Gå til innhold

Får ikke tilgang til HDD

TheHawk

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg har da for første gang kommet bort på noe som kan ligne på en hdd krasj.

Saken er at når jeg starter maskinen og er inne i windows får jeg opp alle disker, men disk "x:/" laster ikke inn. Jeg kan ikke åpne den, jeg får heller ikke opp egenskaper på den og jeg får opp at filsystemet er .raw. Alt tyder på at disken har tatt "kvelden", men det jeg lurer på er om det er muligheter for å redde data fra denne uten å sende den til IBAS?

Jeg har prøvd følgende ting til nå, men tør ikke plukke mer på den i fare for å ødelegge mer enn jeg burde;

1. Starte maskinen på nytt

2. Bytte plass i SATA oppsettet.

Ingenting har virket, men jeg har lest på nettet at det er mulig å ta ut en harddisk fra en "ekstern" case og sette inn disken i denne og kjøre den via USB. Er dette tilfellet?

Håper noen kan hjelpe meg da jeg svært gjerne skulle hatt dataene på denne disken. Må jeg så får det heller koste det koste vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette den i et USB kabinett har ingen hensikt. Det er det motsatte man kan foreslå, når man har problemer med en ekstern disk.

Dilemmaet er å bestemme seg for om det er selve disken som er dårlig, eller bare filsystemet. Hvis disken er dårlig så vil alt du prøver på selv bare forverre muligheten for å redde data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...