Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Spiller mest på iPad, pga større skjerm. Men det er mange bra spill i forskjellige sjangre. SW: Knights of the Old Republic, Final Fantasy 1 - 9 og Dragon Quest 1 - 6 og DQ8 er absolutt å anbefale. Ellers har vi jo Knights of Pen and Paper 1 og 2, samt Galaxy of Pen and Paper. Her spiller du folk som spiller brettrollespill. Rimelig morsomme, alle tre. Liker best Knights, men Galaxy er også bra.

Knights of Pen & Paper 2 har blitt free 2 play og har ingenting med det gamle spillet å gjøre. (les: ny utvikler har ødelagt spillet totalt!)

Prøvde å spille det litt nå i ferien og fiendene har fått økt HP med mellom 10x-100x og gameroomet må oppgraderes med diamanter som kun kan kjøpes for ekte penger. Helt sykt vår kjipt dette har blitt! Hvis man har Android så er det mulig å få tak i en versjon som ikke er ødelagt, men er man på IOS så er man borked...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? Har de ødelagt iOS-versjoen så grundig?  :confused: Spilte det heldigvis på Android, så har ikke sjekket iOS-versjonen. Er ikke så lenge jeg oppgraderte til iPad. Men ser det er ute til Steam også, og da koster det noen kroner. Får håpe den versjonen er bedre. Storkoste meg da jeg spilte det, så anbefaler det hvis man kan finne en versjon der man slipper det F2P tøvet.

Lenke til kommentar

Endelig fått lagt inn noen timer i nye God of War. Spillet er bra det altså men seriøst, 94/100 på Metacritic? Ikke i nærheten engang.

Dette er et førsteinntrykk så det er mulig at spillet hever seg betraktelig, men så langt bærer det preg av gameplay-messig idetørke hos Santa Monica. Her har man gått fra bort fra den tradisjonelle GoW-formelen og i stedet kokt suppe på diverse elementer hentet fra andre populære titler som The Last of Us og Tomb Raider. Jeg reagerer spesielt på at man har langt mindre kontroll over Kratos enn før og skal man f.eks. hoppe kan man kun gjøre det i QTE-aktige situasjoner der du bare trykker på sirkel og spillet gjør hele hoppet for deg. Man har også introdusert et RPG-aktig levelling-system der man kjøper ferdigheter for experience, noe man har sett i utallige tredjepersons eventyr allerede og som GoW aldri har trengt.

Selve historiefortellingen virker solid og den blir nok hva som trekker meg gjennom spillet langt mer enn gameplayet.

Lenke til kommentar

Det God of War trengte var å gå bort i fra gameplayet de har kokt suppe på i flere år. Det syns jeg de har løst på en meget god måte. Etter hvert som man låser opp kampferdigheter er kampsystemet ca. 90 ganger mer morro og givende enn det noen sinne har vært i serier etter min mening.

Var fortsatt mett på God of War etter det tredje spillet på PS3, det var på kusehåret at jeg orket å spille igjennom. Etter de viste frem det nye God of War første gang ble jeg faktisk interessert i serien igjen, og sugen på mer :)

Jeg var i hvert fall drittlei GOW-formelen som den var, og sjeleglad for at det ble som det ble.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var også lei GoW-formelen, men når de bare har brukt elementer fra andre serier som jeg også har spilt mye så blir det ikke akkurat noe friskt pust uansett. Dette er kjent terreng og jeg synes det er rart anmelderne ikke har trekt mer for det. 

Lenke til kommentar

Det God of War trengte var å gå bort i fra gameplayet de har kokt suppe på i flere år. Det syns jeg de har løst på en meget god måte. Etter hvert som man låser opp kampferdigheter er kampsystemet ca. 90 ganger mer morro og givende enn det noen sinne har vært i serier etter min mening.

Var fortsatt mett på God of War etter det tredje spillet på PS3, det var på kusehåret at jeg orket å spille igjennom. Etter de viste frem det nye God of War første gang ble jeg faktisk interessert i serien igjen, og sugen på mer :)

Jeg var i hvert fall drittlei GOW-formelen som den var, og sjeleglad for at det ble som det ble.

De måtte i hvert fall ha gjort noe annet enn det de gjorde i Ascension, føltes som det var veldig mye Uncharted innblandet der med hvordan Kratos klatrer rundt på alt som Drake. Og de kampene hvor man knapt ser en dritt av hva som skjer fordi Kratos er ca 2 piksler høy pga at de skal vise hvor fantastisk store områder de har :p

Men, enig med deg! Nye GoW føltes som en god forandring fra det klassiske for min del.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har bestilt Octopath Traveler fra gamezone? Er litt bekymret fordi de ikke har sendt det ennå, og fikk beskjed i dag om at det er ny dato når det kommer på lager. Skulle jo være i dag. Fikk ikke en ny dato, men levering er fortsatt bekreftet på fredag? Har ikke fått melding om at det er sendt, heller. Vanligvis er det ikke så nøye, men har mer eller mindre talt dagene til release siden det ble annonsert. Mildt sagt hypet noe inn i helvete her. :p

Lenke til kommentar

Mens jeg kjeda meg og gikk gjennom steam library for å se om det var noe å laste ned å spille fant jeg Theif, altså ikke orginalen men den "reboot" "remake" eller hva man skal kalle den, steam påstår at jeg kjøpte den i 2015, men jeg husker ikke å ha kjøpt det spillet, aldri spilt det heller.....

Lenke til kommentar

Er det noen her som har bestilt Octopath Traveler fra gamezone? Er litt bekymret fordi de ikke har sendt det ennå, og fikk beskjed i dag om at det er ny dato når det kommer på lager. Skulle jo være i dag. Fikk ikke en ny dato, men levering er fortsatt bekreftet på fredag? Har ikke fått melding om at det er sendt, heller. Vanligvis er det ikke så nøye, men har mer eller mindre talt dagene til release siden det ble annonsert. Mildt sagt hypet noe inn i helvete her. :p

Jeg la merke til at de hadde det på lager senere enn mange andre forhandlere. Litt overraskende fra en spesialist spillforhandler.

Jeg har ikke bestilt det ennå. Har fortsatt flere andre JRPGer jeg må gjennom først, samtidig er jeg litt i tvil om dette går noe særlig ned i pris med tiden.

Lenke til kommentar

Lasta ned Max Payne 3 igjen, det er mange år siden sist.

Men fy faen for et irrterende spill, spillet lar meg ikke spille i fred, konstante avbrytelser med scenematics, vikelig, måtte dere virkelig lage en scenematic av at Payne går opp en trapp? kunne ikke jeg bare få gå opp trappa selv?

Og etter hver scenematic(som skjer ca. 70% av gangene du går gjennom en dør) bytter han våpen, har du et langvåpen i hånda før scenematics vil han bytte til pistol etter. Dette er kanskje en av de mest eksteme eksemplene av et spill som ikke vil du skal spille, tydlig at Rockstar egentlig ville lage en kljip B-Film og ikke et spill. Selve gameplayer er veldig bra, det er bare alt for lite av det.

Lenke til kommentar

Ja jeg orka aldri å fullføre Max Payne 3. Fikk nesten epilepsianfall av alle de flashy overgangene og annet faens dritt de absolutt MÅTTE trykke inni der de kunne :p

Det er helt klart at de ville lage en "oppfølger" til Tony Scott sine filmer "domminio" og "man on fire" de filmene hadde samme greiene som dette spillet. Jeg liker ikke de filmene og jeg liker ikke historien eller hvordan historien er fortalt i MP3.

MP1 har en av de beste/kuleste/unikeste historeien noen gang i spill, det er bare historie baserte rollespill og kanskje noen av de eldre point & click spillene som har bedre historie, jeg tror ikke det finnes noe action spill som har en historie jeg liker bedre en MP1, den er sær og spesiell, som blander mytologi og metaforer uten å faktisk være overnatrulig, historien og gameplay passer perfekt og styrker hverandre. 

MP3 er bare en generisk B-Film historie uten sjarm eller noe som er verdt å få med seg. 

Lenke til kommentar

Syns å huske man kunne spille arcade-mode der man ikke hadde cutscenes? Mange år siden jeg har spilt Max Payne 3. Max Payne 1 derimot runder jeg 3-4 ganger i året, minst.

Ja Max Payne 1 er fantastisk, må laste ned det spillet også, har jo alle 3 på steam.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fullførst Chapter 2 med fire folk i Octopath, og så langt har det vært i enkleste laget. Så prøvde jeg Chapter 3 med Tressa... og holy shit... :p Gikk inn i en skog, og fikk meg en latter da jeg møtte en fiende kalt Davy Bones. Med pirathatt og greier.  :evil: Men de to fiendene han hadde med seg grisebanket laget på to runder. Interessant nok, siden dette er et level 34 område, og folkene mine er level 38 og 39. Burde være en enkel sak her også, men ikke faen. Gav opp å prøve å ta disse fiendene, og gikk til bossen. Første bossen gjør er å buffe seg selv. Jeg stunna ham, denget løs og trodde jeg gjorde det bra. Da bossen våknet slo han først en av folkene mine, så han mistet over halvparten av helsen. Deretter fulgte bossen opp med et enda sterkere angrep som traff hele laget. Jeg slet litt der, men klarte å holde følge... helt til bossen tok fire slag på rad som alle traff hele laget. Og da var man død, uten å ha vært i nærheten av å skade ham noe særlig. FFS... :p Blir vel nødt til å grinde noen levels og skaffe bedre utstyr. Rimelig kjipt, siden Tressa klarte å stjele hele 34.000 gull fra ham. De pengene skal bli mine.  :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...