Gjest Slettet-sXUHvn0e Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ja, så har ein på ein måte blitt bitt da. Av ein basill. Eine dagen har ein ingen planer whatsoever om å kjøpe noko som helst. Og i alle fall ikkje bærbar PC. Brått sit ein der og er kronisk dårleg fordi ein berre VIL ha!! Acer var på høgskulen og viste fram ein Tablet-PC, og det ser nokså greit ut, til trass for storleiken på skjermen då. For å kome til poenget og samtidig spørsmålet. Er det nokon her som har sterke meiningar for og imot kjøp av Tablet-PC'ar på dette tidspunktet? Er det for tidleg? Waste of Money? Ein nerdete del av meg ser føre seg at det hadde vore greitt å ha ei elektronisk notatblokk i timane på skulen... Litt dyrare enn den i bokhandelen då, men... leDuke Lenke til kommentar
beh Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Vel, bortsett fra at man kun kan bruke de effektivt hvis man skriver Englesk så virker det jo bra. Selv går jeg IB så jeg tar alle notater på Engelsk uansett. Jeg tror at dette er noe somvi kommer til å se mer av i tiden fremover. Jeg trenger ingen PDA, en Tablet-PC hadde gjort jobben mer effektivt, fordi at det er en PDA og bærmar i samme enhet. Dvs. den gjør både det som jeg hadde brukt en PDA til og det som jeg hadde brukt en laptop til. Lenke til kommentar
sivni Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Er det for tidleg? Waste of Money? Du kan spørre om det samme dersom du forelsker deg i en dame, eller motorsykkel også. Og svaret er alltid ja på begge to. Selvfølgelig er det både for tidlig og waste of money. Jeg tipper at du har blitt utsatt for et ikke-rasjonelt følelses-virus. Noe som er veldig vanlig. Jeg får jevnlig slike virus, og syns det er forferdelig morro. Og nå prøver du å finne en eller annen god, rasjonell grunn som vil gi deg tilatelse til å følge lysten. Ikke sant? Sakte men sikkert sniffer du opp flere og flere detaljer. Du henter priser både her og der. Vurderer specs og surfer vettet av deg. Uansett hvor mye du leter, fins det alltid en god grunn for IKKE å følge følelsen. Til neste år kommer det nye maskiner, du har egentlig ikke råd til dette her, følelsen kommer til å gi seg etter et par uker at du kjøper maskina, osv. osv. Det du må gjøre er å få PRØVD tablet-pc'en. Litt mer enn et par timer. Får du ikke nok etter prøveperioden, så kjøp en. Kjør på. La det stå til. Jeg har selv hatt en compaq tablet pc. Og den var myyyycket fin, om enn litt for treig (mest på grunn av transmeta prosessoren). Nå ser jeg at tablet-pc'ene kommer med centrino prosessorer, og det hjelper. Men da jeg hadde min, brukte jeg notat funksjonen lite. Pennen ble liggende. Det var liksom lettere å gå tilbake til mus og tastatur. Windows Tablet Pc os'et klarte ikke helt å overbevise. For program-layouten er den samme. Knapper, lister, dialog-bokser med ok-knapper. Det fungerer best på gamle måten. Med hånda på musa. Og da kan det lønne seg å kjøpe en vanlig bærbar pc. Den er billigere. Jeg trur Windows Tablet Pc trenger et "Star Trek" grensesnitt før det blir brukbart, og det tar lang tid før det kommer. Det tablet pc'ene med rette kan skryte av, er vekt. De kan være bittesmå og veie litt over kiloen. Det skal de ha. I mine øyne, er det den beste grunnen til å kjøpe tablet pc, foruten muligheten til å leke litt med pennen. Men jeg syns det var gøy å prøve. Og tape penger gjør man alltid. Så .... lykke til! S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå