Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte alle 3 Dead Space spillene og vil ikke si noen av de var i nærheten av dårlige. 2 og 3 var ikke like creepy som det første så det var jo litt nedtur, men de var fortsatt bra. Co-op og våpencraftinga i 3eren var også veldig morro.

skaffet meg origin access grunn av :) Dead space 1 å Dead space 2 Dead space 3 :green:   :green:  :green:

Lenke til kommentar

Jeg likte alle 3 Dead Space spillene og vil ikke si noen av de var i nærheten av dårlige. 2 og 3 var ikke like creepy som det første så det var jo litt nedtur, men de var fortsatt bra. Co-op og våpencraftinga i 3eren var også veldig morro.

skaffet meg origin access grunn av :) Dead space 1 å Dead space 2 Dead space 3 :green:   :green:  :green:

Da har du en fin runde med spill foran deg. For egen del er lyden veldig mye av disse spillene og de nytes best i et mørkt rom med minst et 5.1 anlegg av god kvalitet - hvor du sitter i sweetspot.

Selv har jeg 7.1.4 med 4 kraftige rumperistere i sofaen og slike gode spill med så god surround er fantastisk å spille. 

Er rommet mørkt så forsvinner på en måte veggene - og når man sniker seg rundt og plutselig hører et jernrør som faller på gulvet 50m bak deg og noe monsterstønning så grøsser man. Slike ting er det veldig mye av i Dead Space spillene.

Lenke til kommentar

Noe av det beste jeg liker i spill er mulighetene for å på en eller annen måte få til en automatisk "slakting" av motstandere/monster.

Ble nok først fascinert over dette når jeg så Aliens (filmen) hvor de satte opp automatiske maskingevær i en tunnel hvor de visste monstrene skulle komme. Det var jo utrolig spennende hvordan det skulle gå, var det nok kuler???

Har funnet dette i mange spill, første gangen tror jeg var i Half-Life 2. 

Nå holder jeg på med et gjensyn med Bioshock spillene med The Bioshock Collection. Spiller akkurat nå Bioshock 2 og her er det fantastiske muligheter til å lage fullstendig kaos med trap mines, trap rivets, friendly flygende robots, hypnotized enemies osv. Det blir et fullstendig fantastisk kaos og jævla leven - man bare står og ser på og gliser  :dribble:

Lenke til kommentar

Da har du en fin runde med spill foran deg. For egen del er lyden veldig mye av disse spillene og de nytes best i et mørkt rom med minst et 5.1 anlegg av god kvalitet - hvor du sitter i sweetspot.

Selv har jeg 7.1.4 med 4 kraftige rumperistere i sofaen og slike gode spill med så god surround er fantastisk å spille. 

Er rommet mørkt så forsvinner på en måte veggene - og når man sniker seg rundt og plutselig hører et jernrør som faller på gulvet 50m bak deg og noe monsterstønning så grøsser man. Slike ting er det veldig mye av i Dead Space spillene.

Bruker oculus rift da jeg spiller, nå er Evil Within 2 på steam.

Lenke til kommentar

Noe av det beste jeg liker i spill er mulighetene for å på en eller annen måte få til en automatisk "slakting" av motstandere/monster.

Ble nok først fascinert over dette når jeg så Aliens (filmen) hvor de satte opp automatiske maskingevær i en tunnel hvor de visste monstrene skulle komme. Det var jo utrolig spennende hvordan det skulle gå, var det nok kuler???

Har funnet dette i mange spill, første gangen tror jeg var i Half-Life 2. 

Nå holder jeg på med et gjensyn med Bioshock spillene med The Bioshock Collection. Spiller akkurat nå Bioshock 2 og her er det fantastiske muligheter til å lage fullstendig kaos med trap mines, trap rivets, friendly flygende robots, hypnotized enemies osv. Det blir et fullstendig fantastisk kaos og jævla leven - man bare står og ser på og gliser  :dribble:

Dette var en av grunnene til hvorfor System Shock 2 er et av favorittspillene mine noensinne. :) Man kan fint løpe rundt og skyte alt som rører seg, men jeg spilte som hacker, og hadde mye moro med å hacke turrets. :p Gleder meg noe sykt til neste System Shock, og driter i at det er laget av noen andre. Det er vel de færreste oppfølgerne i dag som laget av folkene bak originalene uansett, selv om selskapet er det samme (Blizzard, BioWare, id Software osv.)

Lenke til kommentar

Er vel litt vrient å få god surround og god lyd med Oculus Rift. Er ikke så inne i brillene, men man må vel bruke headset?

Bruker selv ikke headset (selv og jeg har et par gode set) verken til musikk eller spill - mye fordi mye av den dype bassen ikke er noe man hører men "føler" i kroppen - eller føler og hører samtidig - alt etter frekvensen. Det mangler noe liksom.

Lenke til kommentar

Er vel litt vrient å få god surround og god lyd med Oculus Rift. Er ikke så inne i brillene, men man må vel bruke headset?

Bruker selv ikke headset (selv og jeg har et par gode set) verken til musikk eller spill - mye fordi mye av den dype bassen ikke er noe man hører men "føler" i kroppen - eller føler og hører samtidig - alt etter frekvensen. Det mangler noe liksom.

Har headsett men lyden der er bånd ca 300.kr for de, synes lyden er bedre med Oculus Rift da.

Lenke til kommentar

Blitt noen timer med Fire Emblem Warriors på Switch i dag. Er strengt tatt ikke så stor fan av Warriors-sjangeren, og for så vidt ikke Fire Emblem heller. Men fikk et meget bra førsteinntrykk av dette. Det ser bra ut og flyter jevnt, og har ikke merket noe til pop-ins og alt det der. Det meste er som før i Warriors-spill, men uten at jeg skal kalle meg ekspert på noe som helst vis synes jeg de har fått til en del triks som forbedrer spillet litt fra det jeg er vant med. Men har mest erfaring med Hyrule Warriors på 3DS, samt Dragon Quest Heroes 1 og 2 på PS4. Er så mange små ting som gjør spillet utrolig morsomt å spille. Kan være vredt å sjekke for fans av Warriors og/eller Fire Emblem, eller bare hack and slash generelt. :)

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt fan av både Fire Emblem og Dynasty Warriors, men jeg er usikker på om Fire Emblem sin generiske fantasy-setting har nok dybde til å danne et interessant bakteppe for denne typen spill. Det hadde etter min mening ikke Dragon Quest Heroes, som fort ble kjedelig. Dynasty Warriors flyter på at det er basert på faktisk kinesisk historie, noe som gjør at spillene blir langt mer interessante enn det repetive gameplayet skulle tilsi. Hyrule Warriors har jeg ikke giddet å prøve, men jeg vurderer å prøve den relativt nye DW-klonen som er basert på Berserk-mangaen. Ellers synes jeg Arslan: The Warriors of Legend var et greit DW-spill, men det var nok en fordel å ha sett animen først, selv om jeg kun har sett den gamle og ikke rebooten som spillet egentlig er basert på.

Lenke til kommentar

Faen ta Skyrim: SE

Har ikke spilt Skyrim på noen år og jeg fikk jo den SE gratis, men spillet ser shit ut, så jeg lasta ned en god del mods på Nexus.

Spilt det nå i 3 timer ingen problemer, pluttselig underr en loading screen fryser spillet totalt og må restarte pcen, og siden da har skyrim vært fucked, først var det noe feil med lyden, så ny restart, og nå fryser enten spillet på samme måte som første gang ellers bare en ren CTD, Har prøvd å loade en tidligere load, det hjalp ikke, prøvd å verify game files intergrety på steam, den fant ikke noe feil. 

Dette er jo såklart en risiko man løper når man modder et spill(med mindre det er pcen min som har bestemt seg for å fucke seg da) 

Men irriterende. 

Lenke til kommentar

Har ikke spilt Skyrim på noen år og jeg fikk jo den SE gratis, men spillet ser shit ut, så jeg lasta ned en god del mods på Nexus.

Spilt det nå i 3 timer ingen problemer, pluttselig underr en loading screen fryser spillet totalt og må restarte pcen, og siden da har skyrim vært fucked, først var det noe feil med lyden, så ny restart, og nå fryser enten spillet på samme måte som første gang ellers bare en ren CTD, Har prøvd å loade en tidligere load, det hjalp ikke, prøvd å verify game files intergrety på steam, den fant ikke noe feil. 

Dette er jo såklart en risiko man løper når man modder et spill(med mindre det er pcen min som har bestemt seg for å fucke seg da) 

Men irriterende. 

Har du 120/144Hz skjerm? Jeg fikk fult av rare og fucka bugs i Skyrim. Viste seg å være at den taklet dårlig 144hz, så når jeg satt det ned til 60Hz fungerte det av en eller annen grunn. 

Lenke til kommentar

Men irriterende.

Har du 120/144Hz skjerm? Jeg fikk fult av rare og fucka bugs i Skyrim. Viste seg å være at den taklet dårlig 144hz, så når jeg satt det ned til 60Hz fungerte det av en eller annen grunn.

Jeg har 120. Men FPSen er på 60.

Og jeg har aldri hatt dette problemet med ikke SE av Skyrim.

Lenke til kommentar

Haha, at det er basert på historie er en av grunnene til hvorfor jeg hater Dynasty Warriors. Det blir alt for ensformig for meg. I DW banker vi flere titalls tusen identiske fiender. Da foretrekker jeg helt klart å denge løs på unike monstre. :)

Nja, det er ganske mye repetisjon av fiender i alle musou-spillene. Å pløye seg gjennom horder av fiender er mer eller mindre poenget med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...