Mala Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Ja den der er helt tragisk Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Sitter og spiller den noe vemodige PC-versjonen av Chrono Trigger. Vemodig fordi dette kunne lett ha vært den definitive versjonen av spillet. Spillet i seg selv er fantastisk selvfølgelig og mange av problemene PC-versjonen hadde er blitt fikset, men det er fortsatt masse små feil i denne porten som jeg oppdager underveis. Den mest åpenbare feilen er at når du handler i butikkene så vises alltid pengene dine som 0 uansett hvor mye du har, så du må huske å først sjekke hvor mye penger du har før du handler. En nesten like irriterende feil er at prisen på tingene i butikkene også har en tendens til å forsvinne, slik at du sitter der og kjøper noe du ikke vet hva koster samtidig som du heller ikke kan se hvor mye penger du har. Lenke til kommentar
...... Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Høres ut som en veldig enkel bug å fikse. Slike late porter er det verste. Gjør det ordentlig om man først skal porte et spill. Nye versjonen av Secret of Mana er jo også krise. Har flytta PCen på stua. Gleder meg som en unge til å spille igjennom Ori for første gang i kveld i sofaen med kontroller. Ser helt fantastisk ut. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Ori er skikkelig bra. Det er et av disse spillene der man stadig får nye egenskaper som åpner opp områder man ikke kunne besøke tidligere, og da får jeg ofte problemer med å stoppe og spille. Når det er sagt bør du være opplagt og klar for en utfordring, for det spillet har noe av den vanskeligste plattformhoppingen jeg noensinne har gjort. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Ori er et flott spill, ja. Det er vel en oppfølger på vei, hvis jeg ikke husker helt feil? Obligatorisk innkjøp! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Har spillt ganske mye Far Cry 5 i det siste, og jeg har overraskende nok ikke gått helt lei enda. Det som dog har irritert meg er hovedoppdrag som består av ting som "ødelegg fem biler og fem båter". Disse oppdragene har ingen markering på kartet, så det blir mye gørrkjedelig leting for å komme videre i storyen. Ellers er det moro å ta over baser. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Føler med siste oppdateringen til nVIDIA Shield TV nå så er det jo egentlig null vits med Xbox lengre. Tror Microsoft har gjort en tabbe med å begynne med Play Anywhere titlene. Nesten samtlige store Xbox spill finnes på Windows 10 Store mao kjøper man det på PC kan man gamestreame det fra skjermkortet til Shield TV og bruke oppløsningen til TV'en. Da uten oppskalering men native 4K + 60-100 fps og med siste oppdateringen har man HDR støtte i tillegg........ det er jo egentlig uslåelig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Da har jeg fått kommet med fra fangeøya til Reaper coast I Divinity 2. Tok meg 20 timer. Dette gjør at jeg har totalt 79 timer i spillet. Hadde aldri trodd at et cRPG ville bli en av de spillene jeg har spilt mest på steam. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Føler med siste oppdateringen til nVIDIA Shield TV nå så er det jo egentlig null vits med Xbox lengre. Tror Microsoft har gjort en tabbe med å begynne med Play Anywhere titlene. Nesten samtlige store Xbox spill finnes på Windows 10 Store mao kjøper man det på PC kan man gamestreame det fra skjermkortet til Shield TV og bruke oppløsningen til TV'en. Da uten oppskalering men native 4K + 60-100 fps og med siste oppdateringen har man HDR støtte i tillegg........ det er jo egentlig uslåelig. Det kommer an på spillet, til enkelte spill er latency'en som introduseres ved streamingen rett og slett for mye for min smak. Jeg har hatt data skjermen foran TV'en og sett hvordan man svært synlig ser at karakteren på dataskjermen beveger seg vesentlig tidligere enn på TV'en. Da med kablet Ethernet fra PC til switch og videre til Shield TV. På Wifi ble det meste nesten ikke spillbart i mine øyne, bare strategispill etc. der latency ikke er av betydning går da greit. Skjønt, folk kan jo venne seg til det meste, men for meg som testet med data skjermen foran, så ble det ikke aktuelt når jeg visste hvor mye bak man ligger når man streamer. Skal jeg tape i et spill der det går på ferdigheter med kontrolleren, så skal det være på grunn av mine manglende ferdigheter med kontrolleren, ikke fordi jeg streamer. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Blitt helt hektet på Strange Brigade for tiden. Tenk en typisk B-film i stil med Indiana Jones, bare med monstre å drepe. Det er dog ikke et rent skytespill, men fokuserer like mye på puzzles. Det som gjør det så bra er humoren. Vi har en narrator hele veien som kommenterer alt vi gjør - og ikke gjør. Fikk fantisk et trophy for å irritere narrator da jeg gikk på dass uten å pause spillet. Strange Brigade er laget av Rebellion, folkene bak Sniper Elite og Zombie Army Trilogy. Da vet man jo at det må bli bra. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Det kommer an på spillet, til enkelte spill er latency'en som introduseres ved streamingen rett og slett for mye for min smak. Jeg har hatt data skjermen foran TV'en og sett hvordan man svært synlig ser at karakteren på dataskjermen beveger seg vesentlig tidligere enn på TV'en. Da med kablet Ethernet fra PC til switch og videre til Shield TV. På Wifi ble det meste nesten ikke spillbart i mine øyne, bare strategispill etc. der latency ikke er av betydning går da greit. Skjønt, folk kan jo venne seg til det meste, men for meg som testet med data skjermen foran, så ble det ikke aktuelt når jeg visste hvor mye bak man ligger når man streamer. Skal jeg tape i et spill der det går på ferdigheter med kontrolleren, så skal det være på grunn av mine manglende ferdigheter med kontrolleren, ikke fordi jeg streamer. Jeg har CAT6 i hele nettverket på gigabit switcher. Nettet er på 500/500. Shielden har en gamestream test og hvis man går på detaljer så ser man faktisk latencyen. Jeg hadde 1ms.... I tillegg støtter den både Dualshock 3, 4 og Xbox One kontrollerne. Så holy shit! Helt konge. Sørger også for game mode på selve TV'en for minst mulig input lag samt vsync av. (Grafikk settings blir resatt når man spiller mot TV'en) Ikke merka noe til delay men kommer nok mest til å spille racing spill og eventyr spill som ikke krever 0.0001ms latency. Og det ble merkbart bedre med Dualshock 4 kontrollern kontra Shield kontrollern også. Syns Shield kontrollern var direkte treg i respons. Endret 11. september 2018 av Avean Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Blitt noen timer med nye Tomb Raider nå, og må si jeg ble positivt overrasket. Rebooten hadde alt for mye skyting, og lite fokus på å utforske. Synes det likevel var helt greit, fordi Lara var Lara, og spillet var ment å være en origin. Men Rise var direkte kjedelig, så gadd ikke fullføre det engang. Uten å spoile noe har det vært svært lite fokus på kamp i Shadow så langt, og de få gangene jeg har måtte hanskes med fiender, har jeg stort sett gått i stealth modus. Er kommet til hub'en og fått side missions og greier, og får lov til å utforske ganske mye fritt allerede. Liker sånt. Det er fortsatt "reboot Lara" vi snakker om, så klassisk Tomb Raider er det ikke. Men jeg liker reboot Lara. Utforskingen er tonet litt ned til fordel for mer historie, me ndet gjør meg absolutt ingenting. Tvert imot føler jeg at jeg har en mye bedre grunn til å utforske nå. Action har det jo selvsagt også vært, men selv det er relativt sjelden, og gir et mye større inntrykk når det faktisk skjer. Dette kan bli bra, hvis det fortsetter i denne stilen. 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Har virkelig ikke trua på Skyggen av Tom Reidar etter krisen Stigningen av Tom Reidar. Den første rebooten var ok, men.. trenger mer fokus på gåteløsning og plattforming. Skyte folk i en evighet kan jeg gjøre i 473 andre spill. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Jeg følte akkurat det samme, og gadd ikke fullføre Rise. Men Shadow er noe helt annet så langt. Har kanpt vært i kamp i det hele tatt så langt. Men det kan jo endre seg etterhvert. Vi får se. Endret 12. september 2018 av Schreiber Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Høres lovende ut det der Schreiber, men regner med det plutselig "løsner" og så er det kuler og krutt i lange baner etter hvert 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Har en mistanke om det, ja. Men på den annen side er det bare å skru ned vanskelighetsgraden på kampene, og øke på utforsking og gåter. Da blir kampene nok fort oversått, og vi får heller fokusere på det som er morsomt. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg synes Rise var adskillig mer polert enn det småkrøkkete Tomb Raider (2013). Kampene var godt gjennomførte og intense, slik at man ofte måtte prøve flere ganger for å finne riktig taktikk for å overvinne en tallmessig overlegen fiende. Jeg ble skikkelig sint ved noen anledninger, men jeg stod aldri fast lenge av gangen. For meg er det et tegn på en godt balansert vanskelighetsgrad. Det er sant at det finnes mange tredjepersons skytespill, men selv spiller jeg stort sett ikke disse så jeg får skytedosen min gjennom eventyrspill som Tomb Raider og Uncharted. Shadow blir dog neppe spilt før utpå nyåret. Altfor mye annet på plakaten som jeg allerede skulle ha begynt med. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Likte godt både reboot og Rise - skal ha Shadow også, men er ikke superfan, så venter litt. Men leste at de har lagt en del arbeid i HDR og Atmos - ser det bra ut og lyden er rå? Eller? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Det ser rimelig bra ut, ja. Lyden er også rimelig bra, med alt det man forventer av et sånt spill. Synes stemmene er meget bra gjort her. Historien er også meget bra, og ikke helt det jeg forventet. Fortsatt har den ikke nådd nivået til rebooten, men er mye bedre enn i Rise. Husker knapt hva jeg drev med i Rise, og brydde meg ikke stort da jeg spilte det. Historien i Shadow fenger meg mye mer, og jeg har lyst til å fortsette for å vite hva som skjer videre. Når det gjelder er det blitt litt mer den siste timen eller to, men det er sjelden mer en fem, seks fiender om gangen, og ofte svært stort fokus på stealth. Riktignok kan man jo gå rundt og plaffe løs på fiendene med automatrifle om man vil, men jeg har knapt rørt annet en buen og en kniv. Lara har mange måter å gjemme seg på denne gangen, og jeg liker å snikmorde folk. Begynner å bli sent nå, men gleder meg til å fortsette i morgen. Det lover jo svært bra. 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Er han smålubne kompanjongen fra Stigningen av Tom Reidar fremdeles med? Han var så malplassert han! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå