Gå til innhold

Hovedsentralen for høyhæla sko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen har viss gått skoa av seg.

Her ville jeg trukket meg litt lenger unna og ått med mer i front slik at det uskarpe kunne kuttes vekk under redigeringen og fått alt i front skarpt - skotuppen til høyre iberegnet.

Hva sistnevnte gjelder ser det ut som du har kommet innenfor objektivets nærgrense.

Kanskje greit å få med seg at regelen om at det uskarpe hører bakgrunnen til og at uskarpt både foran og bak fortsatt gjelder slik det alltid har gjort selv om jeg har merket meg at en del yngre forsøker å gjøre en trend ut av det motsatte uten å ha satt seg litt inn oppbygging av bilder hva perspektiv, spenning, dybde osv. angår.

Dette kunne malerne opp gjennom århundrene og naturlovene kan nok ikke endres med alkens flotte elektronisk utstyr heller.

Prøver ikke å sette meg på min høye hest her og være nedlatende - bare øser litt av kunnskaper og erfaringer gjennom 55 år med kamera i hånd uten at det har gjort meg til noen spesialist eller proff. i faget.

Foto skal være gøy uten alt for mye paragrafrytteri.

Men hovedreglene kan vær OK å ha med seg i bagasjen.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her ville jeg trukket meg litt lenger unna og ått med mer i front slik at det uskarpe kunne kuttes vekk under redigeringen og fått alt i front skarpt - skotuppen til høyre iberegnet.

Hva sistnevnte gjelder ser det ut som du har kommet innenfor objektivets nærgrense.

Kanskje greit å få med seg at regelen om at det uskarpe hører bakgrunnen til og at uskarpt både foran og bak fortsatt gjelder slik det alltid har gjort selv om jeg har merket meg at en del yngre forsøker å gjøre en trend ut av det motsatte uten å ha satt seg litt inn oppbygging av bilder hva perspektiv, spenning, dybde osv. angår.

Dette kunne malerne opp gjennom århundrene og naturlovene kan nok ikke endres med alkens flotte elektronisk utstyr heller.

Prøver ikke å sette meg på min høye hest her og være nedlatende - bare øser litt av kunnskaper og erfaringer gjennom 55 år med kamera i hånd uten at det har gjort meg til noen spesialist eller proff. i faget.

Roar

..."og at uskarpt både foran og bak er en uting" skulle det vært i teksten over.

R.

Lenke til kommentar

Roar

Joda er enig med deg, Nå var dette bare et snapshot uten noen som helst planlegging, bare satt fra meg kamera på bakken og trykka ned. Var dette som kom fram når jeg lasta det inn på pc`en. syns det var litt gøy.

Kunne selfølgelig gått tilbake og tatt et orntlig bilde som var skarpt de rette plassene men da var "øyeblikket" borte.

Med det sagt så setter jeg veldig pris på at du øser ut fra 55års erfaring. Du har nok glemt mere om foto enn det jeg kan. + All konstruktiv og forklarende kritikk blir i min bok mottatt med takk, det legges bak øret til neste gang. :D

Eirik.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...