Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Fikk mail fra Square Enix angående Life Is Strange: Before the storm, og fikk vite noen nye detaljer som kan være av interesse. Er bare vanlig reklame. Har ikke noen "inside info" eller noe. :p

 

- Det vil være tre vanlige episoder i stedet for fem, men aner ikke hvor lange de er. Vil tro spillet er like langt som det første.

 

- Hovedpersonene er Chloe Price (hun blå-hårete dama fra det første) og Rachel Amber (Hun dama på alle "Missing!" posterne.)

 

- Rachel Amber er ung, vellykket og har et svært lovende liv foran seg, helt til hun oppdager en mørk hemmelighet i familien hennes som truer med å legge verdenen hennes i grus. Når hun er i ferd med å gi opp hjelper Chloe henne med å kjempe tilbake, og de to må kjempe mot deres indre demoner.

 

- Mixtape Mode. Her setter man sammen sanger fra soundtracket man kan høre på sammen med en "cinematic scene from the game". Nei, aner ikke hva det betyr, og bryr meg lite.

 

- Deluxe Edition får en bonusepisode kalt "Farewell", hvor man spiller Max Caulfield en siste gang.

 

- Deluxe Edition får tre nye kostymer til Chloe kalt Punk Doe, Hawt Dawg Man og Illuminati.

 

Første episode kommer 31. august.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, etter årets e3 ser det sånn ut. For et spillår.

 

Oktober

 

Forza Motorsport 3 (Xbox One, PC) - October 3

Middle-earth: Shadow of War (PS4, Xbox One, PC) - October 10

The Evil Within 2 (PS4, Xbox One, PC) - October 13

Elex (PS4, Xbox One, PC) - October 17

South Park: The Fractured But Whole (PS4, Xbox One, PC) - October 17

Assassin's Creed Origins (PS4, Xbox One, PC) - October 27

Wolfenstein: The New Colossus (PS4, Xbox One, PC) - October 27

 

Du glemte kanskje det aller største av dem, Super Mario Odyssey som kommer 27. oktober :)

Lenke til kommentar

Super Mario Odyssey ser virkelig ut som det er morsomt å spille. Det siste Mario-spillet jeg virkelig likte var Galaxy 2, men hvis Switchen etterhvert får et skikkelig utvalg tredjeparts kan det godt være jeg kjøper den og i så fall blir nok SMO kjøpt også. Nå hører jeg at det neste Fire Emblem skal komme på Switch, så da må jeg kanskje kjøpe den uansett hvordan resten av biblioteket ser ut.

Lenke til kommentar

Da var det bekreftet at et nytt Resident Evil er i utvikling. Det vil fokusere på survival/horror som i de nyere spillene, og interessant nok vil gamle kjenninger dukke opp. Spørsmålet er vel hva dette er for noe? Resident Evil 8? Revelations 3? Noe helt annet? :) (og nei, det er ikke remaken av Resi 2.)

 

http://www.gamereactor.eu/news/544943/Capcom+working+on+new+Resident+Evil+with+old+characters/?sid=dd20a6f771cbbe677265218d044bd1b4

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg har falt av RE serien for lenge siden, trolig spill 5-6 , for meg personlig ble det litt for mye att og fram når de har kunnet finpusset det som gjorde de første spillene overlegent alle de andre.

 

Selvsagt man blir jo litt lei av den samme "historien", men man har kunnet brukt mye av den for å gi oppfølgere i serien mening.
 

Lenke til kommentar

Uffda... :p Du vet Resi7 er en slags "reboot" av serien? Den har nok av de gamle spillene til å føles som et "ekte" Resident Evil, men det fokuserer mye mer på skrekk enn ren action. Absolutt anbefalt, med eller uten VR. :) RE: Revelations er også glimrende, og føles på alle måter en hyllest til de gamle spillene. RE: Revelations 2 er også svært bra, men problemet der er at vi følger Claire Redfield og Barry Burton side om side. Det vil si vi spiller først Claire sånn ca halvveis gjennom en episode, så følger Barry henne på mange av de samme stedene. Det gjør at det føltes for mye (for min del) som å spille samme spill to ganger på rad. Men bortsett fra det er det absolutt et bra spill i stil med de gamle spillene. Bare i ny drakt, så vi slipper tank-kontrollene og alt det tullet der.

Lenke til kommentar

Jeg har bare sett den første timen av spillet men jeg synes RE7 virker for annerledes. Det kan sikker vært et bra spill, men det gir meg ikke den gode, gamle RE-følelsen. På den annen side er det veldig lenge siden noe RE-spill gjorde det.

 

Det begynte veldig bra med RE1-3 som alle var noe av det beste innen survival horror, så kom RE4 som absolutt ikke føltes som survival horror men som var et veldig godt actionsspill, og deretter kom RE5 som ikke engang prøvde å se ut som et RE-spill.

 

Jeg har hørt Revelations skal være bra så det kan være mulig jeg tester det.

Lenke til kommentar

Jeg har bare sett den første timen av spillet men jeg synes RE7 virker for annerledes. Det kan sikker vært et bra spill, men det gir meg ikke den gode, gamle RE-følelsen. På den annen side er det veldig lenge siden noe RE-spill gjorde det.

Haha, gjorde på mange måter samme tabbe selv. Prøvde demoen (Beginning Hour), og selv om den var bra føltes det ikke som Resident Evil. Etter den første teaseren satt jeg og klødde meg i hodet og prøvde å forstå hva dette hadde med Resident Evil å gjøre. Det virket mer som et tilfeldig spill de ikke hadde helt troen på, så de slengte på Resident Evil-navnet for å selge mer.

 

Selve "hovedspillet" starter også ganske tregt, men det tar seg betraktelig opp etterhvert. Du må bare gi det litt mer tid. :) Faktisk er en ting mange småklagde over at det ble for likt de gamle etterhvert. Litt for mye skyting og sånt, og litt for lite skrekk. Det kunne også ha vært mye mer variasjon i fiendene. Men alt i alt synes jeg det er et meget bra Resident Evil, bare du gir det en sjanse. Historien tar seg også opp betraktelig. Hvis du liker Resident Evil generelt anbefaler jeg deg på det sterkeste å gi det en ny sjanse. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fullførte akkurat Shantae: Half-Genie Hero på Switchen. Fantastisk spill jeg kan anbefale sterkt til alle fans av plattformspill og Metrovania-spill. (Det er nok ganske lineære brett, men man får stadig nye skills osv som lar oss finne nye steder i tidligere områder.) Har både Risky's Revenge og Pirate Curse på Steam, så blir nok en av de neste. Gleder meg sykt til vi får Pirate Queen DLCen til Half-Genie Hero. Trenger neppe si hvem den handler om. :p

Lenke til kommentar

Når man velger brett i HGH får man en liten liste over ting man kan finne der. Det gjør det ganske enkelt å se hvor man trenger å dra. :) Ser for øvrig at Shantae 1 (til GBA) er på VC på Switch. Dermed er alle fire spillene lett tilgjengelig digitalt. :D Har bare fått testet nr 2 og 3 i noen minutter, men jobber med det første nå. Det er ganske primitivt i forhold til HGH (logisk nok), men fortsatt veldig bra.

Lenke til kommentar

Ikke lenge til Splatoon 2 kommer, så plukket frem Splatoon 1 igjen. Hadde nesten glemt hvor bra det faktisk er. :) Er ikke spesielt stor fan av PvP, og ikke uventet tapte laget mitt soleklart den eneste kampen jeg gadd prøve. Jeg lå på andreplass på listen, så føler ikke at det er min feil at vi tape engang. Rimelig kjipt. Men kampanjen er rimelig bra, og det er ganske mange collectibles å finne her. Hadde bare funnet noen få av dem, og har ikke engang fullført kampanjen. Blir nok moro å varme opp til Splatoon 2. :)

 

Eneste minuset er dessverre også et rimelig stort minus. Splatoon 1 krever gamepaden. Jeg hater den intenst. Den er alt for stor og kronglete til å spille med i lengden. Noen fordeler er det jo (spesielt skjermen), men skal bli morsomt å spille Splatoon 2 med Pro Controller. Det kunne ha blitt mer eller mindre perfekt... hvis ikke Salmon Run var begrenset til visse dager og tider. WTF, Nintendo? Hvorfor i svarte får jeg ikke spille Salmon Run døgnet rundt hvis jeg vil? PvP døgnet rundt er ikke noe problem, så hvorfor er co-op moden så begrenset?

 

Men pytt, spiller nok mest for kampanjen uansett. Gleder meg som en unge nå. Splatoon har så vanvittig mye sjarm at jeg ikke klarer å la være å like det, selv når laget mitt ble fullstendig overkjørt. Her snakker vi tape med et smil. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da er endelig Pirate Queen DLCen til Shantae: Half-Genie Hero ute. Kort fortalt starter hele greia med at Risky Boots rapper den dynamoen i starten av HGH, men i stedet for å spille Shantae som før, spiller vi nå Risky Boots, og får hennes versjon av det som skjedde. Har bare fått spilt en liten stund, men det lover absolutt bra, og virker å være en del vanskeligere enn originalspillet. Det har jeg ingenting imot. :)

Lenke til kommentar

En ny runde med Ys: Oath in Felghana siden jeg fikk det i gave på Steam. Jeg har allerede dette spillet på PSP, men det er deilig å spille på en større skjerm og spillet er såpass kort at det gjør ingenting å spille gjennom det flere ganger.

Du vet det kanskje allerede, men YS Seven kommer ut på Steam i løpet av dagen. I tillegg har vi YS Lacrimosa of Dana som slippes 12. September på Steam og PS4. Mye YS-kos i vente. Jeg er ikke hjemme for tiden så jeg får ikke spilt YS seven på en stund, men jeg har med meg Switch og fikk rasket med meg en kopi av Mario+Rabbids og så langt er jeg storfornøyd.

Lenke til kommentar

Har prøvd meg på Ys: Origin på Steam, men sliter med å komme i gang. Hvordan er det i forhold til de andre Ys-spillene? Er det noe jeg burde satse på og håpe blir bedre? Er stor fan av JRPGs, men er noe med Ys: Origin som aldri falt helt i smak. Samtidig er det jo ikke helt uvanlig at JRPGs trenger litt tid på å komme i gang. Spiller for tiden veldig mye Dragon Quest VII på 3DS, og selv om det er et av de beste JRPGene jeg har spilt noensinne, trengte det da også over en time på å virkelig komme i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...