Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv Oculus Rift DK2. De beste opplevelsenne jeg har hatt der må nok være i Playseat med ratt og pedaler i Assetto Corsa og nå nylige lanserte Project Cars. Ganske syk opplevelse ignrunnen, gler mej til høyere oppløsning og generelt bedre software integrasjon. Å fly rundt i Elite Dangerous med joystick og Oculus Rift er heller ikke å forakte :)

 

Min oppfattelse er at det som by far fungerer best med VR er spill hvor du er stasjonær i et sete, om så dette er et bilsete, et flysete eller et sete i et romskip. Selv trodde jeg det var FPS som kom til å være det store før jeg fikk testet dette selv, slik oculus rift er nå så blir FPS spill nesten litt ubehagelige å spille over lenger tid dessverre.

Lenke til kommentar

Ser for meg at det kan være kult med briller som også registrerer hånd bevegelsene dine, så du kan trykke i lufta foran deg, men så er det hologram displayer og slikt der i vr.

 

vr touchscreen :dribble:

Endret av Salbahis
Lenke til kommentar
 

 

Mye å være glad for som spill interisert om dagen synes jeg  :)

 

Vi som er litt oppe i årene har hatt en svært interessant oppvekst når det gjelder data. Jeg husker godt da vi fikk vår første ZX Spectrum i hus på tidlig 80-tall, og hele familien (selv moren min) satt seg foran TVen for å spille. Spillene var primitive, men moro lell. Senere fikk vi Commodore 64 og Amiga, før en drøss PC-generasjoner (sort/hvitt bile, EGA-grafikk med kun 15 farger på en gang, VGA med hele 256 farger på en gang, 3Dfx-kort som skulle gi bedre grafikk, og så videre. Faktisk er det ikke så lenge siden egne skjermkort var uhørt. :)

 

Så ser man sånn på det er Oculus ikke så unikt som man kanskje tror. Jeg prøvde VR for første gang allerede på 90-tallet. Spillet var Doom 1, det var absolutt null headtracking, og jeg ble likevel hektet. Teknologien var for dårlig på den tiden, noe "alle" visste og godtok. Men veldig mange av oss forsto raskt at dette var fremtiden, og så snart teknologien var bra nok, ville dette ta av. Tyve år senere ser det ut til at vi fikk rett. Det er lett å se Oculus, Project Morpheus osv som noe unikt og nytt, men dette er faktisk den andre gangen vi har denne hypen. Eneste forskjellen fra forrige gang er at for tyve år siden var teknologien for dårlig, og prisen for høy. Men hypen er den samme. :)

 

Ser for meg at det kan være kult med briller som også registrerer hånd bevegelsene dine, så du kan trykke i lufta foran deg, men så er det hologram displayer og slikt der i vr.

 

vr touchscreen :dribble:

Dette er nettopp grunnen til hvorfor jeg både tror og håper Nintendo sin Power Glove kommer tilbake etterhvert. Jeg vet den var en gigantisk flopp, men selve idéen bak var svært god. Teknologien var bare for dårlig. Men akkurat som med VR på 90-tallet vs teknologien i dag, har teknologien bak Power Glove blitt langt bedre. Se bare på Wii og den Motion Plus-kontrolleren, PSMove og Kinect. Teknologien er der i dag. Det handler bare om å finne et bedre market for den, noe VR absolutt kan hjelpe til med. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"Verre" enn Xillia? Nå var Xillia et av de beste i serien for min del, så jeg vet ikke hva de snakker om. Tales er en serie som i motsetning til Final Fantasy bare har blitt bedre med årene etter min mening. Symphonia, Abyss, Vesperia og Xillia er langt bedre enn de eldre spillene i serien.

Lenke til kommentar

mirrors-edge-catalyst.jpg
 

Hello everyone,

Two years ago we revealed that we were making a new Mirror’s Edge™. Last year, we gave you a behind the scenes look into some of the early progress we had made. And though we haven't said much else in all that time, we have been listening. Thank you for your incredible passion and your patience. I'm excited to tell you that it's paid off — by this time next week, you will have finally seen more of the game at E3.

Mirror’s Edge has always had a special place in the hearts of all of us at DICE. The first game had a lot of promise. It was unlike anything else in terms of the gameplay and style — it had a unique soul. But as much as we loved that game, we knew it could be more. So that’s what we have set out to do as we introduce Mirror’s Edge to a new generation.

The team has spent a lot of time re-evaluating every aspect of the game and making it a new experience. This is not a sequel, this is not Mirror's Edge 2. We have landed on a vision that honors the first game — pushing the boundaries of first person movement and diving deeper into the story behind our heroine Faith — but also brings a lot of great new, interesting gameplay and features to the experience for our players.

So on behalf on the entire team here at DICE, we can’t wait to show you what we have been pouring our heart and soul into. We can’t wait to introduce you to Mirror’s Edge™ Catalyst.

Sara Jansson
Senior Producer, Mirror’s Edge Catalyst


http://www.mirrorsedge.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ulovlig å legge ut bilder fra gamle data blader som har gått konkurs? Har mange gode gamle norske GIGA blader fra tidlig 90 tall liggende. Der er det en test av VR briller til hjemmebruk, er vel fra 1994 om jeg ikke huske helt feil. Om det ikke er ulovlig (med tanke på at bladet er konkurs)(bladet som kjøpte opp giga er også konkurs hehe, det var bladet tekno) så kunne jeg kanskje lagt ut akkurat den artikkelen? 

Lenke til kommentar

Er det ulovlig å legge ut bilder fra gamle data blader som har gått konkurs? Har mange gode gamle norske GIGA blader fra tidlig 90 tall liggende. Der er det en test av VR briller til hjemmebruk, er vel fra 1994 om jeg ikke huske helt feil. Om det ikke er ulovlig (med tanke på at bladet er konkurs)(bladet som kjøpte opp giga er også konkurs hehe, det var bladet tekno) så kunne jeg kanskje lagt ut akkurat den artikkelen? 

Er opphavsretten utløpt? Isåfall burde det være åpent for offentlig bruk. 

Lenke til kommentar

 

Er det ulovlig å legge ut bilder fra gamle data blader som har gått konkurs? Har mange gode gamle norske GIGA blader fra tidlig 90 tall liggende. Der er det en test av VR briller til hjemmebruk, er vel fra 1994 om jeg ikke huske helt feil. Om det ikke er ulovlig (med tanke på at bladet er konkurs)(bladet som kjøpte opp giga er også konkurs hehe, det var bladet tekno) så kunne jeg kanskje lagt ut akkurat den artikkelen? 

Er opphavsretten utløpt? Isåfall burde det være åpent for offentlig bruk. 

 

 

Hvor lang tid går det før opphavsretten utløper? Kan ingen ting om slikt, 21 år gammelt blad, er konkurs og bladet som kjøpte det er konkurs. Noen so kan si om det er lov å legge ut en artikkelen?

Lenke til kommentar

 

 

Er det ulovlig å legge ut bilder fra gamle data blader som har gått konkurs? Har mange gode gamle norske GIGA blader fra tidlig 90 tall liggende. Der er det en test av VR briller til hjemmebruk, er vel fra 1994 om jeg ikke huske helt feil. Om det ikke er ulovlig (med tanke på at bladet er konkurs)(bladet som kjøpte opp giga er også konkurs hehe, det var bladet tekno) så kunne jeg kanskje lagt ut akkurat den artikkelen? 

Er opphavsretten utløpt? Isåfall burde det være åpent for offentlig bruk. 

 

 

Hvor lang tid går det før opphavsretten utløper? Kan ingen ting om slikt, 21 år gammelt blad, er konkurs og bladet som kjøpte det er konkurs. Noen so kan si om det er lov å legge ut en artikkelen?

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Opphavsrett

 

70 år etter at opphavspersonen er død, lurer på om det gjelder for magasiner også. 

Lenke til kommentar

Reflekterte litt rundt at JRPG-fans har vært gjennom en ganske traurig periode siste årene, med få titler å velge mellom og stadige skuffelser, ikke minst med Square-Enix og deres prioriteringer. Nå ser det imidlertid ut som man kan være på vei inn i ny gullalder ikke ulik den vi så på 90-tallet, med kvalitetstitler på rekke og rad: Tales of Zestiria, Xenoblade Chronicles X, Star Ocean 5, Trails in the Sky Second Chapter, Final Fantasy 15, og nå er også den forjettede FF7-remaken på vei. Kjenner en gryende fremtidsoptimisme som jeg ikke hadde for bare noen måneder siden, da jeg egentlig var innstilt på at det ble mest retrogaming i fremtiden. Det ser altså ikke ut til å bli tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...