Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 8 fungerer ikke slik som det skal ++

Anbefalte innlegg

Jeg har en asus Ultrabook med IntelCore i7 med touch som ikke fungerer slik som normalt.

Når jeg logger inn på skrivebordet "windows 8", Så får jeg ikke til å bruke touchpadd for musen. Den står bare helt stille, og når jeg da trykker på skjermen forsvinner den helt, og må restarte maskin for å få den opp igjenn.
Men uansett så funker ikke padden.

Og i tillegg så er firefoxen kjempe treg og kommer hele tiden opp at Adobe Flash krasjet. Dette har skjedd etter jeg slettet firefox og intallerte det på nytt pga problemer. Har vært inne på instillinger og prøvd å feilsøke hele maskinen samt sjekket innstillinger på musen, men allt er fint tydeligvis

Og når jeg sitter å ser på forelesninger med lyd, så går det ca. 10 min så slutter lyden å funke og må laste inn siden på nytt, vet ikke om det har noe med Adobe Flash å gjøre, har sjekket oppdateringene både på maskin og Adobe Flash.

Dette er en maskin som er ca. 6 mnd og aldri hatt noen problemer tidligere med den.

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 8 (og 8.1) har en funksjon der du kan tilbakestille operativsystemet til "fabrikkinnstillinger", men det er noen fallgruber man må passe på;

Hvis PC'en din ble kjøpt med Windows 8.1 ferdig installert, eller hvis den har 'vanlig' Windows 8, så kan du gjøre følgende:

1. Sveip inn fra høyre kant av skjermen, trykk Innstillinger, og trykk deretter Endre PC-innstillinger.
    (Hvis du bruker en mus, peker du på høyre hjørne øverst på skjermen, flytter musepekeren nedover, klikker Innstillinger, og klikker deretter Endre PC-innstillinger.)
  2. Trykk eller klikk Oppdatering og gjenoppretting, og trykk eller klikk deretter Gjenoppretting.

3. Trykk eller klikk Kom i gang under Forny PCen uten å påvirke filene.

4. Følg instruksjonene på skjermen.

Advarsel! Apper som du installerte fra nettsteder og DVDer, blir fjernet. Apper som kom med PCen, og apper du installerte fra Windows Store, installeres på nytt. Windows legger en liste over fjernede apper på skrivebordet etter at du har fornyet PCen.

Hvis PC'en din ble kjøpt med Windows 8 installert, og du har oppgradert til Windows 8.1 selv i ettertid, så vil en gjenoppretting føre til at du får tilbake Windows 8 (og du må oppgradere til Win8.1 på nytt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...