Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blitt noen timer med Yakuza 6 i dag, og må si det begynner å falle i smak... etter at jeg var ferdig med en cutscene på godt over 40 minutter i starten. :p Seriøst. Installerte en patch, startet spillet, hadde en kjapp kamp-tutorial på noen minutter, og så en cutscene og sjekket patchen igjen. "Installed 52 minutes ago." WTF... Men i etterkant synes jeg det var verdt å se den. Jeg har bare spilt Yakuza 3 på PS3 før, og satte meg aldri noe særlig inn i det. I introen til Yakuza 2 (den på 40+ minutter) får vi en grundig introduksjon i hele Yakuza-universet og historien vi trenger å vite, og en god del av folkene som er involvert.

Interessant nok har hovedpersonen sittet i fengsel i noen år når spillet starter, så selv om det er samme person fra de andre spillene, er det veldig mye som er endret siden sist. Det gjør at både han og vi må lære ting fra bunnen av, mer eller mindre. Liker historien veldig godt også, og gameplayet lover svært bra. Eneste minus jeg har så langt er at kartet er ganske lite, men til gjengjeld er det ekstrem høyt detaljenivå, og fordi vi bare kan gå til fots virker kartet mye større enn det egentlig er. Med mindre jeg bare er i første bydel, så klart. Aner ikke om jeg får utforske andre steder etterhvert. Kan uansett bli knall det her. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg sånn til Project Octopath Traveller i juli at jeg allerede har skrevet handleliste for alt det usunne jeg skal dytte i meg mens jeg spiller det hele helgen. Et slikt spill kommer maks en gang i året, så viktig å ta den helt ut da.

Helt enig. Demoen var sykt bra, og nå da seks karakterer er kjent har jeg allerede fem jeg har veldig lyst til å spille med. Og det er fortsatt to karakterer igjen jeg ikke kjenner til. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blitt noen timer med God of War, og så langt elsker jeg det. Riktignok ikke nok til å droppe Final Fantasy XIV eller Far Cry 5, men Yakuza 6, Atelier Lydie and Suelle og Nights of Azure 2 er alle i backloggen nå. Er utrolig mye bra i GoW, inkludert kampene. Litt småsur for at noen lovet at vi kan endre knappene i fullversjonen, men det kan man nok ikke. Vi er pent nødt til å sloss med R1 og R2. Men det er en fillesak jeg ble fort vant med. Optimalt er det ikke, men greit nok. Kampene i starten var også veldig vanskelige, men det har begynt å komme seg etterhert som jeg lærer kampsystemet bedre, og har fått bedre våpen og rustning. Kan nok bli rimelig bra det her. :)

Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom et spill som heter Marie's Room på Steam i dag. Det er helt gratis og varer en times tid og har sterke Life is Strange-vibber. Alt fra grafikken til musikken til historien. Anbefaler folk å ta en kikk på det.

You had me at Life is Strange. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig.

Blitt noen timer med God of War, og så langt elsker jeg det. Riktignok ikke nok til å droppe Final Fantasy XIV eller Far Cry 5, men Yakuza 6, Atelier Lydie and Suelle og Nights of Azure 2 er alle i backloggen nå. Er utrolig mye bra i GoW, inkludert kampene. Litt småsur for at noen lovet at vi kan endre knappene i fullversjonen, men det kan man nok ikke. Vi er pent nødt til å sloss med R1 og R2. Men det er en fillesak jeg ble fort vant med. Optimalt er det ikke, men greit nok. Kampene i starten var også veldig vanskelige, men det har begynt å komme seg etterhert som jeg lærer kampsystemet bedre, og har fått bedre våpen og rustning. Kan nok bli rimelig bra det her. :)

Du kan endre knappeoppsettet til Classic ved å gå inn på Options - Settings - Gameplay - Combat. Jeg endret til classic da jeg startet spillet og slåss da med firkant og trekant. Nydelig spill så langt.

Lenke til kommentar

Hele poenget med å bruke R1 og R2 for å angripe er vel så man har begge tomlene fri til å bruke analog-stikkene? Har ikke fått prøvd spillet enda, men håper jeg fort blir vant til det. 

Det er den vanligste unnskyldningen, men synes kameraet er helt håpløst når det er mange fiender om gangen, og på bosser bruker jeg bare lock-on uansett. Er jo også rart at R1 og R2 er "helt nødvendige" i GoW, men ingen andre, lignende spill med minst like mye action er avhengig av det? Rart, det der. "Alle andre" har firkant og trekant (på PS4) som standard. Men som sagt er jeg blitt vant med R1 og R2, så det går greit.

Lenke til kommentar

Satte meg ned og spilte en god del mer av demoen til Project Octopath Traveller. Spilte med Primrose, men sluttet før jeg tok bossen. Denne gangen fortsatte jeg, tok bossen og har utforsket en del etterpå. Det som irriterte meg helt siden annonseringen er at det er åtte karakterer, men jeg har ikke hatt en anelse om hvordan dette skal fungere. Men jeg har fått Olmeric på laget nå i demoen, så vet endelig hvordan det vil bli i fullversjonen.

I korte trekk velger man en karakter i starten, og man vil så spille gjennom historien med han eller henne. Alle de andre kan bli med på laget når vi møter dem i spillet, og alle er fullverdige karakterer. Prim kan for eksempel lokke med seg en NPC, men han/hun vil bare være en summon i kamp, og bare en gang (tror h*n forsvinner etterpå, men gadd ikke sjekke.) De andre har egne skills, eget utstyr og alt det der. Men ulikt andre JRPGs kan vi derimot ikke styre dem direkte utenfor kamp, så siden jeg valgte Prim som karakter i starten får jeg kun spille med henne når jeg utforsker. Olmeric trasker etter, men det er alt. Så vidt jeg kan se, men mulig vi kan bruke "path action"en hans. Vi vil derimot ikke få noe av historien hans. Demoen forklarte det ganske enkelt med at hvis jeg vil ha historien hans må jeg starte spillet på nytt og velge ham. Dette gjør at det faktisk er åtte historier, alle med egen start og egen slutt. Mye vil nok være det samme, men mye vil være annerledes.

Anyway, jeg gleder meg bare mer og mer til dette. Kan bli årets høydepunkt. :D :D :D

Lenke til kommentar

Liten oppdatering på Pillars of Eternity 2.

- Stjele fra folk er en ting. I PoT2 kan vi legge ting tilbake... som f.eks sprengstoff. :p

- Bytt navn på skipet selv, og se navnet på selve skipet.

- Rensk ut en øde øy, og du kan navngi øyen selv. Dette vises på kartet.

- Lite å gjøre? Hvorfor ikke ha en samtale med et småperverst sverd? :p

- Kan bli litt ensformig å seile i lengden, så mannskaper synger i vei.

Gleder meg syyyyyykt....  :confused:

Lenke til kommentar

Vet dette skal vare den hyggelige tråden.

Men det ser nå ut som at John Bain (totalbiscit) ikke har lenge igjen.

Han har hatt kreft i mange år. Behandlingen er sluttet og virke. Leveren hans er så kaput at han kan ikke være med å få forsøks behandling.

Så nå handler det om smerte lindring.

Han slutter som kritiker, men vil forsatt streame og ta del i cooptional podcast.

Lenke til kommentar

Vet dette skal vare den hyggelige tråden.

Men det ser nå ut som at John Bain (totalbiscit) ikke har lenge igjen.

Han har hatt kreft i mange år. Behandlingen er sluttet og virke. Leveren hans er så kaput at han kan ikke være med å få forsøks behandling.

Så nå handler det om smerte lindring.

Han slutter som kritiker, men vil forsatt streame og ta del i cooptional podcast.

Trist. Har fulgt med han i noen år, liker veldig godt WTF-serien hans og måten han snakker om spill. Hvor hørte du denne informasjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...