Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsetter litt med HD-remasteren av Age of Empires 2 og har spilt noen flere standard games. Underholdningsverdien tar seg opp når man kommer litt mer inn i mulighetene som finnes, allikevel synes jeg fraksjonene er for like og at hvert game utspiller seg nesten helt likt det forrige. Det virker dessuten veldig rart å spille som japanerne eller aztekerne når troppene dine uansett ser ut som generiske europeiske fotsoldater, bueskyttere og riddere. Spillet ville vært utrolig mye kulere hvis hver fraksjon faktisk hadde sine egne, unike tropper (utover de 1-2 unike troppene man får i castle age) eller i det minste et unikt design som passet til fraksjonen.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Switch sier jeg har spilt Fire Emblem Warriors i 50 timer eller mer, og er ikke lenge til Hyrule Warriors Definite Edition kommer. I mellomtiden har jeg lastet ned Warriors Orochi  Ultimate (eller noe i den duren) på XBone igjen for litt variasjon. Synes det var gørrkjedelig da jeg spilte det for lenge siden, men da var jeg ganske ukjent med sjangeren. Blir morsomt å se hvordan det går nå da jeg er inne i dette. :)

Lenke til kommentar

Har sittet med Nioh de siste dagene og det er mye bedre enn jeg hadde forventet! Gameplayet teknisk messig føles minst like bra som Souls-serien men jeg finner ikke art-stylen og stemningen i nærheten like fengende. Uansett veldig bra på sin måte og de har gjort sin egen vri på det meste selv om det meste er veldig copy-paste fra Souls.

Lenke til kommentar

På den ene siden er jeg ikke spesielt glad i "copy and paste"-spill, som åpenbart prøver å kopiere andre spill. Har ikke spilt Nioh selv, men har sett nok gameplay til å vite hva det dreier seg om. Samme gjelder The Surge, bare at det er sci-fi. Prinsippet er jo det samme, så vidt jeg vet. Samme gjelder vel Lord of the fallen? Same shit, new name. Men samtidig er jeg mer enn gammel nok til å huske da Doom og Diablo kom. Det gikk rimelig lang tid før vi slapp "Doom-kloner" og "Diablo-kloner". Selvsagt var det jo mange spill på den tiden som var ekstremt like disse to, og med god grunn. Men hvor mange spill må man ha før "kloner" blir en sjanger? I dag er det jo ingen som kaller FPS-spill for Doom-kloner lengre, eller ARPGer for Diablo-kloner. Så vil ikke Souls-spill også bli en sjanger etterhvert?:)

Lenke til kommentar

Koser meg veldig med Assassin's Creed Origins og Skyrim SE (stappa med mods :D) om dagen. Spiller også litt Warframe med guilden.

Men jeg trenger noen spill til laptopen, noen tips?

Kjekt med spill som støtter håndkontroller (XBox One S kontroller via bluetooth).

CPU: Intel Core i5-5200U

RAM: 8GB

GPU: Intel HD HD5500

Lagring: 1TB HDD 5400RPM

Lenke til kommentar

Koser meg veldig med Assassin's Creed Origins og Skyrim SE (stappa med mods :D) om dagen. Spiller også litt Warframe med guilden.

Men jeg trenger noen spill til laptopen, noen tips?

Kjekt med spill som støtter håndkontroller (XBox One S kontroller via bluetooth).

CPU: Intel Core i5-5200U

RAM: 8GB

GPU: Intel HD HD5500

Lagring: 1TB HDD 5400RPM

Tja, The Elder Scrolls III: Morrowind, eller IV: Oblivion? Du må nok bruke et program til å mappe taster over til kontrolleren dog..

Lenke til kommentar

Er snart ferdig med den tredje episoden av Life Is Strange: Before The Storm. Liker spillet ganske godt, men aner ikke helt hvorfor. I det første får vi introdusert "tidsreiser" ganske tidlig, så vi kan spole tiden tilbake og endre litt på ting. Det tok da heller ikke lang tid før en jente ble drept, så vi spolte tiden tilbake og reddet henne. Men i Before the storm har vi ingenting av det der. Chloe og Rachel møtes tidlig, blir venner, snakker om å forlate Arcadia Bay... og that's it? Alt det der skjer tidlig i episode 1, og nå da jeg nærmer meg slutten av episode 3 har fint lite skjedd. Rimelig tynn historie, for å si det mildt.

Men samtidig synes jeg det er et veldig interessant spill, og klarer lett å sette meg inn i situasjonen til karakterene, og liker de fleste folkene. Karakterene er ganske bra, og de fleste har langt flere sider enn de først viser. Selv den største drittsekken har noen sympatiske sider, og selv de snilleste har noen mørke sider. Er ikke så lett å se hvem som er de snille og slemme her. Er mer at noen er snillere enn andre. Selv Chloe er heller ikke noen helt, akkurat.

Synes ikke dette når like høyt opp som det første, men storkoser meg likevel. Selv om jeg ikke alltid aner hvorfor. Og blir nok garantert å kjøpe neste også, skjønt kankje ikke før hele spillet er ute. Liker å spille sånne spill i strekk, eller en episode om dagen. Får en bedre flyt i historien da, og slipper å prøve å huske hva jeg har gjort og sagt. Nå i episode 3 finner jeg flere ting som er påvirket av valg jeg tok tidlig i episode 1, for eksempel. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har fullført Life is strange: Before the storm nå, og kan bare si jeg storkoste meg hele veien. Historien er litt tynn, og dreier seg stort sett om vennskapet mellom Chloe og Rachel. Chloe er regnet som en pøbel omtrent fra start, mens Rachel er det stikk motsatte. Å se disse to vidt forskjellige jentene bli venner (og eventuelt kjærester) var ganske interessant. Men selv om historien i seg selv var rimelig tynn, var det veldig mye jeg likte her. Et lite minus mange kanskje kan klage over er at selve slutten ikke bare er langt mindre dramatisk enn i forrige, men fint lite av det man gjør påvirker slutten. Det er nesten bokstavelig talt "velg slutt selv", etterfulgt av rulleteksten.

Men når det er sagt tar vi mange valg gjennom spillet, og mange av disse har direkte påvirking på historien i svært stor grad. Faktisk gikk det så langt at en person havnet på sykehus, og jeg har en sterk mistake om at det var på grunn av meg. Hadde jeg tatt noen andre valg, kunne nok utfallet ha vært svært annerledes. Dette igjen påvirker jo selvsagt den videre historien også, i større eller mindre grad. Så sånn sett følte jeg aldri at valgene jeg tok ikke var av betydning. Selv noen små valg her og der påvirker historien og karakterene på mange måter. At selve slutten ikke blir så påvirket gjør meg ingenting.

Da var det bare å glede seg til sjette mars. Da kommer endelig Farewell bonusepisoden med Max. Gleder meg sykt. :D

Lenke til kommentar

I et pokerlag i romjulen var det noen som diskuterte FIFA, og som tilsynelatende spilte det ganske mye. Jeg deltok i praten med å si at jeg ikke har spilt FIFA siden FIFA 2003 (som stemmer), og vi lo litt av hvor mye FIFA har forandret seg siden da. I ettertid tenkte jeg tilbake på FIFA 98, som jeg spilte litt på Nintendo 64. Der var det mulig å slå ned motspillere (ved å grisetakle med en spiller som står helt inntil motspilleren med ballen), og jeg mintes også på at det gikk ann å filme. Jeg søkte det opp, og testa det med emulatoren, og det gikk: trykk to ganger (kjapt) på c-høyre (på n64) når spilleren har ballen, og han filmer. Jeg tror jaggu jeg fikk gjennomslag for det noen ganger også, men aldri frispark mot (og gult kort). Jeg spilte noen få matcher, som samtlige endet med at kampen ble avbrutt på grunn av at jeg hadde for få spillere igjen, etter flittig bruk av "intentional foul" funksjonen som nevnt over. Gøy, men ble naturlig nok fort lei.

Jeg antar at slikt ikke er mulig på FIFA i dag, og det skjønner jeg godt, og støtter. Men du verden hvor gøy det er å tenke tilbake på det nå, at de som lagde spillet programmerte inn slike ting den gangen.

Lenke til kommentar

Aiai, hvilket av de spillene blir fyrt opp først, Schreiber? Fikk Uncharted LL, Nioh og FFXV i posten i samme pakke like før jul men klarte aldri bestemme meg for hvilket jeg skulle starte på så endte opp med å starte på nytt på BotW. Fra nå av tror jeg jeg bestiller ett og ett spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...