Gå til innhold

Live fra kl 19: Vi følger Apples iPhone 6-lansering


Anbefalte innlegg

 

 

Hmm..... kan man bruke klokka til å betale med via Apple pay... hva med touch id for å identifisere deg da? Må man bruke klokka og mobilen? Da er ivertfall den funksjonen ubrukelig.....

Ja det kan man! Trenger kun klokken om du skal betale med klokken, eller telefonen om du skal betale med den.

Men med telefonen må man jo verifisere med touch id eller.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Virker som iPhone har grodd fast på 8MP kamera... Jaja, noe må de spare til iPhone 6S også.

Hvis du ikke kan mye om optikk eller sensorer, så syntes jeg du skal holde sånne kommentarer for deg selv :)

 

Fordi jeg er veldig interessert i å vite hvorfor 8mp er "dårlig"

 

 

Optikk og sensorer er heller ikke alt, det er HTC One et perfekt eksempel på.

 

Det betyr mye mer enn megapiksler dessverre.

 

Bare å google Sony a7s fks

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brutal edit? :p

 

:whistle:

 

 

Nysgjerrig på hvordan de har tenkt å markedsføre klokken. Tror man kan si at Apple har gjort med teknologi som motebransjen alltid har gjort med klær - de har fokusert på et segment bestående av unge, trendy mennesker. Mac er ikke bare en datamaskin, men like mye et statussymbol.

 

Problemet med smartklokker er at disse forbrukerne ikke har plass på armen, de har allerede sveitsiske armbåndsur! Hvordan skal en Apple Watch konkurrere med merker som Breitling og Tag Heuer? Hva skjer med imaget om dette blir nerdenes klokke?

 

Tipper det er nettopp motemerker som Breitling og Tag Heuer de tar markedsandeler fra.

 

Men blir Apple Watch like "kul" som en Breitling til 15k? Litt usikker. Dessuten er den neppe noe alternativ for de virkelige entusiastene. Blir sikkert en suksess, er bare nysgjerrig på hvordan :p

Lenke til kommentar

 

Nysgjerrig på hvordan de har tenkt å markedsføre klokken. Tror man kan si at Apple har gjort med teknologi som motebransjen alltid har gjort med klær - de har fokusert på et segment bestående av unge, trendy mennesker. Mac er ikke bare en datamaskin, men like mye et statussymbol.

 

Problemet med smartklokker er at disse forbrukerne ikke har plass på armen, de har allerede sveitsiske armbåndsur! Hvordan skal en Apple Watch konkurrere med merker som Breitling og Tag Heuer? Hva skjer med imaget om dette blir nerdenes klokke?

 

Tipper det er nettopp motemerker som Breitling og Tag Heuer de tar markedsandeler fra.

 

Men blir Apple Watch like "kul" som en Breitling til 15k? Litt usikker. Dessuten er den neppe noe alternativ for de virkelige entusiastene. Blir sikkert en suksess, er bare nysgjerrig på hvordan :p

 

De som bruker smartklokker er som oftest teknologi-entusiaster og ikke folk som har sansen for fancy klokker.

De som bruker klokker er som oftest entusiaster ettersom folk flest har mobiler som brukes i hytt og pine.

Med andre ord så tror jeg ikke at de som bruker smartklokker er de samme som vanligvis brukte en eller annen fancy klokke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det betyr mye mer enn megapiksler dessverre.

 

 

Bare å google Sony a7s fks

 

 

Enig der, men etterhvert så må MP opp for å få bedre bilder uansett.

 

Igjen. Nei. MP gir ikke automatisk bedre bilder.

 

På små sensorer, så fører det med seg bare mer støy i lowlight. Gi meg heller enn større aperture, som gjør at bilder i lowlight blir mye bedre. Hvis du ikke driver med print i stor skala, a3,a2 etc, så er behovet for megapiksler ikke nødvendig. Det er heller ikke nødvendig på web/PC.

 

Igjen, som et eksemepl. Sony a7s, er et av de beste mirrorless kameraene, og det tar bedre bilder enn de fleste DSLR's etc med 20mp++, men det har bare 12 mp. Hvorfor? Hvorfor har et helt nytt kamera i 2014, som koster 20 000 kr, valgt å gjøre det sånn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Early 2015 release. Ikke solgt ennå, mest pga. designet.

 

iPhone 6 eller 6 Plus SKAL jeg ha derimot! :p

Sa de noe om release her i Norge? De pleier å vise en slide med datoer for Norge, sverige etc etc

 

Alt de sa var "by the end of the year" -.-*

 

iPhone 6 kan bestilles 26. september i Norge: http://store.apple.com/no/iphone

 

Raskere enn det jeg trodde :) good

Lenke til kommentar

 

 

Nysgjerrig på hvordan de har tenkt å markedsføre klokken. Tror man kan si at Apple har gjort med teknologi som motebransjen alltid har gjort med klær - de har fokusert på et segment bestående av unge, trendy mennesker. Mac er ikke bare en datamaskin, men like mye et statussymbol.

 

Problemet med smartklokker er at disse forbrukerne ikke har plass på armen, de har allerede sveitsiske armbåndsur! Hvordan skal en Apple Watch konkurrere med merker som Breitling og Tag Heuer? Hva skjer med imaget om dette blir nerdenes klokke?

 

Tipper det er nettopp motemerker som Breitling og Tag Heuer de tar markedsandeler fra.

 

Men blir Apple Watch like "kul" som en Breitling til 15k? Litt usikker. Dessuten er den neppe noe alternativ for de virkelige entusiastene. Blir sikkert en suksess, er bare nysgjerrig på hvordan :p

 

De som bruker smartklokker er som oftest teknologi-entusiaster og ikke folk som har sansen for fancy klokker.

De som bruker klokker er som oftest entusiaster ettersom folk flest har mobiler som brukes i hytt og pine.

Med andre ord så tror jeg ikke at de som bruker smartklokker er de samme som vanligvis brukte en eller annen fancy klokke.

 

Var vel egentlig en del av poenget mitt - markedet for smartklokker er annerledes enn det jeg oppfatter at Apple har pleid å rette seg mot. Muligens litt ny situasjon om den blir en "nerdeklokke" snarere enn et statussymbol.

Lenke til kommentar

Nå starter diskusjonen igjen om hvem som kommer til å kjøpe klokka. Har ingen lært noe av iPad-lanseringen? Hvor mange av kritikerne som brukte dette bildet i fleng sier nå igjen hvor teit Apple Watch er?

ipad-ipod-duct-tape.png

Apple Watch kommer til å selge i bøtter og spann, det er jeg helt overbevist om. Det er morsom teknologi der også.

 

Men det er et par ting som holder meg tilbake, men igjen er overbevist om at det blir en suksess.

 

1. Ikke noe info om batteri tid, alle ryktene stemte, det var også et rykte om at batteriet bare varte en dag, de valgte ikke å snakke om det. Apple har heller ikke magiske batterier, og når alle andre smartklokker har dålig batteritid så har nok Apple watch det og.

 

2. Jeg likte ikke grensesnittet/UIet etc. Det så kronglete ut å velge apps fra hjermskjermen og jeg har store fingre.

 

3. Jeg syntes moto360 er mye penere designmessig. Faktisk så syntes jeg pebble watches er mye penere og.

 

4. Historiemessig har det ikke lønnet seg å være tidlig ute å kjøpe Apple produkter av første generasjon.

 

5. Masse funksjonalitet fungerer ikke i Norge. Et stort poeng med denne er Siri osv, funker ikke i Norge.

 

6. Kanskje viktigst, jeg har en dyr klokke jeg brukte mye penger på :p

Lenke til kommentar

De som bruker smartklokker er som oftest teknologi-entusiaster og ikke folk som har sansen for fancy klokker.

De som bruker klokker er som oftest entusiaster ettersom folk flest har mobiler som brukes i hytt og pine.

Med andre ord så tror jeg ikke at de som bruker smartklokker er de samme som vanligvis brukte en eller annen fancy klokke.

Du kunne byttet ut ordet smartklokke med PC og stilt tiden tilbake noen tiår og det hadde vært helt sant den gang.

 

Var vel egentlig en del av poenget mitt - markedet for smartklokker er annerledes enn det jeg oppfatter at Apple har pleid å rette seg mot. Muligens litt ny situasjon om den blir en "nerdeklokke" snarere enn et statussymbol.

Apple sikter mot massemarkedet. Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Nå starter diskusjonen igjen om hvem som kommer til å kjøpe klokka. Har ingen lært noe av iPad-lanseringen? Hvor mange av kritikerne som brukte dette bildet i fleng sier nå igjen hvor teit Apple Watch er?

 

Er det sammenlignbart? Poenget mitt er at folk allerede har klokker - det er ikke plass til mer på armen. For å nå det mote og designbevisste segmentet må de konkurrere med allerede etablerte og (enda) mer luksuriøse merker.

 

Med iPad var det annerledes, det var en helt ny produktkategori. Ingen direkte konkurrenter.

 

Apple sikter mot massemarkedet. Det er det ingen tvil om.

 

Klart, men for å nå massemarkedet virker det, ihvertfall på meg, som om de har forsøkt å få "de kule" med på laget. På den måten oppnår produktene status. Folk vil ha det f.eks kjendisene har.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...