Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da bør du absolutt spille det. Jeg var litt skeptisk i starten, fordi det er "GTA på en skole", og dermed har vi jo langt mindre område å leke på. Men til gjengjeld er området mye mer detaljert, og personene vi møter har stort sett en personlighet. Det er ikke bare random NPC #4523. :)

 

Hvis vi noensinne får en oppfølger håper jeg de bruker samme skole, men fortsetter på neste år, eller noen år etter. Da kan vi spille en ny elev, og gjengen fra Bully 1 er fortsatt med, men i klassen over vår. Historien deres er jo ferdig, så vi kan få en ny historie, i stedet for å kunstig finne en måte å lage en ny historie på. GTA har jo nye folk hele tiden, og jeg tipper Red Dead 3 vil ha nye folk. Men er det en helt ny setting (by, skole osv) i tillegg er det jo liten grunn til å kalle det en oppfølger? :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å spille Bully her om dagen, på PC. Ble nok med et par timer. Ideen er god, men spillet er litt for røft og gammeldags til at jeg klarer å kose meg med det nå. Litt eldre 3D-spill har ikke eldes så bra som f.eks 2D-spillene fra tidlig 90-tall. Men jeg har omtrent null tålmodighet på sånt.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Da bør du absolutt spille det. Jeg var litt skeptisk i starten, fordi det er "GTA på en skole", og dermed har vi jo langt mindre område å leke på. Men til gjengjeld er området mye mer detaljert, og personene vi møter har stort sett en personlighet. Det er ikke bare random NPC #4523. :)

 

Hvis vi noensinne får en oppfølger håper jeg de bruker samme skole, men fortsetter på neste år, eller noen år etter. Da kan vi spille en ny elev, og gjengen fra Bully 1 er fortsatt med, men i klassen over vår. Historien deres er jo ferdig, så vi kan få en ny historie, i stedet for å kunstig finne en måte å lage en ny historie på. GTA har jo nye folk hele tiden, og jeg tipper Red Dead 3 vil ha nye folk. Men er det en helt ny setting (by, skole osv) i tillegg er det jo liten grunn til å kalle det en oppfølger? :)

Jeg håper i det minste at Jimmy Hopkins er med i det neste spillet i serien, men historien hans var veldig konkluderende så en direkte oppfølger blir det nok ikke. Har også gått noen år, så kanskje Bullworth Acadamy og byen har utvidet seg siden sist? 

Lenke til kommentar

Ja, Jimmy og de folka der bør være med. Men de kan jo være i klassen over denne gangen, eller til og med jobbe der? Noen av nerdene kan være lærere nå, mens Jimmy kanskje er vaktmester, eller jobber i byen. Mange muligheter. Kanskje vi til og med kan spille som sønnen eller dattera hans? :)

Lenke til kommentar

Lastet ned demoen til World of Final Fantasy uten helt å ane hva jeg gikk til. Alt jeg vet fra før er at vi møter folk fra hele serien, vi spiller noen ekstremt barnevennlige chibi-karakterer og har noen monster stablet på hodet. Det kan jo være så mye. :p Men etter litt over en og en halv time banket jeg bossen og ble ferdig med demoen, og nå klarer jeg nesten ikke vente til fullversjonen. Dette var jo sykt bra! :D :D :D

 

For å ta det kort er dette på mange måter Final Fantasy sin versjon av Pokemon. Vi spiller en mann og dame, men hvis vi holder nede L1 og trykker firkant eller sirkel bytter de mellom chibi-versjonen og "normalt" utseende. I kamp kan de sloss på egenhånd, men de kan også temme monstrene og la dem sloss. I Pokemon har vi tre monster foran oss. I WoFF har vi to på hodet, og de små chibi-folkene kan ri på ett monster hver. Ser man bort fra monsterstabelen er dette med andre ord ganske likt Pokemon på mange måter. Men samtidig er systemet er rimelig dypt. Hver monster har et eget skilltree hvor vi åpner skills osv. Det kan dermed bli morsomt å finne en kombinasjon av hvilke monstre vi liker å ha med oss og se hva de kan gjøre i kamp. Omtrent som i Pokemon, når jeg tenker etter. :p

 

Men dette er også helt klart Final Fantasy tvers gjennom. Selv om de to folkene vi spiller er nye møter vi stadig folk fra resten av serien (Cloud, Lightning, Yuna osv), og i demoen kan vi tilkalle Tidus som summon. Denne summoning-sekvensen er som vanlig veldig lang og kan ikke hoppes over, men heldigvis kan vi spole gjennom den. Selve kampene kan gjøres ved en enkel meny (trykk X for å blokkere, trekant for å angripe osv), men ved å trykke L1 bytter vi til en mer tradisjonel meny (attack, item, abilities osv) for mer presisjon, hvis man ønsker det. I demoen blir menyen dessverre satt til Basic i hver eneste kamp, så jeg håper de ordner det i fullversjonen. Er mange ting som ikke vises i hovedmenyen, blandt annet Config.

 

Eneste jeg ikke liker helt er at vi kan bytte mellom store og små karakterer (chibi og "vanlig"), og de har egne stacks av monstre og egne levels, abilities osv. Men hva er vitsen med å bytte mellom dem? Det eneste jeg har merket er at de små chibiene bare kan ha ett monster over seg, men de kan til gjengjeld ri på større monstre. De store folkene kan ikke ri, men har to monstre over seg. Så hva er vitsen med å bytte? Skjønner ikke helt det der. Vi har heller ikke noe våpen, rustninger osv (men er som sagt mye som er låst vekk på hovedmenyen), men vi trenger det vel heller ikke. Er nok av monstre å leke med. Vil heller ha flere sånne enn flere sverd. :)

 

Ser også for meg at det kan bli morsomt å prøve å temme alle monstrene. I Pokemon er det bare å denge løs til de er svake, og så kaste en pokeball. I WoFF er det noe helt annet. Her må man lære seg hvordan man fanger hvert monster. Noen trenger bare å bli skadet, mens andre... aner faktisk ikke. Sånn jeg fikk inntrykk av det er det mange kriterier man må oppdage før en del monstre kan bli fanget.

 

Anyway, anbefaler sterkt å teste demoen til WoFF. Den ligger ute på PSN og er gratis, så det skader jo ikke å prøve. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så glad i Pokemon-konseptet så jeg dropper nok WoFF (i tillegg til at den visuelle stilen ikke appellerer veldig...), men FFXV er et (nesten) sikkert kjøp. Jeg kommer nok til å vente på anmeldelsene etter å ha brent meg flere ganger på nyutgivelser i år, men at jeg ikke skulle kjøpe et nytt FF i hovedserien...det har ikke skjedd siden jeg kjøpte FF7 i 97.

 

Og nytt RDR? Forventningene er skrudd opp.

Lenke til kommentar

Heh, jeg gikk rimelig fort lei single-player i GTA5. Historien ble for mye rot, og det utenom har vi jo sett og gjort før utallige ganger. At det er syv folk på bildet av RDR2 lover heller ikke bra. Magnificent Seven, anyone? Det kan bety at vi bare spiller én person og rekruterer de andre, men det kan også bety at historien hopper fra person til person som i GTA5. At en remake av Magnificent Seven kom nylig (for tredje gang? Fjerde gang?) er nok heller ikke tilfeldig

 

Det jeg likte med Bully var alt det var et mye mindre område å leke på, med færre folk å forholde seg til. Det gjorde at alt ble mye mer personlig. Nesten uansett hvor man drar på skolen og i byen møter man folk man kjenner fra før. Om enn ikke folkene direkte, så i alle fall husene der de bor utenom skoletiden. GTA og RDR blir for upersonlig for meg i forhold. Er heller ikke noen fan av westerns, så tror jeg står over RDR2. :)

 

Men vet dette er den hyggelige tråden om spill som hobby, så skal ikke klage mer. Carry on, kids. :)

Lenke til kommentar

Hvis det er rykter folk vil ha: David Brevik var en av hovedfolkene bak Diablo og Diablo 2. Da han sluttet i Blizzard startet han sitt eget selskap kalt Gazillion, og deres første spill var Marvel Heroes. Det er tvers gjennom Diablo 2, bare online og satt i Marvel-universet. Han sluttet for en god stund siden i Gazillion, og er nå advisor på et nytt Diablo-spill... fra Blizzard. På twitter annonserte han det med et bilde av stjernene. Så var det bare å sette i gang å spekulere. :) Diablo 4 er jo helt klart, men "Diablo-like" og et bilde fra stjernene? Et StarCraft ARPG? Hadde vært usaklig tøft. :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fyrte nettopp opp BF1 for første gang og spilte gjennom intro sekvensen. Det er første gang på mange mange år jeg bokstavelig talt ble sittende målløs å måpe over hvor helt utrolig pent det så ut, dette er jo nærmest fotorealistisk, har ikke ord. Det som gjorde meg enda mer sjokkert er det faktum at gjennom hele denne sekvensen med eksplosjoner og folk i alle retninger ligger framraten låst på 100fps som er locken til G-Syncen på monitoren, dette med alt på ultra 3440x1440 (21:9 formatet fungerer og helt feilfritt). 

 

Hvordan i huleste har de fått til dette? INGEN andre kommer i nærheten av denne typen optimalisering, jeg er faktisk helt blåst bort av dette  :omg: . Bra jobba Dice! Helt sykt bra jobba!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...