Lami Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hei! Tar for tiden kjøretimee, hvor de første kjøretimene var med en lærer med ny Mercedes S-klasse tror jeg det var. Ihvertfall, det gikk fint! Klarte å clutche bra og alt første gangen. Men så ble jeg flyttet over til ny lærer. Han har en gammel BMW sedan. Jeg har kjørt 10 timer med han, og fortsatt sliter jeg med igangsetting og clutch og gass greiene. Det går aldri en time ute at jeg fucker det opp og bilen stopper. Hva er det som skjer? Andre har også sletet med BMW sedan, så er det bare en bil som er vanskelig å kjøre rett og slett? Takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hvor gammel? Noen BMW-er har en forsinkelsesventil i clutchen som gjør at den blir litt.... forsinka. Slipper du clutchen for fort ut blir det ofte til at den kommer litt overraskende på. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Mulig det har noe med Bensin/Diesel å gjøre? Altså at man må være mer nøye med å løse ut bensin-biler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Du må som oftest ha noe mer gass på bensinbiler ja. Dieselbiler kan du ofte sette i gang helt uten å bruke gassen. Veldig greit ved rygging og bakkestart. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Den er nok før 2003. Ser 2003 modellene er lange, men denne er kort så virker som en 97 eller 99 mod. Ja skjer en del at jeg slipper den ut for fort, men blir aldri vandt til det! Siden det er samme bil på oppkjøring kommer det sikkert til å skje noe gale. Også når jeg tar den rolig ut neste gang og gir gass så fyker den opp til 2-3000 omdreininger når jeg har såvidt foten oppå og bare nøkker av gårde. Begge bilene er diesel. Både Mercsen og BMWen. Endret 8. september 2014 av Lami Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Er det ikke slikt med Diesel at du slipper å gi gass når du igangsetter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Er det ikke slikt med Diesel at du slipper å gi gass når du igangsetter? Hvis du er forsiktig ja. De har veldig godt moment fra tomgang. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Slik jeg er vant med å øvelseskjøre, holder bremsen og clutchen inne og så slipper jeg gradevis clutchen mens jeg slipper bremsen, så holder jeg clutchen på gripepunktet før jeg sakte slipper den helt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå