Gå til innhold

Live fra kl 19: Vi følger Apples iPhone 6-lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nysgjerrig på hvordan de har tenkt å markedsføre klokken. Tror man kan si at Apple har gjort med teknologi som motebransjen alltid har gjort med klær - de har fokusert på et segment bestående av unge, trendy mennesker. Mac er ikke bare en datamaskin, men like mye et statussymbol.

 

Problemet med smartklokker er at disse forbrukerne ikke har plass på armen, de har allerede sveitsiske armbåndsur! Hvordan skal en Apple Watch konkurrere med merker som Breitling og Tag Heuer? Hva skjer med imaget om dette blir nerdenes klokke?

Lenke til kommentar

Nysgjerrig på hvordan de har tenkt å markedsføre klokken. Tror man kan si at Apple har gjort med teknologi som motebransjen alltid har gjort med klær - de har fokusert på et segment bestående av unge, trendy mennesker. Mac er ikke bare en datamaskin, men like mye et statussymbol.

 

Problemet med smartklokker er at disse forbrukerne ikke har plass på armen, de har allerede sveitsiske armbåndsur! Hvordan skal en Apple Watch konkurrere med merker som Breitling og Tag Heuer? Hva skjer med imaget om dette blir nerdenes klokke?

 

Tipper det er nettopp motemerker som Breitling og Tag Heuer de tar markedsandeler fra.

Lenke til kommentar

Virker som iPhone har grodd fast på 8MP kamera... Jaja, noe må de spare til iPhone 6S også.

 

Printer du ofte telefonbilder i størrelser over a3? Med så små sensorer som man har på telefoner er 8mp mer enn nok. For å ha nytte av mer må man ha større optikk, og dermed tykkere telefon (eller en svær kladd bakpå, slik som enkelte Nokiaer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm..... kan man bruke klokka til å betale med via Apple pay... hva med touch id for å identifisere deg da? Må man bruke klokka og mobilen? Da er ivertfall den funksjonen ubrukelig.....

Ja det kan man! Trenger kun klokken om du skal betale med klokken, eller telefonen om du skal betale med den.

Lenke til kommentar

Lurer også på hvordan en kan bruke denne til å betale med uten touch id. Synes klokka så helt ok ut, er fortsatt ingen som har lansert en smartklokke jeg har lyst på, men det her er faktisk det nærmeste hittil. Nå er jeg kanskje over gjennomsnittet interessert i det som er helserelatert ved denne klokken da, men da går jeg inntil videre heller for et bånd slik som Fitbit.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Specmessig så vant nok Samsung denne runden på phablet fronten ganske greit.

http://www.phonearena.com/phones/compare/Apple-iPhone-6-Plus,Samsung-Galaxy-Note-4/phones/8908,8577

 

 

Idiotisk å lese seg blind på specs, Apple sin A7 SoC slo jo Galaxy S4 til tross for mye lavere klokkehastighet og færre kjerner, og er jo fult på høyde med både Snapdragon 800 og 801 som er i blant annet Xperia Z2 og Galaxy S5. Så må vel nesten avvente analyser av ytelse og arkitektur før man skyter fuglen.

 

Skjermen så blir det jo nok engang snakk om IPS vs AMOLED, her er det jo variert hva man foretrekker, det foreligger jo foreløpig ingen analyser av verken skjermen på iPhone 6+ eller Note 4.

 

De øvrige spesifikasjonene sier vel strengtatt ingenting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Virker som iPhone har grodd fast på 8MP kamera... Jaja, noe må de spare til iPhone 6S også.

Hvis du ikke kan mye om optikk eller sensorer, så syntes jeg du skal holde sånne kommentarer for deg selv :)

 

Fordi jeg er veldig interessert i å vite hvorfor 8mp er "dårlig"

 

 

Optikk og sensorer er heller ikke alt, det er HTC One et perfekt eksempel på.

Lenke til kommentar

Specmessig så vant nok Samsung denne runden på phablet fronten ganske greit.

http://www.phonearena.com/phones/compare/Apple-iPhone-6-Plus,Samsung-Galaxy-Note-4/phones/8908,8577

Tok ikke lang tid før speecsene kom nei :) Minner meg om tablet tida, og når iPhone kom ut.

 

Konkurrentene hadde mange kjerner og syk cpu frekvens, men allikevel ble de knust i de fleste tester, men for all del, det er veldig mange specchorer der ute

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...