem som kommer til å kjøpe klokka. Har ingen lært noe av iPad-lanseringen? Hvor mange av kritikerne som brukte dette bildet i fleng sier nå igjen hvor teit Apple Watch er?

Er det sammenlignbart? Poenget her er at folk allerede har klokker - det er ikke plass til mer på armen. For å nå det mote og designbevisste segmentet må de konkurrere med allerede etablerte og (enda) mer luksuriøse merker.

 

Med iPad var det annerledes, det var en helt ny produktkategori. Ingen direkte konkurrenter.

 

Det var jo akkurat poenget med iPad. Ingen skjønte hva man skulle med den når man allerede hadde PC-er og smarttelefoner, den var midt i mellom og ingen skjønte at den gjorde enkle oppgaver bedre, enklere og raskere enn PC-er og smarttelefoner. Det er jo nettopp det Apple Watch også gjør, men nå sier man at man allere har klokker? Tør du vedde penger på at det ikke slår an?

 

Ja, men det fantes ikke mange eksklusive/fasjonable merker - der har du forskjellen. Klokkebransjen derimot er full av aktører som retter seg mot luksusmarkedet. Jeg ser ingen vei utenom å konkurrere mot disse, om de skal nå det segmentet jeg snakker om.

 

Som sagt tror jeg Apple Watch blir en suksess, jeg er bare spent på hvordan :)

Lenke til kommentar

De sa ikke noe om batterilevetiden på Apple Watch vel? :l Cook sa at man kunne bruke den "gjennom en hel dag..", noe som kanskje høres ut som at den må lades hver dag.. Det er en dealbreaker når det kommer til klokker for meg egentlig.

 

Og så er det dumt at man ikke får en 32gb iPhone 6 synes jeg. 16 er for lite, og 64 kan fort bli litt for mye :p

Lenke til kommentar

 

Tipper det er nettopp motemerker som Breitling og Tag Heuer de tar markedsandeler fra.

 

 

Etter det jeg kan se koster Breitling-klokker fra 18000 og oppover. Tror neppe at dem som jåler seg til med slikt plutselig vil snobbe nedover med en billig-klokke til 3500. Særlig ikke en som er så uelegant og tjukk.

 

Luksusklokker er ofte tykke, store og tunge.

Lenke til kommentar

 

Etter det jeg kan se koster Breitling-klokker fra 18000 og oppover. Tror neppe at dem som jåler seg til med slikt plutselig vil snobbe nedover med en billig-klokke til 3500. Særlig ikke en som er så uelegant og tjukk.

Om du ikke fikk det med deg, så lanserer de en klokke med 18 karat gull. Tviler på at den kommmer til å koste 3500 kr. ;)

 

 

Nei, jeg fikk ikke med meg det. Men det er likevel en klokke i 18 karat gull med innmat til 3500, og som er utdatert etter et år eller to. En dyr klokke skal gjerne holde en livstid eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Etter det jeg kan se koster Breitling-klokker fra 18000 og oppover. Tror neppe at dem som jåler seg til med slikt plutselig vil snobbe nedover med en billig-klokke til 3500. Særlig ikke en som er så uelegant og tjukk.

Om du ikke fikk det med deg, så lanserer de en klokke med 18 karat gull. Tviler på at den kommmer til å koste 3500 kr. ;)

 

 

Nei, jeg fikk ikke med meg det. Men det er likevel en klokke i 18 karat gull med innmat til 3500, og som er utdatert etter et år eller to. En dyr klokke skal gjerne holde en livstid eller to.

 

 

Nemlig!

 

I tillegg har vi dette med merkevare. Hvor sterkt står Apple mot sine sveitsiske konkurrenter? Når det gjelder luksus, ser jeg ikke bort fra at de står svakere enn de gjorde mot Acer og HP på PC-markedet...

Lenke til kommentar

Jeg fikk en meget dyr klokke i 30 års gave for 15 år siden, den holdt i 3 år og ble reparert på garanti 1 gang, når den igjen fikk problemer og urmakeren nektet å reparere den på garanti ble den liggende som en nattbordsklokke til den sluttet helt å fungere. Det er ikke alltid merke og pris tilsvarer kvalitet.

Selv dyre merker har ikke nødvendigvis dyr innmat. Mye masseproduseres med dyre merkelapper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nei, jeg fikk ikke med meg det. Men det er likevel en klokke i 18 karat gull med innmat til 3500, og som er utdatert etter et år eller to. En dyr klokke skal gjerne holde en livstid eller to.

 

Nei, ikke i dagens forbrukersamfunn. I gamledager lagde man biler som holdt i 20 - 30 år. Se på feks Volvo 240 (om du husker den?). Den gikk som ei til rusta tok den, det tok gjerne 15 - 30 år ettersom hvor man bodde. Se på dagens biler (feks Volvo) de holder på langt nær så godt som de gamle traverne. Slik er det med telefoner, datamaskiner, kjøleskap m.v.

 

Uten at jeg vet så kan det være at det er veldig lang holdbarhet på disse Apple klokkene. Men det vil tiden vise..

Lenke til kommentar

 

 

 

Early 2015 release. Ikke solgt ennå, mest pga. designet.

 

iPhone 6 eller 6 Plus SKAL jeg ha derimot! :p

Sa de noe om release her i Norge? De pleier å vise en slide med datoer for Norge, sverige etc etc

 

Alt de sa var "by the end of the year" -.-*

 

iPhone 6 kan bestilles 26. september i Norge: http://store.apple.com/no/iphone

 

7500. omfg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...