Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer. Du må ha tak i motorsaga hans for å kutte kjettingen til porten du skal ut. Jeg ristet på hodet da porten falt ned og det første hovedpersonen tenker er at han trenger en motorsag. Man skulle tro det var langt mer sannsynlig å finne en avbitertang, eventuelt kunne vi jo ha brukt granaten man også finner der. Men neida, det er visst motorsag man bruker for å kappe kjetting.

Lenke til kommentar

Attilla Total war er et dritt spill, jeg har langt over anbefalt kravet, men likevel har jeg elendig FPS. 

Prøvde å bruke Gforce experience, men den setter jo så klart alt på max fordi det er det pcen min egentlig skal kjøre spillet på.

Tydeligvis er dette et standard problem med attilla...

Lenke til kommentar

Stemmer. Du må ha tak i motorsaga hans for å kutte kjettingen til porten du skal ut. Jeg ristet på hodet da porten falt ned og det første hovedpersonen tenker er at han trenger en motorsag. Man skulle tro det var langt mer sannsynlig å finne en avbitertang, eventuelt kunne vi jo ha brukt granaten man også finner der. Men neida, det er visst motorsag man bruker for å kappe kjetting.

 

Haha, ja stemmer! Ja nei mista det litt i det kapittelet der altså. Har rett og slett vært ett tungt og kjedelig spill frem til da.

Lenke til kommentar

Som fan av de gamle Resident Evil-titlene tenkte jeg at The Evil Within skulle være midt i blinken, men jeg liker så og si ingen aspekter av spillet.

 

Har vært stor fan av Resident Evil siden RE2, så hadde store forhåpninger og lave forventninger til Evil Within. Men dessverre var det veldig mye her jeg ikke likte. Siste dråpen for meg var å gå forbi en usynlig linje som lagret spillet den første gangen man går forbi. Skal man lagre igjen må man finne neste usynlige linje. Helt idiotisk system, spesielt når man liker å utforske i eget tempo, og ikke bare går rett frem hele tiden.

 

Når det er sagt har jeg spilt en god del Evil Within 2, og synes det er langt bedre på alle områder. Assassin's Creed 1 var ræva, AC2 var rimelig bra. Resident Evil 1 var bra på mange måter, men RE2 er langt bedre på omtrent alle områder. Silent Hill var rimelig bra, men SH2 bedre på de fleste områder, og så videre. Det samme gjelder Evil Within for meg. Det første var helt greit, men har veldig mange problemer. EW2 storkoser jeg meg med. Nå sier jeg ikke løp og kjøp, selvsagt. Men finner du det på tilbud kan det være verdt en tanke. :)

Lenke til kommentar

Prøvde meg på Legend of Zelda: Breath of the Wild igjen. Har ikke spilt det siden i mai, og tenkte å gi det en ny sjanse nå da jeg har fått det på god avstand. Var ikke spesielt imponert sist jeg prøvde, For å si det mildt. Så hvordan går det nå? Vel... blir drept av to, tre slag av fiender som når flere meter lengre enn meg, til tross for at vi har samme våpen. Tok et spyd fra en av dem, så skulle tro jeg kan nå lengre. Men neida. De stikker meg to, tre ganger, så er jeg død. (Har fire hjerter og Hyrulian Armor (eller noe sånt, har ca 3 armor på hver bit), btw.) Jeg stikker dem tyve ganger uten at de merker det. Fikk en cutscene med Blood Moon, eller noe sånt, da den siste fienden var nesten død. Tok sykt lang tid å ta de fiendene. Da jeg endelig fikk drept den siste, snudde jeg meg mot leiren deres rett ved siden av... og så at samtlige fiender var tilbake. WTF? Tror det blir avinstallert en LANG stund til, for å si det sånn. :p Skuffende greier. Er stor fan av Zelda, men BtoW er og blir ræva. Er tredje gang jeg prøver det, og tredje gangen jeg blir skuffet.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter litt med motivasjon med å plukke det opp igjen selv. Har lagt 25 timer i det siden kjøp, men sleit med å bli sittende med det altså. Litt trøttende og tomt å farte rundt om, får det aldri under huden altså.

 

Men i om jeg får fullført Zone of The Enders 2 i morgen, så SKAL jeg prøve å sette meg ned med det igjen altså. Fet gripcase og alt som jeg har fått til konsollen, så blir det jo deiligere å plukke det opp og spille håndholdt også.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er at jeg la fra meg Zelda og plukket opp Fire Emblem Warriors igjen, og tenkte å prøve et brett eller to. Er lenge siden jeg spilte det. Gameplayet er ganske repetivt, historien er lite å skryte av, og er en del folk på listen jeg ikke gidder spille med. Kort sagt burde det ikke fungere... men det gjør det. Sender folk hit og dit på kartet for å ta viktige fiender og områder, leker meg med å kombinere folk (ikke så tvilsomt som det kan høres ut) :p og har det generelt veldig moro, så blir fort sittende. Er det eneste spillet i fjor jeg kjøpe season pass til, og har ikke angret et sekund. Eller rettere sagt liker jeg Fire Emblem Warriors godt nok til å kjipe Fire Emblem Echoes på 3DS, men har ennå ikke fått testet det. :p

 

Gleder meg sykt til Fire Emblem Switch. Så vidt jeg vet er kommer det i år. Det, Yoshi og Kirby kan bli knall, og jeg håper Shin Megami Tensei lever opp til forventningene. For ikke å snakke alt som blir nevnt i neste Nintendo Direct, som visstnok kommer i januar engang. :)

Lenke til kommentar

To folk jeg følger på youtube spiller for tiden They Are Billions (early access på Steam), så tenkte å prøve det selv. Her snakker vi et vanlig RTS, men med en interessant vri. I stedet for å hærer som sloss mot hverandre, har vi en bare en gruppe overlevende som prøver å klare seg etter en zombieapokalypse. Jepp, vi snakker zombiespill. Men det morsomme er at det er som sagt et RTS, men der fokuset er på å bygge en by og forsvare seg mot zombiene. Det er ingen andre fiender, og ikke multiplayer. I skrivende stund er det ikke en historiemodus engang, bare survival.

 

 

Ulikt vanlige RTSer snakker vi en gruppe mennesker uten noe særlig utstyr eller våpen, så ikke regn med å ha en hær på hundrevis av folk, tankser, fly og alt det der. Det er sjelden jeg har mer enn ti folk i hæren. Heldigivs har de maskingevær, og zombiene har ingenting. Å overleve burde dermed være enkelt nok... bortsett fra at dette er zombier, ikke vanlige fiender. Blir man bitt av en zombie, kan man nok fort bli en zombie selv. Problemet er jo da at hvis én eneste zombie kommer inn i byen din, kan det fort bli game over. Zombien går inn i et hus der fire folk jobber, og nå har du fire zombier til. De går inn i et hus hver, og nå har vi enda flere zombier. De går inn i andre hus... Blir fort en del zombier av dette, og det midt i byen din. Dermed må man fokusere på å utvide byen, forsterke forsvaret og alt det der, og hele tiden være på vakt. Uansett hvor stor byen din er kan den bli utslettet av én eneste zombie du ikke så. Og jo større by, jo flere zombier kan spre seg pga det er flere folk der. I tillegg har vi jo dette med at zombier tiltrekkes av lyd. Å skyte ned noen zombier er enkelt nok, men hva hvis lyden tiltrekker en drøss andre? 

 

Spillet er på early access på Steam, og absolutt verdt en titt hvis man liker RTSer litt utenom det vanlige. Vi hadde en mod til Warcraft 3 som startet hele MOBA-sjangeren, og jeg ser ikke bort fra at They Are Billions i teorien kan starte en ny survival-RTS sjanger. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der var historien i Fire Emblem Warriors fullført. :) Sykt bra spill i grunnen. Er ikke spesielt stor fan av Warriors-spill, men Fire Emblem Warriors traff meg rett i hjertet. Historien er helt grei, men det er ikke derfor jeg spiller. Er så mye annet å elske her. Det er enormt mange karakterer å velge i, så det burde være en enkel sak å finne noen man liker. I starten må man velge en karakter (Rowan eller Lianna, en av de to tvillingene i hovedrollen), og h*n må være med i stort sett alle historieoppdragene i første runde. Men de fleste andre kan byttes ut som man vil, og har man først fullført et oppdrag står man fritt til å velge karakterer selv i runde to.

 

Men vi har også en drøss history maps (har åtte eller ni selv, men fikk noen fra season pass), og disse vil nok ta en god stund å fullføre. Men også disse har en viss historie knyttet til seg, for de som ønsker det. Er utrolig hektet på å samle inn bedre våpen og mer materiale for å oppgradere utstyr, og prøver å få nok Master Seals til å forbedre alle karakterene. Et MS gjør at klassen blir oppgradert betraktelig, med langt bedre stats, et nytt kostyme og sånt snacks. Er også mange folk man kan velge i, og disse kan jo selvsagt gå opp i level, få mer skills, bedre utstyr og så videre. Så selv om historien er litt tvilsom og gameplayet litt repetitivt, er det så absolutt mye å hente her.

 

Gameplayet, ja. Det starter enkelt nok med litt button mashin, men det tok ikke lang tid før jeg ble avhengig av å sende folk rundt omkring for å hjelpe hverandre, stikke av fra farlige fiender og så videre. Dette er og blir Fire Emblem, så strategi er veldig viktig - spesielt på høyere vanskelighetsgrad, og på History Maps. Jeg gleder meg til neste DLC-pakke kommer, med enda flere History Maps og enda flere karakterer å velge i.

 

Eneste jeg ikke skjønner er at save filen sier jeg har spilt i ca 20 timer, mens Switch sier 35 hours or more? Hvorfor er det så stor forskjell her? Men pytt, det er nok bare å slenge på et siffer før jeg er ferdig. :p

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg vil like Fire Emblem musou. Enkelte av disse Dynasty Warriors-klonene fungerer fordi de som originalen har et interessant univers å bygge på, men jeg vet ikke om Fire Emblem sin klisjepregede fantasy-verden blir for tynn. Jeg likte godt musou-spillene som var basert på Fist of the North Star, Heroic Legend of Arslan og Berserk, men Dragon Quest Heroes synes jeg ble tamt og la det vekk etter noen timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...