Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer det et nytt Resident Evil-spill? Er det Resident Evil 2-remaken som ble annonsert for over to år siden?

https://www.gamereactor.no/nyheter/623833/Kommer+det+et+nytt+Resident+Evilspill/

Det har da vært kjent veldig lenge? RE2 remake ble bekreftet i 2015 (som det står i artikkelen), men mer interessant er det at da de snakket om RE7, sa de rett ut at RE4-6 var en tabbe på mange måter. Serien er gått mer og mer over til ren action. Derfor gikk RE7 tilbake til røttene med treg sniking og survival/horror, i stedet for å bare være et skytespill som RE4-6. De sa også at serien fra nå vil være todelt. Hovedspillene (RE8, 9, 10 osv) vil være ren survival/horror, men de vil også fortsette med spin-offs som er mer i stil med RE4-6. Eller rettere sagt mer actionbaserte. På toppen av det hele bekreftet de at de jobber med RE8 for en god stund siden.

I tillegg til alt dette var det en del diskusjon rundt dette, da de kom med en litt kryptisk twitter-melding om et "nytt Resident Evil". Noen mener dette er RE2 remaken, men den har jo vært bekreftet lenge, og er ikke et "nytt" spill. Da er RE8 mer logisk, men også dette har vært bekreftet. Dog vet vi ikke mer enn at de jobber aktivt med det, og det vil være survival/horror i stil med de første spillene og RE7. Det betyr ikke at det er førsteperson eller tredjeperson, eller noe sånt. Bare at det er survival/horror, og ikke et skytespill. Men dette igjen har ført til en del diskusjon om at det "nye Resident Evil" kan være et tredje spill vi ennå ikke vet noe om. RE: Revelations 3 er en åpenbar kandidat, med tanke på hvordan Rev2 sluttet. Men det kan også være noe helt annet, som RE: Outbreak #File 3, Umbrella Corps 2 eller noe sånt, for å ta noen eksempler.

Alt i alt vet vi at RE2 Remake og RE8 er i aktiv utvikling, så jeg er fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Skulle dog ønske at de gikk tilbake til de låste kameravinklene de gamle spillene hadde siden detaljene og stemningen var så veldig mye bedre da, og det finnes vel ingen(?) slike spill lengre i dag utenom remasterne. :p Men for all de, RE4 og spesielt RE7 er dritbra de også.

Lenke til kommentar

Jeg bare gikk ut i fra at RE2 remaken skulle beholde de låste kameravinklene men søkte det opp nå og det er faktisk ikke bekreftet og alt Capcom har sagt om saken er at spillet er third person, så over the shoulder RE2 kan faktisk skje. What the hell! Blir sikkert bra fordi, men er veldig skeptisk.

White Night så ikke veldig interessant ut for min del, men godt å se at stilen ikke er fullstendig forlatt.

Lenke til kommentar

Kommer det et nytt Resident Evil-spill? Er det Resident Evil 2-remaken som ble annonsert for over to år siden?

https://www.gamereactor.no/nyheter/623833/Kommer+det+et+nytt+Resident+Evilspill/

Det har da vært kjent veldig lenge? RE2 remake ble bekreftet i 2015 (som det står i artikkelen), men mer interessant er det at da de snakket om RE7, sa de rett ut at RE4-6 var en tabbe på mange måter. Serien er gått mer og mer over til ren action. Derfor gikk RE7 tilbake til røttene med treg sniking og survival/horror, i stedet for å bare være et skytespill som RE4-6. De sa også at serien fra nå vil være todelt. Hovedspillene (RE8, 9, 10 osv) vil være ren survival/horror, men de vil også fortsette med spin-offs som er mer i stil med RE4-6. Eller rettere sagt mer actionbaserte. På toppen av det hele bekreftet de at de jobber med RE8 for en god stund siden.

I tillegg til alt dette var det en del diskusjon rundt dette, da de kom med en litt kryptisk twitter-melding om et "nytt Resident Evil". Noen mener dette er RE2 remaken, men den har jo vært bekreftet lenge, og er ikke et "nytt" spill. Da er RE8 mer logisk, men også dette har vært bekreftet. Dog vet vi ikke mer enn at de jobber aktivt med det, og det vil være survival/horror i stil med de første spillene og RE7. Det betyr ikke at det er førsteperson eller tredjeperson, eller noe sånt. Bare at det er survival/horror, og ikke et skytespill. Men dette igjen har ført til en del diskusjon om at det "nye Resident Evil" kan være et tredje spill vi ennå ikke vet noe om. RE: Revelations 3 er en åpenbar kandidat, med tanke på hvordan Rev2 sluttet. Men det kan også være noe helt annet, som RE: Outbreak #File 3, Umbrella Corps 2 eller noe sånt, for å ta noen eksempler.

Alt i alt vet vi at RE2 Remake og RE8 er i aktiv utvikling, så jeg er fornøyd. :)

Måtte du skrive allt det der. :tease:  :tease:  :tease:  :tease:  :tease:  :tease:

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at remaken av RE1 hadde man muligheten til å velge om man skulle ha klassisk kamera eller RE4 stil? (Eller husker jeg bare veldig veldig feil?)

Du husker nesten rett. I den vanlige remaken er det låst kamera, men RE: Deadly Silence på DS er en remake av RE1, og lar deg spille hele greia i førsteperson. Ganske morsomt, med tanke på all klagingen om at RE7 er i førsteperson. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

In othe news prøvde jeg betaen til Dissidia Final Fantasy NT i går. Har aldri spilt et av disse før, så ante ikke hva jeg gikk til. Førsteinntrykker var merkelig nok. Vi har tre stk på laget, men kan bare styre en av dem (de to andre er en styrt av AIen eller andre spillere.) Tutorialen lærte meg å løpe opp et tre (WTF?), og når jeg testet en "ekte" kamp brukte de andre mye tid på å fly rundt omkring (WTF? Jeg kan dobbelhoppe, men å bruke 90% av tiden i luften?). Ikke fikk jeg til å angripe, heller. Spiller FFXIV stort sett daglig, så da ble Y'Shtola et naturlig valg av karakter. Men alt hun gjør er en å sende en magisk ball sakte forover? Fatter fint lite av hva som egentlig foregår her, og aner ikke hva jeg driver med.

Når det er sagt har jeg likevel forhåndsbestilt det. Sprøtt er det, og ganske annerledes enn noe annet jeg har prøvd. Liker heller ikke at selv om det der 28 karakterer ved launch, er veldig mange av dem merkelige valg, veldig mange kjente fjes er ikke å se noe sted, og 24 av dem er menn. Ikke at jeg "krever" kvinnelige karakterer, men like å ha variasjon. Så hvorfor er folk som Yuna, Tifa, Aeris, Faris,  Lenna, Dagger/Garnet og Fang ikke å se noen steder, men vi har Exdeath, Ultimacia, Jecht og Kuja? Litt merkelig valg der, kanskje. Men pytt, det som betyr noe er at det er morsomt å spille, og det var det så absolutt. Må bare trene noen timer, så jeg har en viss peiling på hva jeg driver med. :p

Lenke til kommentar

Deadly Silence kan da heller ikke spilles i first person? Du har noen småsekvenser nå og da hvor man blir angrepet og får førstepersons perspektiv og en knivfight hvor man skal bruke kniven med stylusen, men ikke noe mer enn det så vidt jeg vet. Man er vel innom Spencer Mansion i ene brettet  i RE Chronicles som er on-the-rails first person om er det dette du tenker på?

Men det er flere spinoffs som har first sperson, det første var vel Survivor til PS1 og PC.

Lenke til kommentar

Mye av stemningen i de gamle RE-spillene kommer av den geniale bruken av kameravinkler, lys, skygge og musikk/lydeffekter, og remaken av RE1 spikret dette til de grader. Hvis RE2 ikke har faste kameravinkler er jeg ganske sikker på at atmosfæren vil tape på det.

Jeg fortsetter å teste gamle klassikere på nytt. Age of Empires 2 var ikke like morsomt som jeg husker det; det er gøy å bygge opp sivilisasjonen sin, men fraksjonene er så like at har man først gjort det en gang er det ikke noe nytt å se neste gang. Kamp er en stor del av spillet, men føles utrolig tregt og krøkkete og er ikke veldig imponerende å se på.

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke sikker på hva jeg synes om RE2 med over-skulderen kamera. Det høres sprøtt ut å tenke på det, men det kan fungere helt utmerket. Jeg tror det viktigste er at de klarer å forstå hvorfor de gamle spillene var så bra, og så "oversette" det til det nye kameraet. Det er en god grunn til hvorfor jeg storkoste meg med RE: Revelations. Alle de trange korridorene og små rommene gav en solid følelse av klaustrofobi, og når jeg ble angrepet var det sjelden mange steder å flykte. Kombinasjonen gjorde at jeg brukte store deler av spillet på å håpe i det lengste jeg ikke kom til å bli angrepet. Det er en annerledes følelse enn i de gamle spillene, men også veldig mye av det samme. :) RE: Rev2 har større områder å leke i, men også disse har nydelig bruk av ting som sperrer av veien på en naturlig måte (små gjerder, vegger, trær osv). Hvis vi får samme type kamera i RE2 remaken, håper jeg de andrer brettene litt her og der for å tilpasse seg den nye stilen. Da kan det bli bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...