Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før Norske(og Danske, Nederlandske osv) F16 gjennomgikk MLU (Mid-Life Upgrade) programmet på slutten av 1990 tallet og tidlig 2000 tallet. Kunne F16 bare bruke AIM-9 Sidewinder en varmesøkende missil med en rekkevidde på 2-7 nautiske mil. Men etter oppgraderingen som la til rundt 1.5 tonn med elektronikk, blandt annet en mye kraftigere radar og mulighet for AIM-120 AMRAAM missiler fikk Norge og de andre Europeiske F16 flyene mulighet til å angripe luft mål opp mot 40 nautiske mil.

En AMRAAM er en aktiv radar missil. Den styres fra radaren på flyet frem til den er ca. 8 nautiske mil fra målet da tar radaren over i missilen og den finner veien til målet selv.

Jo høyere og fortere flyet ditt er når du fyrer av jo raskere går missilen og jo farligere er den. En AMRAAM  fyrt av fra 15000 foot mens du flye 700kmt er ikke spesielt farlig. En AMRAAM fyrt av fra 35-45 000 foot og i mach 1.4 er veldig farlig. Da vil missilen fly i nærmere mach 3.5. Ved å bruke TWS(track while scan)  i F16 kan man slenge ut AMRAAMs i høy hastighet. Låse et mål, fyre av missilen,  trykke en knapp og radaren finner neste mål, fyr av igjen og sånn holder du på til du har brukt opp AMRAAM.

 

Dette øver jeg på i dag.

Med 33 F16 som fyrer av tilsammen 132 missiler mer eller mindre samtidig,  holdte PCen min på å knele...

Gleder meg til multi-threading kommer til DCS.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Facebook kan ta seg en bolle!

Jeg fant en bro å bombe.

Driver å lærer bakkeradaren på F16. Den er noe kronglete å bruke og en bro er jo en av de letteste målene å finne med den, men samtidig er den veldig smal.

 

Men fremdeles kult å treffe en bro fra 8000 meters høyde, uten å noen gang se den, bortsett fra med radaren.

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter mye om og men fikk jeg Brunner FFB basen på onsdag. Dyr leke, som hadde bare så som så software,  men flaks hadde jeg. Dagen etter jeg fikk den slapp Brunner ny firmware og en ny app som gjør at basen kan bruke Microsoft DirectX deivere for å mota FFB inputs fra spill (så mer eller mindre alle flight sims) og det var helt andre boller.

 

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Yes, etter 7 uker nye open beta patch til DCS, og nå kommer den etterlengtede Multi-threading patchen. 

Getting pumped
 

 

Er den ute nå? Har ikke spilt DCS på maange måneder nå i påvente på multi-thread, da spillet fungerer relativt dårlig på PCen min i VR. Skal bli interessant å se ytelsen. Håper den blir veldig merkbar.

Er i hvertfall 80gb patch jeg må laste ned nå i DCS. Glad jeg kjøpte ny m2 SSD på 2TB 😅

 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Papirkurven said:

Er den ute nå? Har ikke spilt DCS på maange måneder nå i påvente på multi-thread, da spillet fungerer relativt dårlig på PCen min i VR. Skal bli interessant å se ytelsen. Håper den blir veldig merkbar.

Er i hvertfall 80gb patch jeg må laste ned nå i DCS. Glad jeg kjøpte ny m2 SSD på 2TB 😅

 

Ute og tester.  Moderat forbedring, men ikke noe revolusjonerende så langt

Lenke til kommentar
5 hours ago, Papirkurven said:

Er den ute nå? Har ikke spilt DCS på maange måneder nå i påvente på multi-thread, da spillet fungerer relativt dårlig på PCen min i VR. Skal bli interessant å se ytelsen. Håper den blir veldig merkbar.

Er i hvertfall 80gb patch jeg må laste ned nå i DCS. Glad jeg kjøpte ny m2 SSD på 2TB 😅

 

Testa et annet oppdrag. Et offisielt et.

Basert på Dieppe raid. Før var dette uspillbart, når 20 A20 bombefly slipper hundrevis av bommer og tysk flak går av. Fikk jeg type 20fps men CPUen slet så nye at det var enda verre en 20fps  føltes mer som 5.

Nå var dette spillbart. Og ganske digg. Helt til jeg fikk min første CTD på 18 måneder i DCS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan virkelig anbefale Half-Life Ray Traced folkens :) Koser meg veldig med spillet med 4090 + CRT og hele 1152x864 @ 100hz :D  En god stund siden jeg spillte igjennom orginalen nå, men dette var jaggu meg en herlige nostalgitripp og noe attåt altså!
 

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Du har ikke vurdert Black Mesa ?

Synes det var en genial oppussing. Første Half-Life begynner å bli litt gammelt, men spillet er jo legendarisk.

Har spilt det ja, og det er en herlig utgave av spillet :)  Og helt sikker lettere å fordøye for de som ikke spilte spillet når det kom 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Fått tak i PS5 sammen med brodern (spleising) og Gran Turismo 7. :D 
Tror triggerene har litt for mye motstand, men er kult at man kan kjenne når bremsene / hjulene låser seg. Aldri fått vondt i fingerene av en kontroll før hehe.

Og startet på nok en ny runde med Cyberpunk 2077 på PC. :) Rart at man ikke har hørt noe mer om en dato / utgivelses vindu for den nye utvidelsen.

Veldig synd at Starfield ble utsatt nok en gang, men de trenger nok mer tid på finpuss. Og håper på mer informasjon om Dragon Age Dreadwolf og Mass Effect 4 ved "E3 tider".

Lenke til kommentar

Det var ikke allierte tanks eller soldater tyskerne fryktet. Det var "Jabos" allierte jagerbombefly som slapp bomber, raketter og spurtet kuler på alt tysk som beveget seg. Tyske kolonner prøvde å bevege seg om natta, da all bevegelse om dagen var livsfarlig. 

Her gir 4 P-47 close air support til amerikanske tropper som ikke kommer seg videre pga tysk motstand utenfor  Carentan

 

Lenke til kommentar
Slettet-aNZFa3 (tidligere Slettet-aNZFa3) skrev (1 time siden):

Fått tak i PS5 sammen med brodern (spleising) og Gran Turismo 7. :D 
Tror triggerene har litt for mye motstand, men er kult at man kan kjenne når bremsene / hjulene låser seg. Aldri fått vondt i fingerene av en kontroll før hehe.

Og startet på nok en ny runde med Cyberpunk 2077 på PC. :) Rart at man ikke har hørt noe mer om en dato / utgivelses vindu for den nye utvidelsen.

Veldig synd at Starfield ble utsatt nok en gang, men de trenger nok mer tid på finpuss. Og håper på mer informasjon om Dragon Age Dreadwolf og Mass Effect 4 ved "E3 tider".

Du kan stille inn hvor mye motstand triggerene gir deg, eller slå de helt av under kontroll innstillingene. Veldig slitsomt i lengden ja, enig,

https://www.techradar.com/how-to/how-to-turn-off-ps5-adaptive-triggers-and-haptic-feedback

Lenke til kommentar

Well, well, well, for en uke siden kom multi-threading updaten til DCS.

DCS er grafisk krevende, og med noen ganger hundrevis av enheter, krever det masse av CPU og ram.

DCS er en av få spill der 16 gig ram er sett på som absolutt minimum,  32 gig for vr og 64 for multiplayer. 

Når du skal kjøre simulering av AI, fysikk på missiler og tusenvis av kuler samtidig som du skal kjøre grafikken på en CPU kjerne går det ikke alltid så bra. Så kom med en MT update, den er veldig ny og er valgfri om du vil starte den. Jeg fikk lite ut av det, 5-10 mer fps, men fremdeles micro stutter, og slikt i VR, men nå kom en hot fix til den første MT updaten.

Jeg har nå 20fps ekstra fra ikke MT, så opp mot 85 fps med høy grafikk i vr i et enkelt 2 vs 2 WW2 dogfight. 

På et langt mer krevende oppdrag med noen dusin bakke enheter som skyter på hverandre. Har jeg ganske stabilt 55fps, men langt viktigere så er micro stutter borte.

Gode saker. I løpet av året kommer også DLSS og vulkan. Da blir det saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...