Gå til innhold

12 fakta som virkelig viser hvor store Apple er...

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Kom over en lite sak her, litt morsomme greier faktisk. Litt saksing i fra artikkelen:

Apple genererte $ 43.7 milliarder i omsetning i løpet av de tre første månedene av 2014 som er mer enn Google, Amazon og Facebook til sammen.

Apples iPhone virksomhet genererte $ 26 milliarder kroner i inntekter. Microsofts hele virksomhet genererte $ 20.04 milliarder i samme periode. iPhone alene vokser raskere enn Microsoft.

Apples netto overskudd var $ 10.2 milliarder i første kvartal. Det er mer enn hva Amazon har tjent i hele sin 20-årige eksistens.

Resten med bilder og grafer kan du lese videre her: http://www.businessinsider.com/mind-blowing-facts-about-apple-2014-4?op=1

Likevel er det evinnelige sytet hver gang om hvor dårlig Apple er, og hvor dårlig telefonene er, hvor lite de nye modellene vil selge.. blabalbalbla.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har vært et imponerende firma siden de ble etablert på slutten av 70-tallet og snudde rundt på databransjen, kanskje med unntak av noen fartsdumper på 90-tallet. Men etter at de snudde musikkbransjen på hode, telefonibransjen på hode og nå til slutt PC-industrien (igjen) så har de virkelig blitt et lokomotiv i IT-industrien, et firma som setter standarder. Det er viktig å ha noen som virkelig kan gjøre sånne ting, og Apple har forvaltet det ansvaret godt.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner meg heller ikke på de som velger mobiltelefon basert på preferanser som pris, ytelse, skjermstørrelse, OS, osv når man kan gjøre det lett å heller se på grafer over hva de tjener per solgte mobiltelefon... Eller vent... Hæ?!?

Med unntak av pris er vel alle punktene du nevner (ytelse, skjermstørrelse, OS) preferanser som kan gå i favør av iPhone. Kjøp hva du vil, jeg sier ikke at du tar feil valg eller at jeg vet bedre. Slutt å påstå det om mine preferanser.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Apple har vært et imponerende firma siden de ble etablert på slutten av 70-tallet og snudde rundt på databransjen, kanskje med unntak av noen fartsdumper på 90-tallet. Men etter at de snudde musikkbransjen på hode, telefonibransjen på hode og nå til slutt PC-industrien (igjen) så har de virkelig blitt et lokomotiv i IT-industrien, et firma som setter standarder. Det er viktig å ha noen som virkelig kan gjøre sånne ting, og Apple har forvaltet det ansvaret godt.

Hva har de gjort med PC industrien i det siste? Det er vel Windows som alltid har vært mest brukt på PC fronten.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner meg heller ikke på de som velger mobiltelefon basert på preferanser som pris, ytelse, skjermstørrelse, OS, osv når man kan gjøre det lett å heller se på grafer over hva de tjener per solgte mobiltelefon... Eller vent... Hæ?!?

Med unntak av pris er vel alle punktene du nevner (ytelse, skjermstørrelse, OS) preferanser som kan gå i favør av iPhone. Kjøp hva du vil, jeg sier ikke at du tar feil valg eller at jeg vet bedre. Slutt å påstå det om mine preferanser.

Hver Iphone har blitt solgt med 3.5" og 4". Ikke mange valg muligheter om du ikke vil kjøpe en gammel modell.

Lenke til kommentar

Hva har de gjort med PC industrien i det siste? Det er vel Windows som alltid har vært mest brukt på PC fronten.

Vel man kan vel påstå at Apple oppfant det vi i dag kjenner som "ultrabook" da de lanserte MB Air i 2008. De satte også ny standard når de lanserte retina skjerm. De satte ny standard også når de begynte med PCI-basert SSD. Ellers har de touchpad integrert i OS X som er milevis foran det man kan oppdrive i windows maskiner. Dette for å nevne noe.

Windows er såklart mest brukt, men Apple spiser markedsandeler for hver dag som går - dog må man også tenke på at MACene koster fra 8000 KR + noe som er godt over gjennomsnittet i pris for PC.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De kan dette med å ta seg betalt :p .

Ellers har de touchpad integrert i OS X som er milevis foran det man kan oppdrive i windows maskiner. Dette for å nevne noe.

Hvordan mener du?

Touchpader på Win-PCer er søppel. Touchpaden til MAC er ekstremt nøyaktig, og har forandret måten jeg bruker maskinen på. Noen Windows PCer nærmer seg, men MAC har hatt dette forspranget i flere år - noe jeg vil påstå er noe av det mest undervurderte delen når man kjøper en windows maskin. Såvidt jeg vet er ikke selve hardwaren av touchpaden som besitter magien, men integrasjonen i OSX - eller isåfall en blanding.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Åh. Har ikke brukt en touchpad på år og dag selv. Men ser den. Litt smålig irrelevant snart kanskje, som touch infiltrerer mer og mer av slikt bruk?

Nei altså touchpaden på MAC er nærmest en revolusjon, det er nok mange inkl. meg som vil påstå at å bruke mus på MAC er en dårligere opplevelse enn touchpaden. Jeg får direkte vondt inni meg når jeg prøver touchpad på windowsmaskiner etterpå, her har de mye å lære.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vi kan jo si takk til Bill Gates for at Apple er det det er i dag.

Er muligens mer riktig at Bill Gates kan takke Steve Jobs (og senere John Scully) for at MS er det selskapet er i dag. Og så er det litt gi og ta begge veier. Vet ikke hvor gammel du er, men går du tilbake til slutten på 80-tallet så forstår du hva jeg mener... :-)

Lenke til kommentar

Vel man kan vel påstå at Apple oppfant det vi i dag kjenner som "ultrabook" da de lanserte MB Air i 2008. De satte også ny standard når de lanserte retina skjerm. De satte ny standard også når de begynte med PCI-basert SSD. Ellers har de touchpad integrert i OS X som er milevis foran det man kan oppdrive i windows maskiner. Dette for å nevne noe.

Windows er såklart mest brukt, men Apple spiser markedsandeler for hver dag som går - dog må man også tenke på at MACene koster fra 8000 KR + noe som er godt over gjennomsnittet i pris for PC.

På samme måte som de tok databransjen på senga på 70-tallet, så tok de PC-industrien på senga med iPad. Ingen trodde noe særlig på nettbrett, fordi svært få så fordelene med å ha en type maskiner til å PRODUSERE innhold og en annen type maskiner til å FORBRUKE innhold. Nå er vel salget av nettbrett høyere enn salget av PC, noe som ikle er særlig overraskende egentlig.

Akkurat slik Apple tok musikk og telefoni på senga når de lanserte sine ting noen år tilbake i tid.

Tekniske nyvinninger på de enkelte komponenter er i den sammenheng ikke så viktige, selv om de forbedrer brukeropplevelsen lokalt.

Lenke til kommentar

De første der er jo ikke stort mer enn forventede tekniske fremskritt.

Retina er et ord for skjerm med en viss pixeltetthet.

Macbook air er en tynn (overpriset?) bærbar pc.

PCI SSD koster vel mer enn det smaker og er knapt tilgjengelig. Å kalle det en standard (som om mange bruker det...) vil jeg påstå er en stor overdrivelse.

Spør du meg har de ikke gjort stort siden introduseringen av Iphone og Ipad (som bare var en forvokst iphone), og der har de blitt forbigått av samtlige i ettertid. Det var vel noen som sa at 3.5" skjerm var stort nok...

Det er mye Apple ikke har vært først med men likevel har gjort populært, det er vel der den lojale menigheten kommer godt med. ;)

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du bommet fullstendig på poenget mitt, så la meg prøve å forklare.

Stikkordene er valg og preferanser. Fortrinnsvis dine egne (jeg er klar over at dette sjelden er en faktor i menigheten ;)). Med iPhone har du i praksis ikke noe valg. Det er én modell som gjelder og det er den siste. Og hvis den passer dine preferanser, så skal du selvfølgelig få lov til å være fornøyd med ditt valg. Jeg mener heller ikke at det er noen dårlig mobiltelefon, det er bare ikke den rette for meg.

Jeg har aldri klart å like iOS eller dens særdeles lukkede verden. Jeg vil ha kontroll over mine data og media. Skjermstørrelsen er for liten. Ytelse er det ingenting å utsette på, men det opplever jeg heller ikke som noe problem på andre toppmodeller. I markedet forøvrig kan man (foruten Apple) velge ytelse i sammenheng med pris. En billig mobiltelefon er typisk dårligere, men også en brøkdel av prisen, og for mange er det helt greit.

For ordens skyld: jeg har hatt Android en del år og kommer neppe til å bytte med det første. Kona byttet fra Android til iPhone 5S nylig og er veldig fornøyd med den (men er ikke uenig i kritikken jeg kommer med, den er bare ikke like viktig for henne). I tillegg har vi en iPad mini og en Sony Xperia Z2 Tablet. Jeg driver supporten i familien på samtlige, så jeg kjenner godt til styrker og svakheter på disse.

Men igjen, poenget mitt var at man kan velge utifra egne preferanser, og der er ikke iPhone med på listen engang for min del. Andre skal selvfølgelig få lov til å legge den på topp om den tikker alle bokser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...