Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Etter mye mas om å prøve Doki Doki Literature Club ("det er gratis og tar bare fem timer!"), så ga jeg etter i går. Jeg må si at jeg liker dette bekymringsverdig godt, for det er virkelig skamløs wish fulfillment det her. Jeg kan ikke huske sist jeg hang med fire attraktive jenter som alle var interesserte i meg, men det er litt for lett å bli vant til. Bruker man mye tid på disse spillene er jeg redd virkeligheten fort kan bli en skuffelse. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rykter vil ha det til at vi endelig har et release window for Final Fantasy VII Remake. Spillet kommer visstnok sånn ca rundt... 2023. Dvs om fem år. :p Problemet er at Square Enix tok en titt på det som er gjort så langt, fant ut at det ikke holdt mål og skrotet det meste. Utviklingen startet i stedet på nytt, ting tar tid å lage, og dermed er lanseringen flyttet et godt stykke unna. Det høres kanskje ekstremt ut, men ikke glem at det er blitt gjort før med andre spill, som f.eks Doom, Prey og System Shock remaken. Det er i tillegg veldig mange som har klaget over hvordan ting var i FFVII remaken (episode-basert, kamper i sanntid, historien endret for mye osv), så det er ikke utenkelig at de startet på nytt med en FFVII remake som er mer tro mot originalen. Om de satser på å gi det ut i 2022 (ett år tidligere) kan de nå 25-års jubileumet også. Det hadde jo vært litt tøft å gi det ut på dagen 25 år etter det originale. :)

 

https://www.gamereactor.eu/news/658273/Report+Final+Fantasy+VII+Remake+to+be+released+in+2023/?sid=7a5273559d7de2811c91943fbf8ccbdd

Lenke til kommentar

De er nødt å holde på combat-systemet fra originalen, eventuelt tweake det litt og gjøre overgangene til og fra kamp sømløse. Men turbasert er det nødt å være rett og slett. Hadde de tatt FFXV combaten og satt den inn i remaken av FFVII hadde det vært en skandale.

Shadow of the Colossus viste hvordan en remake skal være. Mange klaget på at de hadde gjort for lite for å modernisere kontrollene, men det er jo også litt av poenget. At Wanderer var klumsete og litt vanskelig å styre var en stor del av spillopplevelsen spørr du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir kampene virkelig i sanntid blir det ikke kjøp her i hvert fall. Da spiller jeg heller igjennom originalen en gang til for sikkert femtende gang. Hjelper lite med fancy grafikk og alt det der om gameplay er kjipt og "one button mash" er alt man trenger for å vinne. Fullførte seriøst hele FFXV ved å holde inne sirkel-knappen i sytten timer. 

Lenke til kommentar

Nja, jeg vil tro "kom seg aldri" er å ta litt hardt i. Har ikke spilt noe særlig LawBreakers selv, men det virker som et svært solid spill. Det kom bare til helt feil tid. Det samme gjelder det battle royale-spill. Aldri spilt det, men det er bare et av mange i sjangeren nå. Det er ikke dermed sagt at Cliffy er borte for godt fra bransjen. Han kommer nok tilbake, og jeg tror han har mye igjen å levere. Han vet like godt som oss hvorfor de to spillene han nevnte feilet, og han kommer ikke til å gjøre samme tabbe en tredje gang. :) For den saks skyld er det mange Battle Royale-spill nå, men hvor mange tør gjøre noe nytt? Så det er slettes ikke utenkelig at vi får et Battle Royale snart som klarer å skille seg fra mengden, og da kan selv PUBG og Fortnite få sterk konkurranse. :)

Lenke til kommentar

Gikk rundt i Zangarmarsh i Outland i WoW. Minnene fra nærmere 10 år tilbake strømmet på og det var nesten en utavdæsjæl-åpplevelse.

Så kom jeg på et av mine "beste" minner fra Zangarmarsh. Oppdraget der man skal eskortere hun Tauren-dama fra en leir til en landsby og jeg ble selvsagt ganket den gangen. Nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre det samme mot noen andre, og sure enough, der gikk det en ensom undead warrior og geleidet denne Tauren-damen mot landsbyen.

Aldri følt meg så slem og glad på samme tid før. Husket hvor drit det var å måtte gjøre det oppdraget to ganger. 

Lenke til kommentar

Minner meg om et oppdrag i Lord of the Rings Online der vi må følge etter Frodo i en liten evighet, mens han legger ut om hvor kjipt og tragisk livet hans er. På slutten burde han være glad vi ikke har friendly fire, for å si det sånn... :p Hater eskorteoppdrag.

Eskorteoppdrag er helt forferdelig gameplay. Det er så kjedelig, og sjeldent matcher din walking speed med den du følger etter så det ser helt dust ut fordi du må løpe - stoppe - løpe - stoppe.

 

Ga opp AC Origins etter fjerde eskortoppdraget.

 

Eneste spillet der eskorte-oppdrag har fungert er Red Dead Redemption, for der red du til og fra steder og fikk historien fortalt, uten at det egentlig føltes ut som et eskorte-oppdrag. Klarer ikke å forklare det, men i det spillet føltes det riktig og genuint.

Lenke til kommentar

Spilte RDR selv, så skjønner hva du mener. Husker spesielt et oppdrag der en dame var nær ved å bli hengt, så jeg skjøt tauet og reddet henne. I de fleste spill hadde dette vært helt håpløst, men det føltes ganske naturlig i RDR. I motsatt gate har vi jo Hulk: Ultimate Destruction. En idiot skal kjøre gjennom byen i en bil som er teipet sammen, og faller i stykker bare man ser rart på den. Hulk må derfor denge noen hundre fiender før de rekker å ødelegge bilen, og vi snakker fiender som strømmer til fra alle sider og skyter løs. Det i seg selv er jo irriterende, men hvorfor i .... kan ikke Hulk bare plukke opp bilen (eller fyren) og løpe avgårde? Hadde vært mye mer logisk, langt enklere og passet spillet mye bedre. Spillet i seg selv var for øvrig fantastisk, bortsett fra denne biten. Hadde slettes ikke klaget om vi fikk enda et sånt spill. :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...