Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en million måter å forklare det på. Men er monstre, udøde faraoer og guder noe vi ønsker i et Assassin's Creed? De har jo alltid fokusert på realisme (vel, mer eller mindre). Jeg har ingenting imot at de eksperimenterer med DLC, men hva hvis de drar dette inn i hovedspillet neste gang? Kan vi ende opp med å herje i vikingetiden med maskingevær? Kan vi besøke Roma igjen, men på ryggen av en T-Rex? Kan de blande sammen en hel drøss tidsaldre og byer? Det er dette jeg er mest skeptisk til. AC var et snikespill helt fra start, og skrøt veldig mye om realismen og hvor bra snikingen var. Her kunne vi til og med gjemme oss i en folkemengde. Spol frem til i dag, og vi har udøde faraoer, monstre, guder, sterkt fokus på kamp og loot grinding deluxe. Er rimelig bekymret over utviklingen.

Lenke til kommentar

Det er en million måter å forklare det på. Men er monstre, udøde faraoer og guder noe vi ønsker i et Assassin's Creed? De har jo alltid fokusert på realisme (vel, mer eller mindre). Jeg har ingenting imot at de eksperimenterer med DLC, men hva hvis de drar dette inn i hovedspillet neste gang? Kan vi ende opp med å herje i vikingetiden med maskingevær? Kan vi besøke Roma igjen, men på ryggen av en T-Rex? Kan de blande sammen en hel drøss tidsaldre og byer? Det er dette jeg er mest skeptisk til. AC var et snikespill helt fra start, og skrøt veldig mye om realismen og hvor bra snikingen var. Her kunne vi til og med gjemme oss i en folkemengde. Spol frem til i dag, og vi har udøde faraoer, monstre, guder, sterkt fokus på kamp og loot grinding deluxe. Er rimelig bekymret over utviklingen.

Nå er jo gravkamrene til faraoene forbundet med heksekunst og forbannelser så er ikke helt tatt ut av intet.

Lenke til kommentar

Så lenge det er forbeholdt DLC så ser ikke jeg problemet heller :) Kan telle på 3 fingre antall spill jeg gidder å kjøpe ekstra DLC til i grunn, stort sett forbeholdt online opplevelser altså. Er som regel mett og vel så det etter jeg har fullført hovedspillet. Men nå har jo jo ingen planer om å kjøpe ett AC spill på noen år enda da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg falt i grunn av hele AC etter Revelations og slutten på Ezios historie. Når det kommer såpass mye gode spill for tiden så vet jeg ikke om jeg gidder å prioritere en Ubisoft-tittel fremover heller.

Er jo noen bra spill fra Ubisoft da, Mario + Rabbids Kingom  Battle, watchdogs 2, Watch Dogs 1,

 
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar

Nå er jo gravkamrene til faraoene forbundet med heksekunst og forbannelser så er ikke helt tatt ut av intet.

Det er godt kjent at graven til Tutankamon hadde en advarsel, og en rekke personer som gikk inn dit døde i løpet av ett år eller to. Men det er slettes ikke bevist at det er noen sammenheng der, og det er uansett rimelig langt unna zombier, monstre og egyptiske guder i fysisk form. ;)

 

Watch Dogs ja...kjøpte det billig via en slik cdkeys lignende side. Tror jeg spillte det i 30 min maks og rørte det aldri igjen. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte det, såg jo pisskjedelig ut. Så det må ha vært rimelig :p

WD1 eller 2? Jeg likte WD1, men det har absolutt mange mangler, og hovedpersonen selv er gørrkjedelig. WD2 er langt bedre på absolutt alle områder. Forskjellen er nesten like stor som AC1 til AC2. Hvis du liker spill en open-world og det der, anbefaler jeg WD2 på det sterkeste.

 

Problemet med Ubisoft er at de ofte har en forbrukerfiendtlig policy, så jeg styrer unna dem så langt det er mulig. Om spillene er bra har mer å gjøre med hvilket utviklerstudio som har laget dem.

Da går jeg ut ifra at du styrer unna Nintendo også? Maken til forbrukerfiendtlig selskap skal vi lete lenge etter. Kunne sagt veldig mye om dem, men de har gjort mye tvilsomt opp gjennom årene, for å si det mildt. Se bare på Pokemon. Hvor mange andre selskaper kan gi ut to nesten identiske versjoner av samme spill, for å "tvinge" folk til å betale dobbelt så mye? Hadde folk godtatt å kjøpe to versjoner av Mass Effect eller Witcher for å få hele spillet, når begge versjonene er 90% identiske? Pokemon har gjort det siden starten. Amiibo'er er også rimelig tvilsomt. Selv billige plastfigurer til blodpris for å få ekstra funksjoner som burde vært med i spillet helt fra start? Levere en ny utgave av samme konsoll mange ganger med minimal forskjell? (DS, DS Lite, DSi, DSi XL), etterfulgt av 3DS, 3DS XL, New 3DS, 2DS og så videre? At Sony kom med PS4 Pro var ikke så populært hos mange, men at Nintendo spammer en ny DS eller 3DS stadig vekk går helt greit?

 

Anyay, kunne som sagt fortsatt lenge, men Nintendo er ikke akkurat forbrukervennlig. Men det er da de færreste selskapene uansett, kanskje spesielt etter at DLC ble utnyttet for alvor. :)

Lenke til kommentar

Ubisoft er veldig flinke til å få spilla sine til å se dritkule ut når de viser de frem, men så fort man setter seg ned med de så får man lyst til å begå selvmord av kjedsomhet og frustrasjon. Angrer noe helt jævlig på flere av Ubisoft kjøpene mine på release da de fleste av spillene deres er max verdt 100kr. ACO blir det første AC jeg hopper over Collectors Edition også da de prisene bare er blitt helt på styr.

Lenke til kommentar

Tror jeg blingset litt i går. Fikk sendingsbekreftelse fra Gamezone, så trodde jeg fikk Battlefront 2 i dag. Men det var jo "bare" Evil Within 2. Jaja. :p Fikk sendingsbekreftelse på South Park: Fractured but whole CE i dag, så helgen er uansett reddet. :D

 

EDIT: Blitt en times tid med Evil Within 2, og så langt storkoser jeg meg. Vi slipper letterboxingen fra det første, og synes historien er mye mer interessant enn forrige. Eller rettere sagt er dette en direkte oppfølger til forrige (kan være lurt å i alle fall lese gjennom historien til EW1 på wikipedia, hvis du ikke har spilt det), men pacing er mye bedre, og har allerede fått en del WTF-moments her. Dette er tvers gjennom old-school Resident Evil blandet med Silent Hill. Om det klarer å holde seg sånn blir det nok rimelig rått. :D Håper bare det ikke ramler sammen etterhvert og blir en run 'n gun som de fleste survival horrors.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Problemet med Ubisoft er at de ofte har en forbrukerfiendtlig policy, så jeg styrer unna dem så langt det er mulig. Om spillene er bra har mer å gjøre med hvilket utviklerstudio som har laget dem.

Da går jeg ut ifra at du styrer unna Nintendo også? Maken til forbrukerfiendtlig selskap skal vi lete lenge etter. Kunne sagt veldig mye om dem, men de har gjort mye tvilsomt opp gjennom årene, for å si det mildt. Se bare på Pokemon. Hvor mange andre selskaper kan gi ut to nesten identiske versjoner av samme spill, for å "tvinge" folk til å betale dobbelt så mye? Hadde folk godtatt å kjøpe to versjoner av Mass Effect eller Witcher for å få hele spillet, når begge versjonene er 90% identiske? Pokemon har gjort det siden starten. Amiibo'er er også rimelig tvilsomt. Selv billige plastfigurer til blodpris for å få ekstra funksjoner som burde vært med i spillet helt fra start? Levere en ny utgave av samme konsoll mange ganger med minimal forskjell? (DS, DS Lite, DSi, DSi XL), etterfulgt av 3DS, 3DS XL, New 3DS, 2DS og så videre? At Sony kom med PS4 Pro var ikke så populært hos mange, men at Nintendo spammer en ny DS eller 3DS stadig vekk går helt greit?

 

Det er mye man kan kritisere Nintendo for, men når Nintendo er forbrukerfiendtlige er det ikke så mye fordi de er kyniske, men fordi de rett og slett er litt dumme, ikke helt følger med i tiden og dermed tar dårlige avgjørelser. Det største problemet med Nintendo er deres manglende evne til å tiltrekke seg third party-titler til konsollene sine. Det å lage gode spill har de imidlertid aldri mistet taket på og vi har fremdeles til gode å spille Mario eller Zelda med bs som dag 1 DLC, alltid online-DRM eller mikrotransaksjoner.

 

Dessuten, alt dette du påpeker er ikke at problem med mindre man er av typen som må ha alt av alt. Jeg har alltid klart meg fint med bare en versjon av Pokemon og 3DS. Amiiboer er det enkelte som elsker å samle på og det er god ide at man får noe mer ut av å samle på dem enn bare selve figuren, men jeg er ikke interessert.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet med Ubisoft er at de ofte har en forbrukerfiendtlig policy, så jeg styrer unna dem så langt det er mulig. Om spillene er bra har mer å gjøre med hvilket utviklerstudio som har laget dem.

Da går jeg ut ifra at du styrer unna Nintendo også? Maken til forbrukerfiendtlig selskap skal vi lete lenge etter. Kunne sagt veldig mye om dem, men de har gjort mye tvilsomt opp gjennom årene, for å si det mildt. Se bare på Pokemon. Hvor mange andre selskaper kan gi ut to nesten identiske versjoner av samme spill, for å "tvinge" folk til å betale dobbelt så mye? Hadde folk godtatt å kjøpe to versjoner av Mass Effect eller Witcher for å få hele spillet, når begge versjonene er 90% identiske? Pokemon har gjort det siden starten. Amiibo'er er også rimelig tvilsomt. Selv billige plastfigurer til blodpris for å få ekstra funksjoner som burde vært med i spillet helt fra start? Levere en ny utgave av samme konsoll mange ganger med minimal forskjell? (DS, DS Lite, DSi, DSi XL), etterfulgt av 3DS, 3DS XL, New 3DS, 2DS og så videre? At Sony kom med PS4 Pro var ikke så populært hos mange, men at Nintendo spammer en ny DS eller 3DS stadig vekk går helt greit?

 

Det er mye man kan kritisere Nintendo for, men når Nintendo er forbrukerfiendtlige er det ikke så mye fordi de er kyniske, men fordi de rett og slett er litt dumme, ikke helt følger med i tiden og dermed tar dårlige avgjørelser. Det største problemet med Nintendo er deres manglende evne til å tiltrekke seg third party-titler til konsollene sine. Det å lage gode spill har de imidlertid aldri mistet taket på og vi har fremdeles til gode å spille Mario eller Zelda med bs som dag 1 DLC, alltid online-DRM eller mikrotransaksjoner.

 

Dessuten, alt dette du påpeker er ikke at problem med mindre man er av typen som må ha alt av alt. Jeg har alltid klart meg fint med bare en versjon av Pokemon og 3DS. Amiiboer er det enkelte som elsker å samle på og det er god ide at man får noe mer ut av å samle på dem enn bare selve figuren, men jeg er ikke interessert.

 

Er jo frivillig å kjøpe de Amiiboer da, har en sånn en  det er mario å flere gidder jeg ikke å kjøpe. :)

Lenke til kommentar

Det er mye man kan kritisere Nintendo for, men når Nintendo er forbrukerfiendtlige er det ikke så mye fordi de er kyniske, men fordi de rett og slett er litt dumme, ikke helt følger med i tiden og dermed tar dårlige avgjørelser.

Men uansett er de forbrukerfiendtlige. Da blir det vel litt feil å boikotte Ubisoft for å være forbrukerfiendtlige, men ikke boikotte Nintendo for akkurat det samme? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg koste meg glugg ihjel med Stick of Truth, så jeg ser veldig frem til Fractured but Whole. Dessverre er det ikke sendt enda. Bestilte CE på Komplett.

 

Ellers er det utrolig mange spill jeg har lyst på fremover, men tror jeg må nøye meg med South Park og Super Mario Odyssey. ELEX er et spill jeg er spesielt spent på, mye fordi det er fra folkene bak Gothic og Risen- serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...