SteelyD Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hei Har de siste årene drevet og brukt en HP Laptop som er koblet til TVn for å streame film fra Netflix, Headweb, film2home etc (og nå i det siste har jeg også begynt å abonnere på HBO Nordic). Nå har imidlertid denne laptopen tatt kvelden, og man er på utkikk etter noe som kan erstatte den. Ønsker ikke å bruke så mye penger på dette, og nei: NUC er ikke aktuelt. Selv om det sies å være billig, så blir det en del lapper før hele burken er satt sammen og man har fått (en lisensiert) Windows installert på den (nei: Linux er ikke aktuelt) Har kastet mine øyne på denne, selv om også denne koster hakket mer enn jeg liker å bruke, men særlig billigere går det vel ikke an å få det: https://www.komplett.no/asus-vivo-pc-vm60/811224 Spørsmålet blir da: er denne burken kraftig nok til å streame HD-film fra nevnte kanaler (og evt andre man kunne finne på å bruke)? CPUen er en i3, ikke så veldig kraftig, men kanskje kraftig nok? Da er det kanskje større grunn til å være bekymret for grafikkløsningen, eller? Skal for øvrig også brukes til å streame musikk fra Spotify. Jeg har tidligere vurdert, men forkastet, løsninger som bruker Atom-prosessor, da disse visstnok takler streaming med for eksempel. Silverlight veldig dårlig (man får ikke utnyttet hardware-akselerasjon elns) Noen som har meninger eller erfaringer de kan dele? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kjører siste generasjon Intel i3 NUC her, ingen problem med streaming av fullHD materiale, dette er med Intel HD4400 grafikk, den du linker til er forrige generasjon (HD4000) som skal være litt svakere. Lenke til kommentar
SteelyD Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 For å svare meg selv her: Jeg endte opp med å kjøpe denne PCn. Fikk den i går og har rukket å sett litt materiale på Netflix og HBO Nordic, samt spilt litt musikk fra Wimp (ikke leid noe fra Headweb el.l. enda). Netflix fungerer helt fint, HBO Nordic også for så vidt, men her opplever jeg av og til at filmen stanser i et lite sekund før den fortsetter (hvilket er en framgang, for på den andre PCn jeg bruker HBO så stopper det titt og ofte opp, både i 10-15 sekunder og "for alltid". Har hatt kontakt med support flere ganger, og det har blitt bedre, men ikke helt bra) PCn virker ellers ikke som noen racer, men det er greit nok: den skal kun brukes til streaming av musikk og video, og ser ut til å gjøre den jobben greit. Den har dessuten en helt grei WAF og tar seg fint ut i stua, liten og nett som den er. Lyden virker ikke for å være helt bra ved avspilling av musikk, den er liksom litt dempet, "kommer ikke helt ut i rommet" (klønete forklart, jeg vet) slik den gjør hvis jeg spiller av fra CD, men på et tidspunkt skjedde det noe der også tror jeg, da jeg satte den i dvalemodus og vekket den igjen. Er muligens noe oppsettgreier (men dette er Windows 8, så jeg finner jo ikke en d***t), eller kanskje det er receiveren som begynner å få det (en Denon, husker ikke typebetegnelsen) Alt i alt ganske fornøyd hittil i hvert fall, og jeg kjøpte altså den utgaven som har i3 3217U og 4 GB RAM. Skulle gjerne hatt en SSD inni der kanskje, for det er litt summing, men ikke veldig skjemmende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå